Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 14 nov 2017 22:48
Auto: c5 berline exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 190.000
Kleur: groen
Ik bezit een C5 bj. 2003 met 2 liter benzinemotor, automaat , voorzien van een bcr gasinstallatie. De auto heeft 360.000 gelopen.
Als de auto goed warm is na bijvoorbeeld een snelwegrit van minimaal 30 minuten en ik ga de snelweg af en ga stapvoets rijden bijvoorbeeld in een file dan slaat de motor in de noodloop, als ik hem dan afzet en opnieuw start is het probleem weg tot ik weer stapvoets ga rijden. Als ik dan stil sta bleef hij gewoon netjes stationair lopen
Als ik een snelwegrit van 15 minuten rij en ik ga van de snelweg af dan treedt het probleem niet op.
De auto start prima en loopt ook prima stationair.
Het probleem treedt op als ik rij op zowel op benzine als op lpg.
Hij geeft foutcode p 1160 en 1161.
De volgende onderdelen zijn al vervangen :
- de bougies
- bobineblok
- kleppendeksel vervangen
- gasklephuis ( afkomstig van sloperij )
- egr klep ( afkomstig van sloperij )
- watertemperatuur sensor
- map -sensor
- de ontluchtingsslang die loopt van kleppendeksel naar gasklephuis
Hij blijft foutcode p 1160 en 1161 geven.
U zegt het maar wat ik moet gaan doen om het probleem op te lossen.
gr klaas..
Als de auto goed warm is na bijvoorbeeld een snelwegrit van minimaal 30 minuten en ik ga de snelweg af en ga stapvoets rijden bijvoorbeeld in een file dan slaat de motor in de noodloop, als ik hem dan afzet en opnieuw start is het probleem weg tot ik weer stapvoets ga rijden. Als ik dan stil sta bleef hij gewoon netjes stationair lopen
Als ik een snelwegrit van 15 minuten rij en ik ga van de snelweg af dan treedt het probleem niet op.
De auto start prima en loopt ook prima stationair.
Het probleem treedt op als ik rij op zowel op benzine als op lpg.
Hij geeft foutcode p 1160 en 1161.
De volgende onderdelen zijn al vervangen :
- de bougies
- bobineblok
- kleppendeksel vervangen
- gasklephuis ( afkomstig van sloperij )
- egr klep ( afkomstig van sloperij )
- watertemperatuur sensor
- map -sensor
- de ontluchtingsslang die loopt van kleppendeksel naar gasklephuis
Hij blijft foutcode p 1160 en 1161 geven.
U zegt het maar wat ik moet gaan doen om het probleem op te lossen.
gr klaas..

V.I.P.


Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
Hi Klaas,
Is het toevallig een zwarte met bruin leder bekleding?
De p1160 storing is waarschijnlijk een vacuüm probleem. Misschien biedt een rooktest de uitkomst. Je kan ook de stekkers van de BSM eens checken of daar geen vocht in zit.
Is het nieuwe gasklephuis wel ingeleerd?
Is het toevallig een zwarte met bruin leder bekleding?
De p1160 storing is waarschijnlijk een vacuüm probleem. Misschien biedt een rooktest de uitkomst. Je kan ook de stekkers van de BSM eens checken of daar geen vocht in zit.
Is het nieuwe gasklephuis wel ingeleerd?

C5club extreme Fan


Berichten: 191
Lid geworden op: 14 mei 2013 05:58
Auto: C5 2 liter Break, Difference
Opties: Veel !
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: ???
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 777.777,7
Kleur: Lichtblauw Metallic
Locatie: Vollenhove
Ik heb ongeveer het zelfde probleem, regelmatig maak ik de map- en temp. sensor schoon met remmenreiniger! Dan gaat het weer even, ook verschillende testen gedaan! Misschien het inlaatspruitstuk reinigen, maar dan moet je deze verwijderen!
Maar mijn analyzer vermeldt "inlaattemperatuursensor tijdelijk een te lage waarde"
Maar wat geeft jouw analyzer aan?
Maar mijn analyzer vermeldt "inlaattemperatuursensor tijdelijk een te lage waarde"
Maar wat geeft jouw analyzer aan?

C5club extreme Fan


Berichten: 191
Lid geworden op: 14 mei 2013 05:58
Auto: C5 2 liter Break, Difference
Opties: Veel !
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: ???
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 777.777,7
Kleur: Lichtblauw Metallic
Locatie: Vollenhove
Sorry moet zijn "inlaatluchttemperatuursensor "

C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 14 nov 2017 22:48
Auto: c5 berline exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 190.000
Kleur: groen
Het betreft een groene C5 met kenteken 25-lj-hv.
Het andere gasklephuis is ingeleerd.
Ik zal de stekkers van de bsi die bij de zekeringkast onder de motorkap zit los halen en droog spuiten
en met contactspray inspuiten.
Ik geloof zelf niet dat het daaraan ligt maar het kan geen kwaad.
Het vreemde van de kwaal is ik moet echt 30 minuten snelweg rijden anders treedt het probleem niet op.
Als ik hem 60 minuten stationair laat lopen is er geen enkel probleem.
Ik denk zelf zoals jij suggereerde een probleem met de vacuumslangen of hij zuigt ergens valse lucht.
Ik woon in de omgeving van Eindhoven, ik zal eens kijken of daar ergens een garage is die de rooktest kan uitvoeren.
Wat betref Blinkfilter, de uitleesapparatuur geeft alleen storing 1160 en 1161, geen verdere specificaties.Wat ik bij jouw probleem vreemd vindt is dat de mapsensor bevindt zich in het inlaatsysteem en de tempsensor bevindt zich in het koelwatersysteem dat zijn 2 gescheiden systemen. Als de rooktest niks vindt dan zal ik het inlaatspruitstuk loshalen en reinigen, Dat is wel te doen. Ik heb het al een keer los gehaald toen ik een nieuwe startmotor heb gemonteerd.
Het andere gasklephuis is ingeleerd.
Ik zal de stekkers van de bsi die bij de zekeringkast onder de motorkap zit los halen en droog spuiten
en met contactspray inspuiten.
Ik geloof zelf niet dat het daaraan ligt maar het kan geen kwaad.
Het vreemde van de kwaal is ik moet echt 30 minuten snelweg rijden anders treedt het probleem niet op.
Als ik hem 60 minuten stationair laat lopen is er geen enkel probleem.
Ik denk zelf zoals jij suggereerde een probleem met de vacuumslangen of hij zuigt ergens valse lucht.
Ik woon in de omgeving van Eindhoven, ik zal eens kijken of daar ergens een garage is die de rooktest kan uitvoeren.
Wat betref Blinkfilter, de uitleesapparatuur geeft alleen storing 1160 en 1161, geen verdere specificaties.Wat ik bij jouw probleem vreemd vindt is dat de mapsensor bevindt zich in het inlaatsysteem en de tempsensor bevindt zich in het koelwatersysteem dat zijn 2 gescheiden systemen. Als de rooktest niks vindt dan zal ik het inlaatspruitstuk loshalen en reinigen, Dat is wel te doen. Ik heb het al een keer los gehaald toen ik een nieuwe startmotor heb gemonteerd.

V.I.P.


Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
Naar mijn weten zit er tussen het luchtfilterhuis en de gasklep een inlaatsensor…. Deze zijn nauwelijks tot niet te reinigen en moet je dan gewoon vervangen…. Maar ik zou eerst een rooktest doen….
Lekt je rembooster niet intern? Van hieruit kan ook veel vacuüm weglekken
Lekt je rembooster niet intern? Van hieruit kan ook veel vacuüm weglekken

C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 14 nov 2017 22:48
Auto: c5 berline exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 190.000
Kleur: groen
Bedankt voor je advies Xander, ik heb alvast een nieuwe inlaatluchtsensor besteld...
Kun je een rembooster controleren op lekkage zonder een rooktest.
Kun je een rembooster controleren op lekkage zonder een rooktest.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Als je rembooster lek is merk je dat ook bij remmen. Druk maar eens meerdere keren op de de rem.

C5club Newbie


Met de motor draaiend, trap zachtjes op het rempedaal en luister of je een sissend geluid hoort rond de rembooster of het schutbord (de wand tussen motorruimte en interieur).
Een sissend geluid duidt op een vacuümlek in de booster of de slang.
Een sissend geluid duidt op een vacuümlek in de booster of de slang.
dentalzz.pl verkoopt hoogwaardige tandheelkundige apparatuur online.

C5club extreme Fan


Berichten: 191
Lid geworden op: 14 mei 2013 05:58
Auto: C5 2 liter Break, Difference
Opties: Veel !
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: ???
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 777.777,7
Kleur: Lichtblauw Metallic
Locatie: Vollenhove
Hallo Klaas,
Ik heb het over een inlaatluchttemperatuursensor, dat onderdeel heb ik voor mijn auto al twee jaar geleden bij een Citroën garage besteld!
Maar deze was niet meer te leveren, zelfs niet uit Frankrijk, dus als jij voor mij zo'n juist inlaatluchttemperatuursensor kunt regelen? dan zou ik dit geweldig vinden!
Ik heb er zo'n één geregeld bij een autosloop, maar na enkele weken, weer problemen.
Ik heb nergens beweert dat die inlaatluchttemperatuursensor te maken had met het koelwatercircuit! of daar deel van uit maakt.
De MAP-sensor zit ook op de inlaatspruitstuk, deze zit met de inlaatluchttemperatuursensor onder elkaar op de gasklep! Ook deze kan het oorzaak zijn van de problemen, als je deze vervangt, dan moet het exact dezelfde kleur hebben.
Deze benamingen staan ook in de VraagBaak over deze auto en is te lezen op dit Forum!
Ik heb het over een inlaatluchttemperatuursensor, dat onderdeel heb ik voor mijn auto al twee jaar geleden bij een Citroën garage besteld!
Maar deze was niet meer te leveren, zelfs niet uit Frankrijk, dus als jij voor mij zo'n juist inlaatluchttemperatuursensor kunt regelen? dan zou ik dit geweldig vinden!
Ik heb er zo'n één geregeld bij een autosloop, maar na enkele weken, weer problemen.
Ik heb nergens beweert dat die inlaatluchttemperatuursensor te maken had met het koelwatercircuit! of daar deel van uit maakt.
De MAP-sensor zit ook op de inlaatspruitstuk, deze zit met de inlaatluchttemperatuursensor onder elkaar op de gasklep! Ook deze kan het oorzaak zijn van de problemen, als je deze vervangt, dan moet het exact dezelfde kleur hebben.
Deze benamingen staan ook in de VraagBaak over deze auto en is te lezen op dit Forum!

C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 14 nov 2017 22:48
Auto: c5 berline exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 190.000
Kleur: groen
De oorzaak van het probleem is gevonden.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het bleek als ik bij een warme motor een aantal malen op de rem trapte dat het probleem ontstond van het onregelmatig lopen.
Ik heb vervolgens de vacuumslang die van het rembooster naar het gasklephuis vervangen door meerdere exemplaren en de haakse aansluiting met rubber dat op de rembooster zit.
Het probleem bleef bestaan dus dan is de conclusie zoals Xander vertelde dat dan waarschijnlijk de rembooster intern lekt.
Het vreemde is echter als ik op de iemand op de rem laat trappen dat ik geen sissend geluid hoor.
De auto remt prima.
Ik ben nu van plan om de rembooster te vervangen door ander exemplaar, weten jullie of dat veel werk is.
Ik heb een phase 1 , weten jullie misschien of de rembooster van een phase 2 ook past of moet ik perse een rembooster van een phase 1 hebben.
Kun je een gebruikt rembooster als dat is gedemonteerd testen of het goed werkt .???
Xander nog bedankt voor jouw tips om het probleem te vinden.
gr. Klaas
Het bleek als ik bij een warme motor een aantal malen op de rem trapte dat het probleem ontstond van het onregelmatig lopen.
Ik heb vervolgens de vacuumslang die van het rembooster naar het gasklephuis vervangen door meerdere exemplaren en de haakse aansluiting met rubber dat op de rembooster zit.
Het probleem bleef bestaan dus dan is de conclusie zoals Xander vertelde dat dan waarschijnlijk de rembooster intern lekt.
Het vreemde is echter als ik op de iemand op de rem laat trappen dat ik geen sissend geluid hoor.
De auto remt prima.
Ik ben nu van plan om de rembooster te vervangen door ander exemplaar, weten jullie of dat veel werk is.
Ik heb een phase 1 , weten jullie misschien of de rembooster van een phase 2 ook past of moet ik perse een rembooster van een phase 1 hebben.
Kun je een gebruikt rembooster als dat is gedemonteerd testen of het goed werkt .???
Xander nog bedankt voor jouw tips om het probleem te vinden.
gr. Klaas
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Als de booster lekt dan assisteert hij steeds minder bij het verhogen van de rem druk en moet je dat in principe merken dat je zelf steeds harder moet trappen om te vertragen.
pH 1 en 2 zijn uitwisselbaar
pH 1 en 2 zijn uitwisselbaar

C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 14 nov 2017 22:48
Auto: c5 berline exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 190.000
Kleur: groen
Inmiddels heb ik het volgende gedaan :
- een andere rembooster ( afkomstig van de sloop ) gemonteerd.
- alle vacuumslangen die op het gasklephuis uitkomen vervangen
- inlaattemperatuursensor ( nieuwe) vervangen
Maar het probleem blijft bestaan. Als ik bij een warme motor een aantal malen op de rem druk dan begint hij onregelmatig te lopen . Bij een koude motor ontstaan het probleem niet.
Wat betreft de andere rembooster die ik heb gemonteerd als je remt , hoort je hem absoluut niet sissen en de auto remt prima..., dus ik ga ervan uit dat deze goed is.
Alle suggesties om het probleem op te lossen zijn van harte welkom..
gr. Klaas
- een andere rembooster ( afkomstig van de sloop ) gemonteerd.
- alle vacuumslangen die op het gasklephuis uitkomen vervangen
- inlaattemperatuursensor ( nieuwe) vervangen
Maar het probleem blijft bestaan. Als ik bij een warme motor een aantal malen op de rem druk dan begint hij onregelmatig te lopen . Bij een koude motor ontstaan het probleem niet.
Wat betreft de andere rembooster die ik heb gemonteerd als je remt , hoort je hem absoluut niet sissen en de auto remt prima..., dus ik ga ervan uit dat deze goed is.
Alle suggesties om het probleem op te lossen zijn van harte welkom..
gr. Klaas

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Is dat in neutraal?
Niet dat uitrollen in n verstandig is...
Niet dat uitrollen in n verstandig is...

C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 14 nov 2017 22:48
Auto: c5 berline exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 190.000
Kleur: groen
Als ik stil sta en ik druk een paar keer op het gaspedaal dan begint hij onregelmatig te lopen of gaat in de noodloop. Als ik hem afzet en ik ik start hem weer dan loopt hij weer normaal.