
V.I.P.


Berichten: 175
Lid geworden op: 18 mei 2007 22:47
Auto: C5 Aircross
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 29500
Kleur: Wit
Locatie: Harderwijk
Als aankomend herintreder na 3 jaar Honda Legend heb ik mijn hart verpand aan de C5 Aircross.
Edoch mijn schoonzoon gooide roet in het eten!
THP motoren, niet aan beginnen is zijn devies.
Nu is mijn vraag. Speelt de ellende van de THP motoren van een aantal jaren geleden nog steeds?
Of mag/kan ik verwachten dat er upgrades zijn en ik geen rampspoed meer hoef te verwachten?
Vr.gr John van Hees
Edoch mijn schoonzoon gooide roet in het eten!
THP motoren, niet aan beginnen is zijn devies.
Nu is mijn vraag. Speelt de ellende van de THP motoren van een aantal jaren geleden nog steeds?
Of mag/kan ik verwachten dat er upgrades zijn en ik geen rampspoed meer hoef te verwachten?
Vr.gr John van Hees
C5 Exclusive, Break 2006, AT6
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Ik hoopte in 2017 ook dat het opgeloste was, wellicht tegen beter weten in. Ik zou het eerlijk gezegd niet aandurven. Restwaarde van die THP's gaat een dingetje worden of is eigenlijk al een dingetje.
viewtopic.php?f=54&t=8514&p=647724#p647724" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=54&t=8514&p=647724#p647724" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Er zijn zeker verbeteringen doorgevoerd aan de THP, echter de interne vervuiling kun je niet oplossen. Dat hebben alle direct ingespoten motoren. Ik dacht dat alleen de 210pk THP iets minder last hiervan zou hebben.
Citroen 2cv6 spécial 1986

C5club Newbie


Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2022 10:05
Auto: C5X- Hybrid
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
kilometerstand: 10
Kleur: Smart Grey
maakt het verschil of je E5, E10 of Vpower benzine tankt ?c5maarten schreef:Er zijn zeker verbeteringen doorgevoerd aan de THP, echter de interne vervuiling kun je niet oplossen. Dat hebben alle direct ingespoten motoren. Ik dacht dat alleen de 210pk THP iets minder last hiervan zou hebben.

C5club extreme Fan


Berichten: 107
Lid geworden op: 09 aug 2012 21:00
Auto: C5 Tourer 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Protection, Bi-Xenon, Reservewiel, wegdraaiende trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 160000
Kleur: Bleu Bourrasque Met.
Locatie: Geldrop
Voor wat het waard is: twee jaar geleden foutmelding gehad. Interne vervuiling aldus dealer. Advies: reinigen. Dat heb ik niet gedaan. Sindsdien alleen premiun E5 getankt en de dame (2011) aan het werk gezet (het nieuwe rijden vaarwel gezegd). Vooralsnog geen storingen gezien.
Dit bewijst natuurlijk niets, dat snap ik. Ik verwacht dat het uitstel en geen afstel is.
Groet, Paul
Dit bewijst natuurlijk niets, dat snap ik. Ik verwacht dat het uitstel en geen afstel is.
Groet, Paul
=> Xantia 1.8i => C5 ph1 break 1.8 => C5 ph3 tourer 1.6THP =>?
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Met premiun E5 en geen nieuwe rijden ga je al een groot deel van de interne vervuiling tegen.
Doe daar op tijd olie verversen, spoelen en om de 30K de bougies wisselen bij, dan kan het lang goed gaan, volgens de info o.a. op een Engels forum.
De meeste mensen denken, waarom zou ik dat allemaal doen als de auto goed rijd, tot het te laat is en het dan veel meer gaat kosten.
Verder zou ik zeggen, hou rekening met kettingwissel om de 80K en inlaatreiniging om de 2 jaar.
Doe daar op tijd olie verversen, spoelen en om de 30K de bougies wisselen bij, dan kan het lang goed gaan, volgens de info o.a. op een Engels forum.
De meeste mensen denken, waarom zou ik dat allemaal doen als de auto goed rijd, tot het te laat is en het dan veel meer gaat kosten.
Verder zou ik zeggen, hou rekening met kettingwissel om de 80K en inlaatreiniging om de 2 jaar.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Dat nieuwe rijden, pfff. De auto van de "uitvinder" ervan was een BX type 1 14.
Zo betrouwbaar als een hamer.
Door de uitvinder ervan werd de "hoge" km stand die het ding in zijn levensduur haalde, toegeschreven aan het nieuwe rijden.
Ik denk eerder dat hij een goede garagist had.
Fnuikend voor alles wat lagert en ademt in een motor. Het effect van e5 op een schone inlaat bij een thp is me evenwel niet duidelijk.
Zo betrouwbaar als een hamer.
Door de uitvinder ervan werd de "hoge" km stand die het ding in zijn levensduur haalde, toegeschreven aan het nieuwe rijden.
Ik denk eerder dat hij een goede garagist had.
Fnuikend voor alles wat lagert en ademt in een motor. Het effect van e5 op een schone inlaat bij een thp is me evenwel niet duidelijk.
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Van wat ik gelezen heb, E5 (octaan 98) zorg voor veel minder LSPI, "Low-speed pre-ignition", dat zou vervuiling in de hand werken.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Brandstof met minder/geen ethanol ( E5 ) heeft een positief effect ,....
Dit heb ik ook meegekregen van mijn garage ( GJO ) en sterk aangeraden, nu heb ik wel geen THP , maar er kwamen minder vervuilingsproblemen voor bij premium brandstof gebruik, sowieso het nieuwe rijden in de prullenbak gooien, funest ....
Bij mijn motortje had het ook positief effect op de in de olie draaiende DB riem , maar dat heeft niets met de THP van doen
Dit heb ik ook meegekregen van mijn garage ( GJO ) en sterk aangeraden, nu heb ik wel geen THP , maar er kwamen minder vervuilingsproblemen voor bij premium brandstof gebruik, sowieso het nieuwe rijden in de prullenbak gooien, funest ....
Bij mijn motortje had het ook positief effect op de in de olie draaiende DB riem , maar dat heeft niets met de THP van doen

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Zo nu en dan doe ik weleens een koppie lichten, valt op dat motoren die op premium benzine draaien een stuk schoner zijn van binnen.
Eigenlijk (bijna) geen koolaanslag in tegenstelling tot E10, de grootste verschrikking zijn motoren van de witte-pomp tankers
Eigenlijk (bijna) geen koolaanslag in tegenstelling tot E10, de grootste verschrikking zijn motoren van de witte-pomp tankers

Berichten: 454
Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 312000
Kleur: Noir Perla Nera Nacre
Locatie: Lelystad
Probeer maar eens "het nieuwe rijden" uit te voeren met een AL4 :-p
On topic: als ik een blik werp op mijn verbruik over de afgelopen jaren, zie ik in de meeste gevallen een hoger verbruik als ik E10 tankte (what was i thinking
).
Verstuurd vanaf mijn M2007J3SY met Tapatalk
On topic: als ik een blik werp op mijn verbruik over de afgelopen jaren, zie ik in de meeste gevallen een hoger verbruik als ik E10 tankte (what was i thinking

Verstuurd vanaf mijn M2007J3SY met Tapatalk
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Dat is eigenlijk heel logisch te verklaren, in ethanol zit minder energie dan in benzine 

Berichten: 454
Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 312000
Kleur: Noir Perla Nera Nacre
Locatie: Lelystad