Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.

C5club Rookie


Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2019 15:26
Auto: C5 Sedan
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 152000
Kleur: Zwart
Locatie: Roermond
Hallo,
Ik heb nog eev vraag, ik kwam laatst terug van Duitsland en reed me vast in een file.
Opeens kreeg ik de melding stop motor temp.is hoog, ik reed op lpg.
Ik heb hem toen op benzine omgeschakeld maar dat hielp niet.
Ik ben toen in de vluchstrook gaan staan en gewacht tot de file was opgelost.
Toen heb ik hem gestart en ben op benzine naar huis gereden,gekoeld door de wind.
Weet iemand waar dat aan kan liggen?
Ik heb ook een melding Storing Emissiesysteem.
Alvast bedankt!
grt.Sascha
Ik heb nog eev vraag, ik kwam laatst terug van Duitsland en reed me vast in een file.
Opeens kreeg ik de melding stop motor temp.is hoog, ik reed op lpg.
Ik heb hem toen op benzine omgeschakeld maar dat hielp niet.
Ik ben toen in de vluchstrook gaan staan en gewacht tot de file was opgelost.
Toen heb ik hem gestart en ben op benzine naar huis gereden,gekoeld door de wind.
Weet iemand waar dat aan kan liggen?
Ik heb ook een melding Storing Emissiesysteem.
Alvast bedankt!
grt.Sascha
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Waarschijnlijk was je koelvin ermee gestopt.
Heb je hem horen draaien nadat het contact af had gezet?
Heb je hem horen draaien nadat het contact af had gezet?

C5club Rookie


Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2019 15:26
Auto: C5 Sedan
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 152000
Kleur: Zwart
Locatie: Roermond
Nee ik hoor hem niet horen draaien...koelvin denk je

C5club extreme Fan


Berichten: 191
Lid geworden op: 14 mei 2013 05:58
Auto: C5 2 liter Break, Difference
Opties: Veel !
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: ???
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 777.777,7
Kleur: Lichtblauw Metallic
Locatie: Vollenhove
Dat komt bij mijn C5 ook vaak voor, ik ga altijd voor de zomervakantie de motorventilator eruit halen en heel dik inspuiten met CRC 2-26! Daarna op de "kop" houden! minimaal een uur! Zodoende worden de koolborstels bereikt en worden ze weer gangbaar gemaakt! Die CRC 2-26 is heel goed smeerbaar en zeer goed elektrisch isolerend, ook heel goed inzetbaar bij de bobine en bougies! Maar ik weet niet hoe je die ventilator makkelijk bij jouw auto eruit kan halen. Ik haal de drie of vier schroeven van de voorbumper los, dan kan ik een opening creëren waar ik dan een hulpmiddel tussen zet ( stukje hout) waardoor deze opening open blijft!
vr. gr. Gerrit.
vr. gr. Gerrit.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
wagen is uitlezen.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Kan je die met de hand ronddraaien?Sascha1972 schreef:Nee ik hoor hem niet horen draaien...koelvin denk je
Uiteraard alleen als de motor koud is en niet op contact staat proberen.

C5club Rookie


Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2019 15:26
Auto: C5 Sedan
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 152000
Kleur: Zwart
Locatie: Roermond
Ik breng hem morgen naar mijn monteur en anders naar een Citroen garage in de buurt.
Bedankt voor de tips en informatie!
Ik zal eens proberen of ik hem kan draaien!
Bedankt voor de tips en informatie!
Ik zal eens proberen of ik hem kan draaien!
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Hou er rekening mee dat de hele bumper er af moet dus arbeidsintensief klusje
Zie hier mijn verhaal:
viewtopic.php?f=53&t=22697" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie hier mijn verhaal:
viewtopic.php?f=53&t=22697" onclick="window.open(this.href);return false;
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 jul 2013 20:55
Auto: C5 Aircross
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: D
Phase: C5 Aircross
Organummer: 17167
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 8000
Kleur: Platinum gris
Locatie: Amstelveen
Ik heb vorig jaar de ventilator vervangen
en daarbij de bumper er niet afgehaald.
Ik heb de beplating onder de motor verwijderd.
Dan is het mogelijk de ventilator via de onderkant los te halen en te vervangen.
Groet, Ron
en daarbij de bumper er niet afgehaald.
Ik heb de beplating onder de motor verwijderd.
Dan is het mogelijk de ventilator via de onderkant los te halen en te vervangen.
Groet, Ron
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Ben mij zitten er twee in, waarbij ene net iets voor de ander zit en dan kom je er vanaf onder net niet bij.
De heeft heeft een BVA4 in zijn profiel dus ik vermoed eveneens een 2.0, dan zou het inderdaad vanaf onder moeten lukken.
De heeft heeft een BVA4 in zijn profiel dus ik vermoed eveneens een 2.0, dan zou het inderdaad vanaf onder moeten lukken.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

C5club Rookie


Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2019 15:26
Auto: C5 Sedan
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 152000
Kleur: Zwart
Locatie: Roermond
Ik heb een nieuwe ventilator gehaald die erop gezet gaat worden, ik heb zelf geprobeerd maar niet gelukt.
Dus nu gaat mijn monteur aan de slag
Dus nu gaat mijn monteur aan de slag

C5club Die-Hard


Berichten: 534
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 405.000
Kleur: Grijs aluminium
Toevallig heb ik gisteren de koolborstels van mijn ven vervangen. Simpel klusje, en effectief.
Ik merkte dat de ven niet meer aansloeg doordat de airco stopte met koude lucht blazen.
Ik merkte dat de ven niet meer aansloeg doordat de airco stopte met koude lucht blazen.