Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 4960
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Zo te lezen heeft de dealer geen zin om je als zelfklusser te helpen, effe uitlezen is een klusje van niks, waar ze even snel € 70 ofzo tegenwoordig mee vangen voor de garage. Als je het mij vraagt, weggeleerd MM, tenzij je nu opeens zegt dat je het speciale blokkeer tooltje in het vliegwiel niet heb gebruikt?
Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
Ja hebben we gebruikt, alleen mij helper zei me vanonder de wagen dat ie erin zat (we hebben een automaat) nu had ik het gevoel dat bij het aandraaien van de poelie (met tooltje erin, of half erin) het allemaal niet prettig ging, waarschijnlijk zat het daar niet goed. Nu geef ik m'n helper niet op z'n donder, maar mezelf. Ik had mezelf moeten overtuigen...Weer wat geleerd! Nu sprokkel ik overal info vandaan, om het zaterdag weer opnieuw uit te voeren. Misschien is er in dit forum nog wat te vinden, ik houd me aanbevolen! Op you-tube is het een allegaartje, het is een Ew10 blok, met op de inlaatnokkenas die kleppenversteller, en zo'n los zittend (over een spie) krukas tandwiel. 
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
Rue Laffitte
Berichten: 4960
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Bij een automaat gaat het grote tooltje er niet helemaal in, het vlakke stuk blijft buiten, bij een handbak gaat het er helemaal in, het gat in de bak een beetje opschuren om schoon te maken, is aanbevolen.
Tool voor de nokkenas met versteller is een listige, dat is pen met een vlak stuk, de EW10A is wat dat betreft hetzelfde als de EW12 in mijn 407C. In mijn uitgebreide set PSA D-riem tools, zat net niet de juiste pen, ik heb toen een aparte set van Midlock gekocht speciaal voor EW10A/EW12. Onderstaande foto van AE, het blokkeer tooltje voor de nokkenas met versteller zit hier niet bij.
Dit is het juiste tooltje, met vlak stuk, meestal in de wat duurdere (merk) setjes.
Tool voor de nokkenas met versteller is een listige, dat is pen met een vlak stuk, de EW10A is wat dat betreft hetzelfde als de EW12 in mijn 407C. In mijn uitgebreide set PSA D-riem tools, zat net niet de juiste pen, ik heb toen een aparte set van Midlock gekocht speciaal voor EW10A/EW12. Onderstaande foto van AE, het blokkeer tooltje voor de nokkenas met versteller zit hier niet bij.
Dit is het juiste tooltje, met vlak stuk, meestal in de wat duurdere (merk) setjes.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
Wij hebben ook zo'n doos met PSA tooltjes (jou foto)en vorige week lukte het een tooltje door de versteller heen in de kop te krijgen. Waarschijnlijk is de tool te dun (uit de doos)en zit ie te ruim in de versteller, ik neem jou info mee morgen! hartelijk dank voor deze belangrijke info.
Hoe dik is die halve pen? lijkt me 10mm
Hoe dik is die halve pen? lijkt me 10mm
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
Rue Laffitte
Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
Vandaag de timing van de distributieriem gecontroleerd, en wat bleek: op een of andere manier stonden de in en uitlaat nokkkenas zo'n anderhalve tand (inkeping tandje) te laat. We zijn eerder dus verkeerd gegaan, maar hebben dat goddank weer opgelost, de C loopt nu weer geweldig en ik ben blij dat het is opgelost.
Wel deed zich nog een probleem voor.
De bout die nodig is voor de krukas-poelie, zat zo vreselijk vast dat we dachten dat ie zou kunnen afbreken. (door teveel aan locktite ofzo)we hebben de boutkop heet gestookt met een electrische verfbrander, en konden deze er gelukkig uit krijgen. Zou ie afbreken, zouden we erg ver van huis zijn!
Gelukkig is alles goed nu.
De vorige reactie had het over een afgeplatte pen, voor de inlaatnok, die zat in ons assortiment, maar paste niet in de inlaatnok.!! Eind goed al goed >>>>
Wel deed zich nog een probleem voor.
De bout die nodig is voor de krukas-poelie, zat zo vreselijk vast dat we dachten dat ie zou kunnen afbreken. (door teveel aan locktite ofzo)we hebben de boutkop heet gestookt met een electrische verfbrander, en konden deze er gelukkig uit krijgen. Zou ie afbreken, zouden we erg ver van huis zijn!
Gelukkig is alles goed nu.
De vorige reactie had het over een afgeplatte pen, voor de inlaatnok, die zat in ons assortiment, maar paste niet in de inlaatnok.!! Eind goed al goed >>>>
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
Rue Laffitte
Berichten: 4960
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Is alweer een tijdje geleden, maar nu herinner ik mij weer dat de versteller van een 2.2 niet hetzelfde is als van een 2.0, dat zou het verschil kunnen zijn. Voor de 2.2 in mijn 407C heb ik de normale pennen geprobeerd om te kijken of er verschil is, ze passen niet goed, de afgeplatte pen was echt nodig voor mijn auto.

