C5club Bikkel
C5club Bikkel
Auto: C5 Break exlusive, 2.2 125kw
Opties: Ontelbaar, zelfs panorama.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: zwart
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Goedemorgen alle.

Na een lange rijd probleemloos te hebben gecruist is gister de citroen na een flinke stotter de motor uit gevallen.
Ik was onderweg ( zoals altijd ) en ga nooit op reis zonder de lexia.
Direct uit gelezen en er kwam alleen de p2146 code te voorschijn.
Bediening verstuivers bank 1 bediening met plus is kort gesloten.
Of massa of onderling.
Na wissen van de code heb ik de auto weer kunnen starten en ben gelukkig thuis gekomen.. Het was ook maar -14 waar ik stil kwam te staan.
Ik heb vanmorgen alle stekkers van de piezo verstuivers na gekeken en uit gelezen met de lexia of er stroom op staat.
Het schommelt van 115V tot 120V bij stationair, is altijd zo geweest sinds dat ik de citro in bezit hebt.
Moet goed zijn lijkt mij.
Vandaag in de morgen de auto gestart en geen benoemenswaardige verandering van geluid uit de motor of van de verstuivers, klinkt zoals altijd.
Ik ben even een stuk gaan rijden en na 15 min rijden weer uitvallen en weer de code p2146. Niet gewist maar door naar huis gereden met de lexia aan.
Geen geratel van verstuivers, wel een lichte stotter af en toe. Een hikje zeg maar.
Mijn vraag na dit lange verhaal is : of iemand hier ervaring mee heeft en een oplossing er voor heeft gevonden?
Ik ga zo meteen me bedrading controleren, alle stekkers met contact spray in spuiten na reiniging en hoop het beste er van.
Als er al 1 piezo verstuiver kapot is, dan moet je dat toch merken kwa geluid uit de verstuiver, of de motor ?
En zou de motor zeer rottig moeten lopen ?

Gr
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Auto: C5 Break exlusive, 2.2 125kw
Opties: Ontelbaar, zelfs panorama.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: zwart
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Voor iedereen een raadsel deze code ?
Het blijkt.
Ik heb na onderzoek het euvel gevonden.
3 verstuivers zo goed als klaar voor revisie.
Plaats reactie