Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club Die-Hard


Berichten: 545
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
Ik kwam bij toeval een filmpje tegen van een C5 liefhebber die deze chip installeerde.
Lijkt interessant, maar, ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft danwel een mening over heeft.
Lijkt interessant, maar, ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft danwel een mening over heeft.
Berichten: 595
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Veel meer vermogen en 20% zuiniger......
Alle fabrikanten zijn hier jaloers op!!
Alle fabrikanten zijn hier jaloers op!!
C5club Die-Hard


Berichten: 545
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
Voor 60 euro
Ben beetje bang dat de motor zwaar overbelast gaat worden. Maar ik ben geen deskundige wat dat betreft, misschien valt dat reuze mee.
40pk meer en minder verbruik lijkt me wel wat, zeker als het simpel kastje met wat stekkers type plug en play betreft.
Ben beetje bang dat de motor zwaar overbelast gaat worden. Maar ik ben geen deskundige wat dat betreft, misschien valt dat reuze mee.
40pk meer en minder verbruik lijkt me wel wat, zeker als het simpel kastje met wat stekkers type plug en play betreft.
Berichten: 595
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Het meeste vermogen krijg je uit een rijker mengsel, en laag verbruik uit een arm mengsel.
Dit geld weliswaar voor benzine, maar vermogen krijg je niet uit lucht.
Wat de fabrikant nu gedaan heeft, is de motor arm te zetten en om toch nog wat vermogen over te houden een turbo erop te zetten.
Dit geld weliswaar voor benzine, maar vermogen krijg je niet uit lucht.
Wat de fabrikant nu gedaan heeft, is de motor arm te zetten en om toch nog wat vermogen over te houden een turbo erop te zetten.
Berichten: 4948
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Dit klinkt ook te mooi om waar te zijn en dit soort kastjes zijn pruts oplossingen, verhogen de turbo en raildruk flink en dat is het. Chiptunen d.m.v. aangepaste software in de originele ECU is de beste methode, voor diesels is er zat keuze, bij een chiptuner of zelf doen, kost wat meer, maar dan heb je ook wat. Apparaatje om te klonen + software is c.a. € 100, ecu uit een sloper tientjes of 5 en je kunt zelf aan de slag. Het is overigens een illusie dan je met chippen meer vermogen en ook zuiniger, dat gaat echt niet.
C5club Die-Hard


Berichten: 545
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
Waar kan ik zoiets dan kopen?Apparaatje om te klonen + software
Berichten: 4948
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Op AlieExpress, je hebt een "K-Tag master version" nodig (geen Kess, die lijkt erop!).
Geschipte software kun je ook vinden op AE, volgens mij heb ik het zelf ook nog ergens op mijn PC staan, enkele GB's voor diverse merken en typen. Gekocht voor een paar euro, incl. software om de maps zelf aan te passen.
Geschipte software kun je ook vinden op AE, volgens mij heb ik het zelf ook nog ergens op mijn PC staan, enkele GB's voor diverse merken en typen. Gekocht voor een paar euro, incl. software om de maps zelf aan te passen.
C5club Die-Hard


Berichten: 545
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
Ok, dank voor de tip, ga ik daar eens neuzen.
Berichten: 4948
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Experimenteer wel met een reserve ECU uit een sloper, na het kopieren van de startblokkering kun je doen wat je wilt. Gezien het bouwjaar denk ik dat je het "besturingssysteem" ook moet overzetten, alleen de maps is dan wat je als aangepast bestand inlaad. Later zijn het 2 bestanden geworden, de startblokkering en besturing+maps, dat zie je eigenlijk vanzelf wel als je de K-tag aansluit, het programma wijst zichzelf.
C5club Die-Hard


Berichten: 545
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
Klinkt een beetje als hocus-pocus, maar als het programma zichzelf wijst kan ik met jou info vast wel wijs worden uit het hele gebeuren. Ik heb nog een goede ecu liggen.
Vraag me enkel nog af of ik nog aparte software nodig heb.
Vraag me enkel nog af of ik nog aparte software nodig heb.
Berichten: 4948
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Software wordt bijgeleverd bij de K-tag.
Als je al een reserve ECU heb liggen, ik heb de apparatuur, lijkt mij een leuk experiment om die eerst te kopieren, de gechipte bestanden staan vast wel ergens op mijn harde schijf.
Als je al een reserve ECU heb liggen, ik heb de apparatuur, lijkt mij een leuk experiment om die eerst te kopieren, de gechipte bestanden staan vast wel ergens op mijn harde schijf.
C5club Die-Hard


Berichten: 545
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
Das een mooi aanbod, helaas zit ik een beetje ver weg weer. Was afgelopen week in rotjeknor. Had een mooie gelegenheid geweest.
Ik zou de ecu naar je toe kunnen sturen. Lijkt je dat wat, of werkt dat niet zo en is de ecu die nu in de wagen zit ook nodig?
Ik zou de ecu naar je toe kunnen sturen. Lijkt je dat wat, of werkt dat niet zo en is de ecu die nu in de wagen zit ook nodig?
Berichten: 4948
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
De originele ECU is ook nodig om de startblokkering te kopieren, opsturen gaat niet werken.
C5club Die-Hard


Berichten: 545
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
Dat dacht ik al, jammer, had leuk geweest.
In principe zou ik het dus zelf kunnen doen zonder extra software, enkel het pakket wat ik bij de ktag master version ontvang is alles wat nodig is, buiten een compu met xp en een 2de ecu? Ik heb al gelezen dat xp zonder internetverbinding het beste werkt. Klopt dit laatste?
Lijkt me prachtig als ik op vrij simpele en goedkope manier een bosje pks er bij kan toveren, 110 is mooi maar 130 of 140 lijkt me een stuk beter. Net dat beetje meer wat ik nu af en toe te kort kom.
In principe zou ik het dus zelf kunnen doen zonder extra software, enkel het pakket wat ik bij de ktag master version ontvang is alles wat nodig is, buiten een compu met xp en een 2de ecu? Ik heb al gelezen dat xp zonder internetverbinding het beste werkt. Klopt dit laatste?
Lijkt me prachtig als ik op vrij simpele en goedkope manier een bosje pks er bij kan toveren, 110 is mooi maar 130 of 140 lijkt me een stuk beter. Net dat beetje meer wat ik nu af en toe te kort kom.
Berichten: 4948
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Win10 is prima, dat gebruik ik altijd, denk dat XP te oud is om het programme op te kunnen draaien.

