C5club Newbie


Berichten: 7
Lid geworden op: 12 nov 2020 15:11
Auto: C5 Aircross
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Versnellingsbak: EAT8
Hallo allen,
ik blijf problemen houden met het "Stop and Go" systeem.De eerste maanden bleek dat de buitentemeperatuur dit systeem blokkeerde Auto 2e hands gekocht, dacht zelfs dat ik de optie niet had. accu aan de lader en ja hoor het werkte even. auto een paar dagen stil gestaan en noppes. Uiteindelijk een rit naar nederland (woon inmiddels in Zuid Frankrijk) en ja hoor het werkte weer even en tot grote schrik kreeg ik een spontane remingreep toen een voorligger rechts afsloeg (en de tekstuele mededeling auto dichtbij spontaan werd omgezet in een remactie)
Als je hierop niet bedacht bent is dit schrikken kan ik je zeggen, vooral ook omdat de omstandigheid waarbij hij ingrijpt niet echt duidelijk / eenduidig zijn.
Kortom tempratuur en accuspanning zijn van invloed op dit systeem. ik kan hier de logica van inzien. bij de laatste beurt werd aangegeven dat de accu niet helemaal vol was maar wel in orde.
Ik rij niet te vaak, maar dan wel kilometers doch weinig snelweg. toch de accu of de dynamo? garantie loopt binnenkort af ,......
iemand meer ervaring met dit systeem?
ik blijf problemen houden met het "Stop and Go" systeem.De eerste maanden bleek dat de buitentemeperatuur dit systeem blokkeerde Auto 2e hands gekocht, dacht zelfs dat ik de optie niet had. accu aan de lader en ja hoor het werkte even. auto een paar dagen stil gestaan en noppes. Uiteindelijk een rit naar nederland (woon inmiddels in Zuid Frankrijk) en ja hoor het werkte weer even en tot grote schrik kreeg ik een spontane remingreep toen een voorligger rechts afsloeg (en de tekstuele mededeling auto dichtbij spontaan werd omgezet in een remactie)
Als je hierop niet bedacht bent is dit schrikken kan ik je zeggen, vooral ook omdat de omstandigheid waarbij hij ingrijpt niet echt duidelijk / eenduidig zijn.
Kortom tempratuur en accuspanning zijn van invloed op dit systeem. ik kan hier de logica van inzien. bij de laatste beurt werd aangegeven dat de accu niet helemaal vol was maar wel in orde.
Ik rij niet te vaak, maar dan wel kilometers doch weinig snelweg. toch de accu of de dynamo? garantie loopt binnenkort af ,......
iemand meer ervaring met dit systeem?
met vriendelijke groet,
Frans
Frans
Berichten: 4948
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Klinkt bekend, mijn 508 had hetzelfde probleem, met een nieuwe accu was het probleem opgelost.
Met een lange snelwegrit (min. 2 uur) of accu een paar uur aan de lader, dan werkt het weer even, het start-stop systeem leunt zwaar op de accu.
Met een lange snelwegrit (min. 2 uur) of accu een paar uur aan de lader, dan werkt het weer even, het start-stop systeem leunt zwaar op de accu.
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Zit er wel de juiste accu in? Start-stop vereist een specifieke accu (of soms zelf twee verschillende accu’s)
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Die remingreep heeft toch niet met start/stop systeem te maken, maar eerder met adaptieve cruise control of andere bewaking?
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Hangt er denk ik vanaf of het een automaat is of handgeschakelde bak…
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 okt 2019 13:18
Auto: C5 aircross Feel 1.2 130Pk
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
kilometerstand: 81680
Kleur: Vulcano red
Locatie: België(Limburg-Haspengouw)
Dat is het Active Safety Brake systeem , als je te dicht naderd op u voorganger grijpt het remsysteem in , vooreerst krijg je een popup met de ¨tekst auto dichtbij¨.
Heb dit ook al meegemaakt toen ik mijn auto pas had en op reiss was naar Frankrijk , en het is schrikken hoor de eerste keer .
Handgeschakeld of automaat heeft er niks mee te maken , mijne is handgeschakeld .
Heb dit ook al meegemaakt toen ik mijn auto pas had en op reiss was naar Frankrijk , en het is schrikken hoor de eerste keer .
Handgeschakeld of automaat heeft er niks mee te maken , mijne is handgeschakeld .
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Niets met een accu in ieder geval


