C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 mar 2024 21:59
Auto: Tourer Exclusive V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 200000
Kleur: grijs
C5club Rookie
C5club Rookie
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post op dit forum. Na een verscheidenheid aan DS-en, CX-en, XM's en een C6 2,7 diesel
nu in een C5 X7 Tourer V6 ES9A beland, Aan al deze auto's ook flink gesleuteld, vooral de DS-en.

Ik heb nu een vraagje over de veerbollen van de C5 X7. Ik heb op dit forum gelezen dat de bollen met wat moeite ook
na te vullen zijn. Ik heb echter van een "deskundige" gehoord dat wanneer dit type bol druk verliest, het membraam eigenlijk kapot aan het gaan is. Heeft iemand hier ervaring mee? Blijven ze nagevuld goed op druk? Of kan ik beter nieuwe kopen?

Mijn veerbollen zijn 13 jaar oud en hebben er 210.000km opzitten.

groet Ben
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 593
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Ik heb hier een draadje gepost hoe ik mijn veerbollen navulbaar heb gemaakt.
Omtrent het teruglopen, laatst nog gecontroleerd, blijven exact op druk staan!!
Over het kapot gaan van het membraan, er zit boven in de bol, 2 messen, die het membraan stuk KUNNEN snijden.
Dat gebeurt alleen, als er nagenoeg geen druk meer boven het membraan is, dus ook, als ze niet nagevuld zijn, maar als ze lek zijn.
Groet,
Kees.
P.S. Na die 200K, die jouw auto erop heb zitten, raad ik je aan, om ze navulbaar te maken, of te vervangen en dan ook ALLE 7.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 mar 2024 21:59
Auto: Tourer Exclusive V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 200000
Kleur: grijs
C5club Rookie
C5club Rookie
Hallo Kees en anderen,

Wat ik me nu afvraag is: Zijn orginele nagevulde bollen een betere keus dan nieuwe IFHS bolletjes ?
Blijven die goed op druk? Of komen de citroen bollen daar vandaan?

Weet iemand een bedrijf/persoon die deze navul service biedt?

Groet Ben
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
IFHS is topkwaliteit.
Voor de oudere Citroëns zijn ze een stuk beter dan het origineel.
Ik heb recent een BX na 15 jaar stalling weer op de weg gebracht, daar zitten ifhs bollen onder van nu 16 jaar oud. Ze zijn nog als nieuw. Originele bollen waren allang leeg geweest.
Sowieso is de generatie C5 voorzien van betere bollen. Ik heb onder een C5 ook ifhs bollen zitten, perfect.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Bobmaster schreef:Hallo Kees en anderen,

Wat ik me nu afvraag is: Zijn orginele nagevulde bollen een betere keus dan nieuwe IFHS bolletjes ?
Blijven die goed op druk? Of komen de citroen bollen daar vandaan?

Weet iemand een bedrijf/persoon die deze navul service biedt?

Groet Ben
die komen van Lummen Belgie , je kunt er particulier niet meer van kopen , alleen met BTW nummer .
Plaats reactie