Hallo,
Na een paar jaar een overstap te hebben gemaakt naar een C4 Picasso willen wij graag weer een C5 2.0 l Tourer aan gaan schaffen uit 2011 tm 2016. Zijn er in deze jaren nog modellen met hydraulische vering? Graag willen we, door gezondheid redenen, een automaat aanschaffen. Wat is het betrouwbaarste type automaat. En zijn er nog andere aandachtspunten om op te letten?
Alvast bedankt voor de tips.
Groeten.
Ton.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
		    C5club Fan

    			        
Berichten: 96
      		Lid geworden op: 24 jun 2007 16:13
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V Ligne Prestige
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 159300
      			      		      			      				Kleur: Grijs
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      				Locatie: Spijkenisse
      			      		      		
      		      		      		        Berichten: 466
      		Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
      			      		      			      				Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2007
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 11305
      			      		      			      				Productienummer: 0134
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 312000
      			      		      			      				Kleur: Noir Perla Nera Nacre
      			      		      			      				Locatie: Lelystad
      			      		      		
      		      		      		        De 2.0 benzine is voornamelijk in de eerste jaren geleverd, en in geval van een automaat altijd de 4-traps (AL4). Een ietwat nukkig ding, maar met wat preventief onderhoud volgens mij best betrouwbaar. Ik heb deze combinatie in mijn ph2 uit 2007. De 6 traps (aisin?) was voorbehouden aan de 2.0/2.2/3.0 diesels. Een wellicht aan de 1.6 benzine (THP), maar dat is een motor die niet bekend staat als betrouwbaar, al zijn er uiteraard ook positieve gevallen bekend. Maar hierover is genoeg informatie te vinden. De 2.0 benzine is zeer zeker geleverd met hydractieve vering. Herkenbaar in advertenties aan de automatische handrem. Zit er een ouderwetse handrem in, dan zal het een versie zijn met stalen veren. 
Verstuurd vanaf mijn M2007J3SY met Tapatalk
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Verstuurd vanaf mijn M2007J3SY met Tapatalk
Berichten: 33562
      		Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroën
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      		      			      				Locatie: 033
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        In die jaartallen 11~16 zal je enkel een thp automaat kunnen vinden als het benzine ,hydro en automaat moet zijn, danwel de V6 ( maar die is er volgens mij enkel pre facelift en kort geleverd )…
Beide hebben een 6 traps aisin bak. De automaat loopt qua betrouwbaarheid wel los, dat kan je van een thp moeilijk zeggen.
Wat mijn voorganger al aangaf miss iets ouder zoeken en voor een 2 liter al4 kijken.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Beide hebben een 6 traps aisin bak. De automaat loopt qua betrouwbaarheid wel los, dat kan je van een thp moeilijk zeggen.
Wat mijn voorganger al aangaf miss iets ouder zoeken en voor een 2 liter al4 kijken.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.

    			        
Berichten: 7539
      		Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
      			      		      			      				Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10363
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 470000
      			      		      			      				Kleur: Sable de Langrune
      			      		      			      				Locatie: 0182
      			      		      		
      		      		      		        De thp is zó "geweldig", ik kom al heel wat tourers tegen die goedkoper zijn dan te koop staande breaks ...
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			

