Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ik heb het ook gelezen wat Michel_B schreef, mijn bericht was een antwoord op wat Bart-Peugeot schreef....
Berichten: 455
Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 312000
Kleur: Noir Perla Nera Nacre
Locatie: Lelystad
Gelukt! Met enige creativiteit. Wat niet op de website stond, maar wat wel logisch is, is dat dit hulpmiddel slechts voor de links draaiende kant bedoelt is.. zo zie je maar, met haast iets bestellen is niet handig lol. Maar ik heb de "dop" die op de remcilinder gaat om te draaien niet gebruikt. Met dit hulpmiddel drukte ik tijdens het draaien met de sleutel van de haakse slijper de cilinder tegelijkertijd in. Dus in enkele minuten klaar.
Ik schrok wel even, want er lag een kleine hoeveelheid vloeistof op de oprit.. bleek het slangetje te zijn die van de veerpoot naar een dunner buisje gaat, waar deze de wielkuip in gaat. Precies gescheurd op de koppeling. Gelukkig heb ik wat speling, en kon die cm er af en het slangetje terug drukken zonder lekken.. maar voor de zekerheid maar even op zoek naar een nieuwe. Vreemd dat je deze er zo op schuift zonder klembandje of iets dergelijks..
Verstuurd vanaf mijn M2007J3SY met Tapatalk
Ik schrok wel even, want er lag een kleine hoeveelheid vloeistof op de oprit.. bleek het slangetje te zijn die van de veerpoot naar een dunner buisje gaat, waar deze de wielkuip in gaat. Precies gescheurd op de koppeling. Gelukkig heb ik wat speling, en kon die cm er af en het slangetje terug drukken zonder lekken.. maar voor de zekerheid maar even op zoek naar een nieuwe. Vreemd dat je deze er zo op schuift zonder klembandje of iets dergelijks..

Verstuurd vanaf mijn M2007J3SY met Tapatalk
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Terugstelset van HBM heeft 2 spindels en kost maar €25!
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Check even hoeveel speling je nog hebt als de auto in de hoogste stand staat.Michel_B schreef:.......
Ik schrok wel even, want er lag een kleine hoeveelheid vloeistof op de oprit.. bleek het slangetje te zijn die van de veerpoot naar een dunner buisje gaat, waar deze de wielkuip in gaat. Precies gescheurd op de koppeling. Gelukkig heb ik wat speling, en kon die cm er af en het slangetje terug drukken zonder lekken.. maar voor de zekerheid maar even op zoek naar een nieuwe. Vreemd dat je deze er zo op schuift zonder klembandje of iets dergelijks...........
De ervaring van velen, waaronder ondergetekende, leert dat het herstel op deze wijze van korte duur is.
Vervangende slangen, die op de veerpoot geklemd worden, zijn veel gevraagde slijtageartikelen.
Op dit forum is daar meer over te vinden.
Groet,
JW
Berichten: 455
Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 312000
Kleur: Noir Perla Nera Nacre
Locatie: Lelystad
@jantje1948 klopt die zag ik vanmiddag ook. Maar gister moest ik snel handelen. En zo gaat ook.
@JW-C5 er is slechts 1 cm af, en de auto stond in de hoogste stand. Voor nu lijkt het goed genoeg, maar ik ga mij inlezen en bestellen. Liever geen gedoe met het verder gezonde veersysteem.
Verstuurd vanaf mijn M2007J3SY met Tapatalk
@JW-C5 er is slechts 1 cm af, en de auto stond in de hoogste stand. Voor nu lijkt het goed genoeg, maar ik ga mij inlezen en bestellen. Liever geen gedoe met het verder gezonde veersysteem.
Verstuurd vanaf mijn M2007J3SY met Tapatalk
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Bij al mijn Xantia's gingen ze een keer kapot en had ik ze opeens snel nodig, voor de C5 had ik een reserve setje liggen, je raad het al, dat setje heb ik nooit nodig gehad 
Bij de C5 zijn ze overigens terug gegaan naar het type slang zoals op de Xantia, zelfde artikel nr., blijkbaar waren die beter, artikel nr. 95 050 399, kost € 36,25 bij de dealer. Zou een originele van de dealer monteren, die gaan het langst mee dan online aftermarket spul, de klem (96127591) kun je laten voor wat het is, ook al suggereert de tekening dat je deze erbij moet nemen. Kost niet meer de hoofdprijs, ruim 10 jaar geleden c.a. € 17 bij de dealer, nu € 8,25, hoezo inflatie
Het is mij nooit gelukt om een nieuwe klem goed te monteren, de oude kun je prima hergebruiken, dat heb ik ook altijd gedaan.

Bij de C5 zijn ze overigens terug gegaan naar het type slang zoals op de Xantia, zelfde artikel nr., blijkbaar waren die beter, artikel nr. 95 050 399, kost € 36,25 bij de dealer. Zou een originele van de dealer monteren, die gaan het langst mee dan online aftermarket spul, de klem (96127591) kun je laten voor wat het is, ook al suggereert de tekening dat je deze erbij moet nemen. Kost niet meer de hoofdprijs, ruim 10 jaar geleden c.a. € 17 bij de dealer, nu € 8,25, hoezo inflatie

Het is mij nooit gelukt om een nieuwe klem goed te monteren, de oude kun je prima hergebruiken, dat heb ik ook altijd gedaan.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Alleen even goed markeren waar de oude aansluiting zat, zodat je de nieuwe op de goede plek terug zet.

C5club extreme Die-Hard


Berichten: 752
Lid geworden op: 21 mei 2016 16:25
Auto: Citroen C5 Break 2.0i-16V Linge Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: EYTC - Gris Orageux
Locatie: 's-Hertogenbosch
Inderdaad originele monteren, imitatie is zo weer kapot
Bij montage de veerpoot gewoon niet schoonmaken dan heb je een afdruk waar de oude gezeten heeft.
Bij montage de veerpoot gewoon niet schoonmaken dan heb je een afdruk waar de oude gezeten heeft.

Huidige auto's
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Beschikbaar voor verkoop)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Beschikbaar voor verkoop)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Je lacht nu wel, ik heb ooit iemand geholpen die ze zonder aftekenen demonteerde, gelukkig was de afdruk nog goed zichtbaar 

Berichten: 455
Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 312000
Kleur: Noir Perla Nera Nacre
Locatie: Lelystad

C5club Die-Hard


Berichten: 534
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 405.000
Kleur: Grijs aluminium
Het is ook eenvoudig hoor, stelt niet veel voor.
Mij is het gelukt met schoonmaken en zonder aftekenen. Die klem deed ik met een nijptang, en het nodige beleid, niet meteen hard knijpen maar beetje bij beetje en goed kijken wat er gebeurt. Gewoon de oude klem gerecycled als ik me niet vergis, of misschien zaten er wel nieuwe bij de afvoerslangetjes.
Mij is het gelukt met schoonmaken en zonder aftekenen. Die klem deed ik met een nijptang, en het nodige beleid, niet meteen hard knijpen maar beetje bij beetje en goed kijken wat er gebeurt. Gewoon de oude klem gerecycled als ik me niet vergis, of misschien zaten er wel nieuwe bij de afvoerslangetjes.

Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Dat is juist het vreemde, de oude klem terug monteren gaat beter dan de nieuwe, want daar moet je zoveel kracht zetten dat je de boel plat drukt.
Er zitten nooit nieuwe klemmen bij de slangetjes, zijn RVS klemmen en niet echt goedkoop, tenminste vroeger niet, nu wel.
Er zitten nooit nieuwe klemmen bij de slangetjes, zijn RVS klemmen en niet echt goedkoop, tenminste vroeger niet, nu wel.
Berichten: 455
Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 312000
Kleur: Noir Perla Nera Nacre
Locatie: Lelystad
De blokken achter gingen beduidend makkelijker dan vóór. Alleen nu ik de boel daar open heb gehad, had ik eigenlijk gelijk de schijven mee kunnen nemen. Maar dat red ik zelf niet meer voor de Apk woensdag, dus als het een punt is laat ik ze lekker doen. De blokken waren in ieder geval echt wel op. Gelukkig nog een paar mm voor het metaal, maar toch. Morgen nog even door de wasstraat, bandenspanning en alle lampjes controleren, en dan heb ik alles gedaan wat in mijn macht ligt.
Verstuurd vanaf mijn M2007J3SY met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn M2007J3SY met Tapatalk
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Aan de km-stand te zien denk ik dat er niet het eerste setje schijven gemonteerd zit, dat zal dus ook meevallen.
Af fabriek zitten de bouten helemaal volgepropt met loctite
Af fabriek zitten de bouten helemaal volgepropt met loctite
