pianola2002
pianola2002
Ik heb ook het probleem dat m'n linker kachel op max blijft hangen, terwijl rechts het gewoon doet. Waar zit dat mengmotortje, kun je daar zelf betrekkelijk makkelijk bij? Ik ben vrij handig en kan misschien dat motortje repareren. De garage zou voor 340,- er een nieuwe in kunnen zetten, maar dat vind ik nogal prijzig.
Waar kan ik die foto's van JO trouwens vinden?

Dank aan iedereen die me een beetje op weg wil helpen!
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor
Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor
probleem zit m niet in het mengmotortje maar in het kachelhuis. De oplossing zit m wel ;) in het mengmotortje.

De klep warm/koud zit op een as. Die as is hol. In het holle gedeelte zit een motortje gestopt. Nu breekt na verloop van tijd de as aan het uiteinde open, de mengmotor draait dus wel, maar neemt de as niet meer mee. Een geweizigd mengmotortje heeft een langere as die verder in het holle gedeelte van de as komt.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
pianola2002
pianola2002
Dank voor je reaktie; waar zit dat mengmotertje/kachelhuis? moet je daar het hele dashboard voor weghalen of kun je er op één of andere manier toch bij?
MarcelvdBurg
MarcelvdBurg
Hallo heren,

hier hetzelfde probleem. Links wordt warm, rechts regelt goed. Ook ik wil graag weten waar dat stelmotortje zit.

Gr Marcel
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
als je middenconsole open maakt (radio etc eruit) en de teller unit verwijderd moet je er bij kunnen komen met enige lenigheid.
Citroen 2cv6 spécial 1986
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2023 10:09
Auto: Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
kilometerstand: 279991
Kleur: Rood
Mijn linker zijde bleef ook heet reparatie is vrij kostbaar zeker voor een auto van 20 jaar oud,ik heb een elektrische kochel kraan in de slang die naar het kachelhuis gaat
Zodat ik diet kan regelen met een schakelaar in de auto kosten ongeveer 60 euro
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Daar is bij een ph1 een gatenzaag methode voor; niet elegant maar netter dan deze.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
Dacht dat de gatenzaag methode voor ph2 bedoeld was voor de klep eruit te halen en weer te verlijmen en ph1 verlengd asje bij mij is het de rechterklep en die blijft er ergens tussen in hangen dus net niet te koud en niet te warm
gr mart
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
De gatenzaag in de dash, om bij het motortje te kunnen...

Die klep vervangen via de zijkant, interessant om te zien dat het bij sommigen kan.
De vorm van het kachelhuis van mijn beige ph2 is echter zodanig dat die op deze wijze niet uit te nemen is. Alleen het volledig splitsen van het kachelhuis zou dat mogelijk hebben gemaakt.
Bij mijn zwarte C5 leek dat geen enkel probleem, ik heb de klep er ook uit gehad meen ik.
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 534
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 405.000
Kleur: Grijs aluminium
Het is mij gelukt om dat motortje te vervangen zonder een gat te boren. Een heel gepriegel, maar met 2at geduld en lenigheid best te doen.
Plaats reactie