Storing vering max 90 km/u, hydr pomp werkt nog, LDS vullen?
Hallo,
Onze C5 Tourer ph III uit 2009 verraste me eergisteren op de snelweg met "storing vering - max 90 km/u". Gelukkig gewoon thuisgekomen zonder iets te merken aan rijgedrag. Voor ik wegreed wel een nieuw geluidje uit het vooronder wat ik niet kon plaatsen.
Inmiddels hier de nodige draadjes gelezen. Diagnose tot zover:
- Reageert niet meer op de hoogtebediening op middenconsole of achterbak
- Hoorde na afzetten motor nog wel leven bij de hydraulische pomp (mits ik goed begrepen heb dat dit ding onder het LDS reservoir zit

) dus zekering ljikt me niet doorgebrand.
- Pomp maakt meer lawaai dan ik gewend ben (het eerdergenoemde nieuw geluidje).
- LDS niveau gecheckt en zie geen LDS in het reservoir als ik met een lampje in de vulopening schijn. Zie door het zeefje alleen een wit geval (vlotter?) dieper in de tank.
- Onder de auto gecheckt en middenachter leidingen en onderzijde tank flink nat van roodachtige olie, wsl LDS. Er valt ook af en toe een druppel.
Gegeven de lekkage achter vermoed ik dat de storing veroorzaakt wordt door te weinig LDS. Uit de diverse draadjes begrepen dat je niveau in laagste stand moet checken, maar dat gaat dus ff niet

. De dame staat (nog) redelijk in normale rijstand. Als volgende stap neig ik ernaar om er LDS bij te gooien om te kijken wat er gebeurt. In de hoop dat we dan weer even onderweg kunnen en de lekkage kunnen laten fiksen.
Kan iemand mij vertellen of het normaal is dat je nul LDS in het reservoir ziet in normale stand en of ik risico loop op kapot tankje oid in geval van wat overvullen?