Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.

C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2022 14:12
Auto: Tourer Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
kilometerstand: 180000
Kleur: Wit
Beste C5 vrienden,
Mijn ventilator in de C5 werkt niet meer. De betreffende zekering van 40A is nog goed. Hoe los je dit op?
Mijn ventilator in de C5 werkt niet meer. De betreffende zekering van 40A is nog goed. Hoe los je dit op?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
zien of je spanning hebt , aan de stekker van de motor.

C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2022 14:12
Auto: Tourer Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
kilometerstand: 180000
Kleur: Wit
Ga ik morgen even doen. Dankjewel. Nu maar even in de kou rijden 


C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2022 14:12
Auto: Tourer Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
kilometerstand: 180000
Kleur: Wit
Waar zit de verwarmingsventilator?
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 okt 2022 22:13
Auto: Citroën C5 I Break 2.0i 16V Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9146
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 142150
Kleur: Gris Orageux EYTC
Locatie: Amsterdam
@Magistraat
Misschien is de kachelweerstand de oorzaak?
Mijn C5 Phase 1 had hetzelfde probleem.
Ventilator werkte niet meer, en de symbolen van de ventilatorstand/snelheid werden daardoor ook niet meer aangegeven
Oorzaak: de kachelweerstand.
Misschien is de kachelweerstand de oorzaak?
Mijn C5 Phase 1 had hetzelfde probleem.
Ventilator werkte niet meer, en de symbolen van de ventilatorstand/snelheid werden daardoor ook niet meer aangegeven
Oorzaak: de kachelweerstand.
Overige voertuigen : Yamaha NMax155, Yamaha Giggle XF50

C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2022 14:12
Auto: Tourer Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
kilometerstand: 180000
Kleur: Wit
Bij mij werken de symbolen nog wel, maar de waaier doet niets als ik de symbolen verhoog of verlaag
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Hier vind je wellicht meer info: viewtopic.php?p=585489#p585489" onclick="window.open(this.href);return false;
Aangezien de ventilator niets doet denk ik aan een los contact, kapotte module of een relais wat stuk is.
Aangezien de ventilator niets doet denk ik aan een los contact, kapotte module of een relais wat stuk is.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 okt 2022 22:13
Auto: Citroën C5 I Break 2.0i 16V Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9146
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 142150
Kleur: Gris Orageux EYTC
Locatie: Amsterdam
Dan zou je het draadje dat H_H plaatste even inzien.Magistraat schreef:Bij mij werken de symbolen nog wel, maar de waaier doet niets als ik de symbolen verhoog of verlaag
Het onderdeel is goedkoop bij AutoDoc.com.
https://www.autodoc.nl/ridex/13631756" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze zit aan de bestuurderskant.
Bij mij was de kachelweerstand/interior blower kaduk.
Ook goedkoop bij AutoDoc.com.
https://www.autodoc.nl/ridex/13628198?s ... tilatie%20(1385C0002" onclick="window.open(this.href);return false;)
Deze zit aan de bijrijderskant.
Overige voertuigen : Yamaha NMax155, Yamaha Giggle XF50
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
volgens mij zit de kachelweerstand bij een ph3 op de motor zelf (middenconsole) en niet los zoals bij een ph1 en 2.
Dat de kachelmotoren stuk gaan bij een ph3 heb ik zelden (of eigenlijk nooit?) gehoord. Maar alles kan natuurlijk.
Heb je de zekering alleen optisch beoordeeld of ook doorgemeten?
Dat de kachelmotoren stuk gaan bij een ph3 heb ik zelden (of eigenlijk nooit?) gehoord. Maar alles kan natuurlijk.
Heb je de zekering alleen optisch beoordeeld of ook doorgemeten?
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Hij zit rechts boven het gaspedaal. En het is nogal een gefrot om hem er uit te krijgen (en de nieuwe er weer in) maar meestal is dit wel de boosdoener.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Ik heb de weerstand ook stuk gehad.
Die vervang je binnen 5 min (maar je moet dan wel weten hoe alles bevestigd is).
Ik kan je trouwens aanraden om het zelfde merk te kopen.
Ik heb er hier nog een liggen met het juiste OEM nr (ander merk) maar die doet het niet.
Grüß
Die vervang je binnen 5 min (maar je moet dan wel weten hoe alles bevestigd is).
Ik kan je trouwens aanraden om het zelfde merk te kopen.
Ik heb er hier nog een liggen met het juiste OEM nr (ander merk) maar die doet het niet.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.

C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2022 14:12
Auto: Tourer Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
kilometerstand: 180000
Kleur: Wit
Beste C5 vrienden,
De ventilator is doorgemeten op alle onderdelen en vervolgens vervangen. Hij werkt weer als vanouds.
Bedankt voor alle adviezen en hopelijk niet tot later

De ventilator is doorgemeten op alle onderdelen en vervolgens vervangen. Hij werkt weer als vanouds.
Bedankt voor alle adviezen en hopelijk niet tot later



C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
De mijne gaf na een jaar of 3 de geest, ook volledige unit vervangen (ik had verlengde garantie, dus gratis). Sindsdien geen problemen meer gelukkig (even afkloppen).
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen

C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 15 mei 2020 16:18
Auto: C5 Tourer Exclusive - 2.0 HDi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 210000
Kleur: Blauw metallic
Beste mensen,
Afgelopen week door de grens van 300 000 km gegaan. Super! De afgelopen jaren over het algemeen behoorlijk probleemloos en comfortabel gereden, maar helaas op die heugelijke dag toch een probleempje opgelopen.
Ik reed met de auto en de ventilator had ik helemaal uitstaan (ivm een telefoontje wilde ik graag wat minder geruis op de achtergrond).
Ineens ging de ventilator naar de hoogste stand, en reageerde niet meer op de knop waarmee je de ventilator kunt bedienen.
Ik heb wat op diverse forums gekeken en het leek mij dat de kachel weerstand de boosdoener zou zijn. De symptomen lenen wel overeen te komen. Ik heb meteen via een onderdelen site een nieuwe kachel weerstand besteld van het merk Ridex, onderdeel nummer 1385C0029.
Vandaag, de gymnastiek oefening uitgevoerd om de weerstand te vervangen. Meteen ook maar een nieuwe pollen filter geplaatst.
Als eerste de accu pool los, plastic schermpje bij de pedalen los geschroefd en de kachel weerstand uitgenomen.
Ging redelijk makkelijk los, stekkers zagen er nog goed uit volgens mij. Iig geen corrosie. Nieuwe unit geplaatst en pollen filter vervangen.
Accu weer aangesloten en motor gestart.
Ventilator deed het wel, heel zachtjes, maar kan de snelheid niet instellen. Reageerde dus nog steeds niet op de instelling op het dashboard.
Heb nu de oude kachel weerstand weer terug geplaatst en de ventilator gaat weer volle bak aan (en reageert niet op de knoppen).
Hebben jullie misschien een verklaring waarom het nieuwe onderdeel niet werkt? Moet je nog iets instellen in de computer, of een fout code wissen of zo? Iets inleren?
Het lijkt me niet dat er een probleem is met een zekering? Immers de ventilator loopt 'gewoon'. Of heeft de besturing een andere zekering? Op het dashboard ziet alles er verder gewoon normaal uit.
Kan natuurlijk zijn dat het nieuwe onderdeel (ook) stuk is, maar dat zou wel heel toevallig zijn. Of is er nog iets heel anders aan de hand?
Kan ik zo'n kachelweerstand doormeten? Ben geen expert, maar heb wel een multimeter...
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen! Hoor graag.
PS. Ik heb mijn probleem maar even bij dit topic aangekaart, omdat het me wel gerelateerd leek.
Dank alvast voor de suggesties
Afgelopen week door de grens van 300 000 km gegaan. Super! De afgelopen jaren over het algemeen behoorlijk probleemloos en comfortabel gereden, maar helaas op die heugelijke dag toch een probleempje opgelopen.
Ik reed met de auto en de ventilator had ik helemaal uitstaan (ivm een telefoontje wilde ik graag wat minder geruis op de achtergrond).
Ineens ging de ventilator naar de hoogste stand, en reageerde niet meer op de knop waarmee je de ventilator kunt bedienen.
Ik heb wat op diverse forums gekeken en het leek mij dat de kachel weerstand de boosdoener zou zijn. De symptomen lenen wel overeen te komen. Ik heb meteen via een onderdelen site een nieuwe kachel weerstand besteld van het merk Ridex, onderdeel nummer 1385C0029.
Vandaag, de gymnastiek oefening uitgevoerd om de weerstand te vervangen. Meteen ook maar een nieuwe pollen filter geplaatst.
Als eerste de accu pool los, plastic schermpje bij de pedalen los geschroefd en de kachel weerstand uitgenomen.
Ging redelijk makkelijk los, stekkers zagen er nog goed uit volgens mij. Iig geen corrosie. Nieuwe unit geplaatst en pollen filter vervangen.
Accu weer aangesloten en motor gestart.
Ventilator deed het wel, heel zachtjes, maar kan de snelheid niet instellen. Reageerde dus nog steeds niet op de instelling op het dashboard.
Heb nu de oude kachel weerstand weer terug geplaatst en de ventilator gaat weer volle bak aan (en reageert niet op de knoppen).
Hebben jullie misschien een verklaring waarom het nieuwe onderdeel niet werkt? Moet je nog iets instellen in de computer, of een fout code wissen of zo? Iets inleren?
Het lijkt me niet dat er een probleem is met een zekering? Immers de ventilator loopt 'gewoon'. Of heeft de besturing een andere zekering? Op het dashboard ziet alles er verder gewoon normaal uit.
Kan natuurlijk zijn dat het nieuwe onderdeel (ook) stuk is, maar dat zou wel heel toevallig zijn. Of is er nog iets heel anders aan de hand?
Kan ik zo'n kachelweerstand doormeten? Ben geen expert, maar heb wel een multimeter...
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen! Hoor graag.
PS. Ik heb mijn probleem maar even bij dit topic aangekaart, omdat het me wel gerelateerd leek.
Dank alvast voor de suggesties

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Mijn ervaring is dat je voor sommige onderdelen het best hetzelfde merk als wat erin zat moet monteren.
Geld voor deze weerstand maar ook voor LMM,s.
Grüß
Geld voor deze weerstand maar ook voor LMM,s.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.