Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jul 2025 14:49
Auto: C5 break v6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
kilometerstand: 211678
Kleur: Grijs metallic
Goede morgen allen,
Ik rij een heerlijke v6 break automaat. Nou zit daar alleen een probleem(pje) in.
Zowel warm als koud, bij warm lijkt het erger te zijn, bij zachtjes gasgeven stotteren, inhouden, schokken.
Nu heb ik daar al wel veel aangedaan. sowieso natuurlijk uitlezen.
Had in het begin wat storingen.
Waaronder nokkenasversteller bank 2
Voorste lambdasonde bank 2
Deze 2 artikelen vv en storingen weg.
Maar helaas blijft het schokken.
Bougies, bobines, inlaatpakkingen, carterontluchtingslang allemaal al vv.
Nu zag ik tijdens uitlezen dat de mapsensor waarde 440mb bij stationair was. Leek mij vrij hoog.
Dus deze ook vv, maar het probleem lijkt nu verergert te zijn. Dus ga zsm de computer er weer aanhangen.
Maar ondertussen ben ik wel een beetje de weg kwijt. Geen idee wat dit veroorzaakt.
Als iemand het probleem kent, evt oplossingen heeft, of gewoon een geniale ingeving, hoor ik het graag.
Ik rij een heerlijke v6 break automaat. Nou zit daar alleen een probleem(pje) in.
Zowel warm als koud, bij warm lijkt het erger te zijn, bij zachtjes gasgeven stotteren, inhouden, schokken.
Nu heb ik daar al wel veel aangedaan. sowieso natuurlijk uitlezen.
Had in het begin wat storingen.
Waaronder nokkenasversteller bank 2
Voorste lambdasonde bank 2
Deze 2 artikelen vv en storingen weg.
Maar helaas blijft het schokken.
Bougies, bobines, inlaatpakkingen, carterontluchtingslang allemaal al vv.
Nu zag ik tijdens uitlezen dat de mapsensor waarde 440mb bij stationair was. Leek mij vrij hoog.
Dus deze ook vv, maar het probleem lijkt nu verergert te zijn. Dus ga zsm de computer er weer aanhangen.
Maar ondertussen ben ik wel een beetje de weg kwijt. Geen idee wat dit veroorzaakt.
Als iemand het probleem kent, evt oplossingen heeft, of gewoon een geniale ingeving, hoor ik het graag.

C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jul 2025 14:49
Auto: C5 break v6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
kilometerstand: 211678
Kleur: Grijs metallic
Heb vandaag de computer eraan gehad, mapsensor reageert netjes, doet netjes zijnnwerk.
Nou denk ik dat ik, maar dan wel na mijn vakantie, de injectoren ga laten testen, misschien dat daar iets uitkomt.
Het is een hele fijne auto, en zolang je stevig gas geeft is er niks aan de hand…
Nou denk ik dat ik, maar dan wel na mijn vakantie, de injectoren ga laten testen, misschien dat daar iets uitkomt.
Het is een hele fijne auto, en zolang je stevig gas geeft is er niks aan de hand…
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Mooi je hebt een uitlees computer, hopelijk een Lexia?
Grote kans als je het MM opnieuw inleert, de klachten dan weg zijn, tenminste het klinkt allemaal een beetje als weggeleerd MM.
Ergens onder injectie en dan iets met adaptieve inleerwaarden.
Grote kans als je het MM opnieuw inleert, de klachten dan weg zijn, tenminste het klinkt allemaal een beetje als weggeleerd MM.
Ergens onder injectie en dan iets met adaptieve inleerwaarden.

V.I.P.


Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
Misschien ook eens bij m’n P607 doen…. Bij mij merk ik veel schokken/gestotter als ze koud is.

C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jul 2025 14:49
Auto: C5 break v6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
kilometerstand: 211678
Kleur: Grijs metallic
Ik zal er iig ff op terug komen als ik het gedaan heb, of het iig geholpen heeft.

C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jul 2025 14:49
Auto: C5 break v6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
kilometerstand: 211678
Kleur: Grijs metallic
Wat betreft evt opnieuw inleren adaptieve waardes restten etc, allemaal al gebeurt en heeft totaal gern effect op dit probleem helaas.
En idd een lexia.
En idd een lexia.

V.I.P.


Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
Staat de timing van de db riem wel goed? Is die niet een tandje verschoten?

C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jul 2025 14:49
Auto: C5 break v6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
kilometerstand: 211678
Kleur: Grijs metallic
Geen idee, maar hoop het niet… voor de rest, als je harder gas geeft of idd volgas geeft gaat ie als de brandweer, dus verwacht dat eigenlijk niet.
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Dit bericht en het bericht ervoor dat je het ging proberen, zit 2 minuten tussen?V6arjen schreef:Wat betreft evt opnieuw inleren adaptieve waardes restten etc, allemaal al gebeurt en heeft totaal gern effect op dit probleem helaas.
En idd een lexia.
De inleer procedure duurt langer dan 2 minuten, excl. de tijd voor aansluiten laptop, globale test, storingen uitlezen, en dan pas ga je naar adaptieve waarden opnieuw inleren.

C5club Bikkel


Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:20
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Bij mijn C5 duurde het een hele poos, motor moest stationair draaien en wachten tot de koelfan begon te draaien.
Werkte goed trouwens, bij mij liep ie niet goed stationair meer na een nieuwe map sensor en bobine. (Maar ja, geen v6)
Werkte goed trouwens, bij mij liep ie niet goed stationair meer na een nieuwe map sensor en bobine. (Maar ja, geen v6)

C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jul 2025 14:49
Auto: C5 break v6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
kilometerstand: 211678
Kleur: Grijs metallic
@ C5HDI110
Ha ha, nee, dat inleren was al eens gebeurt, 2 weken geleden. En die reactie daarvoor was over de injectoren laten testen/reinigen. (Ik had nog niet helemaal door hoe ik kon quoten)
Maar idd inleren duurt wel ff.
Ha ha, nee, dat inleren was al eens gebeurt, 2 weken geleden. En die reactie daarvoor was over de injectoren laten testen/reinigen. (Ik had nog niet helemaal door hoe ik kon quoten)
Maar idd inleren duurt wel ff.
Berichten: 580
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Dit kan juist een indicatie zijn, dat de timing niet klopt.V6arjen schreef:Geen idee, maar hoop het niet… voor de rest, als je harder gas geeft of idd volgas geeft gaat ie als de brandweer, dus verwacht dat eigenlijk niet.
Is die foutmelding v.d. nokkenas sensor opgelost?
Berichten: 580
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Zojuist even gekeken bij mijn auto, stationair, inlaat druk 400mB, inlaat nokkenas,36 graden.
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Als je na het inleren nog onderdelen hebt vervangen, kun je het beste opnieuw inleren, het liefst met een koude motor en alle elektrische verbruikers uit, ook de AC. Nokkenas versteller is net als gasklep pot meter een verkapte melding van weggeleerd MM.
Zijn de bougies nog goed of de juiste gemonteerd? (ook weer opnieuw inleren nodig)
Versprongen riem geloof ik niet zo in, is een dikke brede riem, die verspringt niet zomaar, tenzij deze recent vervangen is, dan zou de timing niet kunnen kloppen.
Zijn de bougies nog goed of de juiste gemonteerd? (ook weer opnieuw inleren nodig)
Versprongen riem geloof ik niet zo in, is een dikke brede riem, die verspringt niet zomaar, tenzij deze recent vervangen is, dan zou de timing niet kunnen kloppen.

C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jul 2025 14:49
Auto: C5 break v6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
kilometerstand: 211678
Kleur: Grijs metallic
kees05 schreef:
Dit kan juist een indicatie zijn, dat de timing niet klopt.
Is die foutmelding v.d. nokkenas sensor opgelost?
De storing was weg na vv van de solenoid.