Er is iemand achterop mijn auto gereden. En die is flink beschadigd. Nadat ik het alarm van "open klep" had uitgezet door het slot handmatig te sluiten (hier gevonden) dacht ik dat de auto ook op slot zou kunnen.
Maar dat is niet waar. Ik hoor hem wel op slot gaan maar er gebeurt verder niets.
Geprobeerd met de sleutel zowel als de AB.
De afhandeling van de schade schijnt eeuwig te duren, de auto kan nog rijden, verlichting doet het nog dus zou het handig zijn als ie ook op slot kon.
Is er een aparte sensor voor het op slot gaan, die eventueel uitgezet/actief gemaakt kan worden?
Iemand een idee?
Hartelijk dank alvast voor het meedenken.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auto: C5 Sedan
Opties: exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2015
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100k
Kleur: Blauw
Sorry, het alarm werkt nog steeds. Wordt nu uitgezet door een druk op de linker terugtoets op het stuur.
Blijft mijn vraag: hoe zet ik dat alarm voorgoed uit EN kan dan de auto op slot.
Dat weet vast iemand.
Blijft mijn vraag: hoe zet ik dat alarm voorgoed uit EN kan dan de auto op slot.
Dat weet vast iemand.
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
is het slot beschadigtd , als de klep niet op slot is , kan je de wagen niet op slot doen .
Dank je wel.
Dat moet wel het geval zijn. (slot beschadigd)
Want het slot is met de hand gesloten en dan zou vlg. het op deze site gestelde, het alarm uit moeten zijn.
Dat laatste is bij mij niet het geval en dus moet ik nu het alarm uitzetten met de linker terugtoets op het stuur. (staat ook op deze site)
Omdat ik de auto graag op slot wil zetten moet het systeem denken dat de kofferklep gesloten is.
Mijn gedachte is, dat het contact in het slot dat het alarm veroorzaakt, verbonden is met een draad die ofwel doorgeknipt of doorverbonden (met iets of massa) kan worden om het systeem te laten denken dat de klep is gesloten en de auto (hopelijk) op slot kan.
Misschien moet ik eerst proberen bij het slot te komen om de bedrading te kunnen zien. (beetje lastig met die in elkaar gedeukte troep)
Dat moet wel het geval zijn. (slot beschadigd)
Want het slot is met de hand gesloten en dan zou vlg. het op deze site gestelde, het alarm uit moeten zijn.
Dat laatste is bij mij niet het geval en dus moet ik nu het alarm uitzetten met de linker terugtoets op het stuur. (staat ook op deze site)
Omdat ik de auto graag op slot wil zetten moet het systeem denken dat de kofferklep gesloten is.
Mijn gedachte is, dat het contact in het slot dat het alarm veroorzaakt, verbonden is met een draad die ofwel doorgeknipt of doorverbonden (met iets of massa) kan worden om het systeem te laten denken dat de klep is gesloten en de auto (hopelijk) op slot kan.
Misschien moet ik eerst proberen bij het slot te komen om de bedrading te kunnen zien. (beetje lastig met die in elkaar gedeukte troep)