C5club Newbie
C5club Newbie
Auto: Aircross
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Phase: C5 Aircross
kilometerstand: 55000
Kleur: Zwart
Sinds enige tijd is het mij opgevallen dat ik slecht verstaanbaar ben voor mensen die ik vanuit de auto bel. Alleen wanneer ik heel hard en direct richting de microfoon spreek, kan men mij verstaan. Ik heb ook andere telefoons geprobeerd aan te sluiten om te controleren of het daaraan lag, maar het probleem blijft bestaan.

Ik heb alle relevante instellingen in de auto nagekeken en de infotainmentunit zelfs teruggezet naar de fabrieksinstellingen, in de hoop dat dit het probleem zou oplossen, maar helaas zonder resultaat.

Ik heb wel een vermoeden waardoor het probleem is ontstaan, namelijk door het gebruik van een USB-adapter om CarPlay draadloos te maken: https://www.bol.com/nl/nl/p/draadloze-c ... e_shopping

Na het inpluggen van deze adapter lijkt het probleem te zijn ontstaan. Inmiddels gebruik ik CarPlay weer bekabeld, omdat de adapter niet beviel, maar het probleem doet zich nog steeds voor.

Overigens treedt het probleem ook op wanneer ik geen CarPlay gebruik, maar alleen via Bluetooth verbonden ben.

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 312000
Kleur: Noir Perla Nera Nacre
Wellicht ten overvloede; maar heb je het ook geprobeerd met de carplay module losgekoppeld?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"Goed zweven is ook een vak"
Afbeelding
In het bezit van Lexia, maar (nog) een "rookie"
C5club Newbie
C5club Newbie
Auto: Aircross
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Phase: C5 Aircross
kilometerstand: 55000
Kleur: Zwart
Ja zoals te lezen in mijn eerste post heb ik de adapter weer losgekoppeld en ben ik terug gegaan naar bekabelde CarPlay. Het probleem doet zich ook voor met bluetooth bellen dus denk niet dat het alleen (dus zonder überhaupt CarPlay te gebruiken) aan de CarPlay ligt.
Plaats reactie