Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.

C5club Rookie


Berichten: 20
Lid geworden op: 23 okt 2018 21:39
Auto: Hdi Tourer comfort
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 280340
Kleur: Blauw
Locatie: joure
Wel een klik in de BSM van het relais maar geen uitgangsspanning. De draad naar en de claxon ok. (blauw op de middelste stekker van de 3) Zekering ok. (vervangen). Heeft iemand een schema voor mij. Of weet welke schakeldraad de BSM in gaat die eventueel aan een nieuw relais gekoppeld kan worden?
Gr Jan
Gr Jan

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Is het een massageschakeld contact?
Is het misschien tijd voor een nieuwe bsm?
Is het misschien tijd voor een nieuwe bsm?

C5club Rookie


Berichten: 20
Lid geworden op: 23 okt 2018 21:39
Auto: Hdi Tourer comfort
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 280340
Kleur: Blauw
Locatie: joure
ja denk dat het inderdaad tijd voor een nieuwe BSM is. Er zijn op dit moment geen nieuwe verkrijgbaar. Alleen 2e hands.
De claxon wordt + geschakeld. Geen weerstand te meten tussen massadraad en chassis. Hoe het relais geschakeld wordt vanuit de bsi weet ik niet.
De claxon wordt + geschakeld. Geen weerstand te meten tussen massadraad en chassis. Hoe het relais geschakeld wordt vanuit de bsi weet ik niet.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ook niet bij Bart Ebben?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Rookie


Berichten: 20
Lid geworden op: 23 okt 2018 21:39
Auto: Hdi Tourer comfort
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 280340
Kleur: Blauw
Locatie: joure
AL565204
al vast bedankt.
al vast bedankt.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Rookie


Berichten: 20
Lid geworden op: 23 okt 2018 21:39
Auto: Hdi Tourer comfort
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 280340
Kleur: Blauw
Locatie: joure
probleem opgelost.
Eerst even een andere Bsm geprobeerd. Zelfde resultaat. Alleen een klik van een relais. (zwarte bij zekering F3 ). Op de blauwe draad geen spanning. Met de stekker los ( bruine) direct spanning op de die blauwe draad wel een toeter.
Op de zekering F2 gemeten wel spanning tijdens het indrukken van de claxon op het het stuur.
Dus een stekker in de zekering voet, op een losse zekering aangesloten, en die direct op de blauwe draad naar de claxon.
Rara waar zit de fout? Gaat de stroom eerst een (in dit geval kapot )blokje om? Moet er nog iets anders ook geschakeld worden dan alleen de claxon?
Gr Jan.
Eerst even een andere Bsm geprobeerd. Zelfde resultaat. Alleen een klik van een relais. (zwarte bij zekering F3 ). Op de blauwe draad geen spanning. Met de stekker los ( bruine) direct spanning op de die blauwe draad wel een toeter.
Op de zekering F2 gemeten wel spanning tijdens het indrukken van de claxon op het het stuur.
Dus een stekker in de zekering voet, op een losse zekering aangesloten, en die direct op de blauwe draad naar de claxon.
Rara waar zit de fout? Gaat de stroom eerst een (in dit geval kapot )blokje om? Moet er nog iets anders ook geschakeld worden dan alleen de claxon?
Gr Jan.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Werkt de claxon wel aan een gezekerde plus?

C5club Rookie


Berichten: 20
Lid geworden op: 23 okt 2018 21:39
Auto: Hdi Tourer comfort
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 280340
Kleur: Blauw
Locatie: joure
Doet het nu uitstekend. Heb de min draad van de claxon gemeten en deze is 0 ohm t.o.v de massa. De + draad zat geen spanning op en de zekering was nog heel. Alleen tijdens het claxonneren komt er spanning op de zekering.