C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jan 2014 13:10
Auto: break 2.0 HDI executive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 166000
Kleur: aubergine
C5club Rookie
C5club Rookie
Mag ik jullie netwerken kennis aanspreken?

Mijn reguliere monteur waar ik normaal zeer tevreden over ben geeft aan dat die draagarmen moeilijk te leveren zijn voor mijn C5 break. Mijn "voiture" is inmiddels al ruim een week stuk en weer zijn verkeerde onderdelen geleverd. Waardoor ik nog langer moet wachten.

Klopt dit?
Kan mij iemand een adres geven waar deze wel gewoon besteld kunnen worden. Of hoe moet ik dit oplossen.

Dank jullie alvast voor de inbreng.

Groet Carin
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 582
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
o.A. Auto doc.
Groet,
Kees.
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Moeilijk te krijgen?!

Kijk eens wat een keuze: https://www.autodoc.be/auto-onderdelen/ ... 5B0%5D=273" onclick="window.open(this.href);return false;
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jan 2014 13:10
Auto: break 2.0 HDI executive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 166000
Kleur: aubergine
C5club Rookie
C5club Rookie
Fijn dat jullie meedenken. Maar zover was ik al. Het zijn allemaal draagarmen voor de vooras. Ik zoek ze dus voor de achteras. Of hebben die een andere naam?
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 534
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 405.000
Kleur: Grijs aluminium
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Wat is precies de reden van het vervangen van de draagarmen?
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
ADALs denk ik, bekend kwaaltje bij een C5-1 en 2.
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 534
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 405.000
Kleur: Grijs aluminium
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Dat vermoed ik ook, adals, die heb in onlangs bij mijn break ook vervangen. De rest van de draagarmen zelf waren nog tiptop.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jan 2014 13:10
Auto: break 2.0 HDI executive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 166000
Kleur: aubergine
C5club Rookie
C5club Rookie
Hij is gebroken heb ik begrepen en er kwam olie uit.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jan 2014 13:10
Auto: break 2.0 HDI executive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 166000
Kleur: aubergine
C5club Rookie
C5club Rookie
En zijn deze ADALS zo moeilijk te krijgen voor mijn break?
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Ik heb net even uitvoerig gezocht maar het zijn inderdaad alleen maar voorste draagarmen die aangeboden worden :cry:
Je kan ze nog wel tweedehands vinden trouwens. En als het gaat om een gebroken gietijzeren draagarm dan is een tweedehands wel een optie. Ik zou er dan alleen wel meteen een nieuwe lager in laten persen door je monteur. Dan ben je voor de komende jaren weer van alle ellende af.
Misschien zelfs beide kanten tegelijk doen als je toch bezig bent :idea:
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 534
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 405.000
Kleur: Grijs aluminium
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Gebroken? Het zijn stevige dingen hoor, dat moet een goeie klap geweest zijn.
En er kwam olie uit?

Is die wagen aangereden oid? :smt017
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Gietijzer kan veel hebben maar breekt ook makkelijk.
Daar moet dus haast wel een mechanische klap aan ten grondslag liggen.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jan 2014 13:10
Auto: break 2.0 HDI executive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 166000
Kleur: aubergine
C5club Rookie
C5club Rookie
Nee de wagen is niet aangereden.

Het begon met dat is achter diep ging staan in rust stand. En hij maakte een vervelend geluid achter. Toen olie gevonden op de oprit. Alles ging vrij snel achter elkaar.

En ik ben nu dus al meer dan een week op het onderdeel aan het wachten. Monteur zegt is niet makkelijk aan te komen. Even geduld.
Maar ik dacht: dat kan toch niet!! Zoiets moet toch nog gewoon te krijgen zijn. Ik ga er zelf wel achter aan. Hij zei : succes!!!! :D
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 534
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 405.000
Kleur: Grijs aluminium
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Als die arm echt gebroken is dan is wat H_H zegt een prima optie, tweedehands arm vinden, nieuwe lagers monteren en die kan er weer heel lang tegenaan. En inderdaad, beide kanten doen, in elk geval die adals (lagers) vervangen.

Hier kun je info over de adals vinden op dit forum.
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Geloof er helemaal niks van dat je achter draagarm gebroken zou zijn.
Nog nooit gehoord en kan eigenlijk alleen bij een enorme kracht.
Geluid (en onvast weggedrag) komt van de adals. Om precies te zijn van de lagers waarin de draagarm draait. Die gaan bij elke HP Citroën naar de knoppen in de loop van tijd. Daar komt dan ook de smering (vet) uitlopen.
En wellicht lekken de veercilinders. Dat komt ook vaker voor. Voor beide problemen zijn revisie setjes te krijgen
Plaats reactie