Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 593
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Dat nummer met 5227XX is het Citroën bestel nummer, die eigenlijk wat zegt over de BHI.
Dan kan er bij staan, voor, bumpy road of smooth roads
Je kan gerust die pomp van type 2 nemen, als je maar je eigen BHI overzet.
Doe dat wel secuur i.v.m. de afdichtingen.
Dan kan er bij staan, voor, bumpy road of smooth roads
Je kan gerust die pomp van type 2 nemen, als je maar je eigen BHI overzet.
Doe dat wel secuur i.v.m. de afdichtingen.

C5club extreme Fan


Berichten: 215
Lid geworden op: 26 sep 2017 17:46
Auto: C5 Tourer exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 360000
Kleur: rood
Hier naar pompen aan het zoeken. Er wordt hier voor 400 EUR een gereviseerde pomp aangeboden. Is dat mogelijk?
adbertentie gereviseerd.
Op e-bay in UK zie ik originele pompen voor 600 GBP.
Nederland: nog niets gevonden.
adbertentie gereviseerd.
Op e-bay in UK zie ik originele pompen voor 600 GBP.
Nederland: nog niets gevonden.
Berichten: 4938
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Let op met spul uit UK, daar komt de nodige heffing bij omdat ze niet meer in de EU zitten, kan tegenvallen wat je totaal kwijt ben.

C5club extreme Fan


Berichten: 215
Lid geworden op: 26 sep 2017 17:46
Auto: C5 Tourer exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 360000
Kleur: rood
Nij de onderdelenlijn.nl en bij totalparts.nl zie je allehande pompen lang komen voor onder of rond de 200 EUR ... totdat je dat nummer 9654068680 treft. Dan knalt de prijs opeens omhoog van rond de 375 - 400 tot 600 en hoger tot over de 900 EUR voor een gebruikte pomp
Krijg morgen te horen of een sloper in het noord-oosten van Tsjechie zo'n ding heeft.


Krijg morgen te horen of een sloper in het noord-oosten van Tsjechie zo'n ding heeft.

C5club extreme Fan


Berichten: 215
Lid geworden op: 26 sep 2017 17:46
Auto: C5 Tourer exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 360000
Kleur: rood
Maandag middag bij een sloper 250 km van hier een gebruikte pomp besteld, met garantie. Woensdag middag lag dat ding in de "bestelkastjes" in ons dorp, vandaag erin gezet, alles werkt weer zoals het moet. De nieuwe oude pomp, maar met mijn computer unit erop, and met lexia afgesteld.
Pomp heeft mij inclusief transport 150 eur gekost.
Ik ga de oude pomp voorzichtig uit elkaar halen, kijken waar de fout zat.
Pomp heeft mij inclusief transport 150 eur gekost.
Ik ga de oude pomp voorzichtig uit elkaar halen, kijken waar de fout zat.
Berichten: 593
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Mooi, dat het opgelost is!
Met de oude pomp, begin maar aan de achterzijde, daar zitten de koolborstels, waarschijnlijk zie je daar een hoop vervuiling.
Groet,
Kees.
Met de oude pomp, begin maar aan de achterzijde, daar zitten de koolborstels, waarschijnlijk zie je daar een hoop vervuiling.
Groet,
Kees.

C5club extreme Fan


Berichten: 215
Lid geworden op: 26 sep 2017 17:46
Auto: C5 Tourer exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 360000
Kleur: rood
Ik maak er een aparte draad met foto's van.
Wat is de achterkant van de pomp: dat ronde deel?
Ik wil dat ding uit elkaar halen om te zien wat er kapot is en of dat te repareren valt (koolborstels, slechte soldeerverbindingen).
Wat is de achterkant van de pomp: dat ronde deel?
Ik wil dat ding uit elkaar halen om te zien wat er kapot is en of dat te repareren valt (koolborstels, slechte soldeerverbindingen).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 593
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Het ronde deksel rechts op de foto zit met 2 bouten vast, daarachter zitten de koolborstels, er zit nog een klein boutje aan de zijkant, die de electronica vasthoudt.
Haal hem niet verder uitelkaar, dan kun je hem weggooien.
Groet,
Kees.
Haal hem niet verder uitelkaar, dan kun je hem weggooien.
Groet,
Kees.