Xander schreef:Zal eerlijk zeggen dat ik ook een beetje aan het flirten ben met een S80…. Niet dat de P607 niet bevalt maar puur om eens een echte Volvo te rijden….
Mijn tip, op basis van mijn eigen ervaringen, niet doen.
We hebben zelf vorig jaar een tijdje een volgens een Volvo ''specialist'' perfect onderhouden S60 2.4 in ons bezit gehad.
Nou, wat een drama was dat. Alles wat maar stuk kon gaan ging stuk en alles peperduur om te repareren. Volvo onderdelen zijn peperduur. Die hele Volvo reputatie van onverwoestbaar en betrouwbaar berust volgens mij op een door wat Volvo fanboys moeizaam in stand gehouden leugen dat wijd verbreid wordt op de socials.
In wat Facebook groepen en op de Volvo fora zitten ze allemaal te roeptoeteren dat Volvo onverwoestbare auto's maakt en Volvo for life maar ondertussen vliegen hun de onderdelen om de oren. De Volvo fora staan vol met de meest rare mankementen die vooral peperduur zijn om te laten repareren. De meesten liggen dan uit ellende voor hun huis op de stoep onder hun auto te sleutelen omdat de specialist onbetaalbaar is. En dat dag en nacht. Echt, die hele Volvo reputatie is zo ontzettend overrated en berust op een fabeltje.
Uiteindelijk hebben we de S60 met groot financieel verlies van de hand gedaan. De automaatbak begon dermate te slippen en te bokken na een spoelbeurt uitgevoerd door een Volvo specialist op aanraden van het V70 forum dat er nauwelijks nog mee te rijden viel. Die specialist probeerde daarna zijn handen in onschuld te wassen en kwam met het verhaal dat onze automaatbak ''sowieso al aan het overlijden was'' terwijl er voor de spoelbeurt weinig aan de hand was met de bak. Op aanraden van hem moesten we dan maar overgaan tot het vervangen van het kleppenhuis. Hij kon voor ons een leuke aanbieding maken. Ja daaaag, wij zouden dan weer 1500 euro armer zijn en die auto had ons al 2000 euro aan reparaties gekost. Toen was het voor ons genoeg en hebben we de S60 via Ik wil van mijn auto af van de hand gedaan aan een handelaar.
Nou, 1 keer een Volvo gehad maar nooit meer.
Ik zou altijd gaan voor een mooie C5 phase 2 met de oerdegelijke EW motor. Daar kan echt weinig aan stuk vergeleken met zo'n Volvo. Zijn de achterdraagarmlagers in goede staat, dan ben je al een heel eind. En zo'n C5 met hydractief rijdt echt stukken beter dan zo'n stug geveerde Volvo.
Maak maar eens wat proefritten, dan kom je er zelf achter.