C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 jun 2021 18:33
Auto: C5 Break I Exclusive
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Kleur: Bruin
C5club Fan
C5club Fan
Vandaag is mijn Com2000 vervangen. Heel fijn want nu doet mijn cruise control het weer, achterwissers en de display enzz. Alleen nu komt het volgende probleem op de knoppen. Ik zet de airco aan en er komt aan de bestuurderskant warme lucht uit en de andere kant koude lucht en ook gewoon echt goed heet.

Dit probleem had tot het vervangen van de Com2000 niet gehad.

Wat kan dit zijn. In een Citroen C5 PH1
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 jun 2021 18:33
Auto: C5 Break I Exclusive
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Kleur: Bruin
Ondertussen wel wat lijntjes gevonden, kun je met een uitleesapparaat.vinden wat het probleem is, is het een asje, een motortje. Hoe sluit je dit uit
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Met de lexia kun je de kachelkleppen aansturen, dit is bij de C5 ph1 en veel voorkomend euvel. Gebruik de zoekfunctie maar eens.
Citroen 2cv6 spécial 1986
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 jun 2021 18:33
Auto: C5 Break I Exclusive
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Kleur: Bruin
het was inderdaad al duidelijk dat het een veelvoorkomend probleem is.

Nu is het belangrijk om het euvel te vinden en wat er nu defect of kapot is. ik lees meerdere forums en zie een kachelmotor en de andere zeggen kleppen

Mijn symptomen zijn

- kachel wordt heel warm - bloedheet aan bestuurderskant en koud aan de passagierskant

de plaatjes kan ik ook niet terugzien, maar kan het motor 2 zijn die defect is of denken jullie het grote werk aan de kleppen
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Welke plaatjes? Welke motor 2?
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jan 2013 11:08
Auto: Berline Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
kilometerstand: 119000
Kleur: grijs
C5club Newbie
C5club Newbie
Goedemiddag, ik heb bij mijn eerste C5 phase 1 dit ook regelmatig gehad. Door de aanjager uit te zetten en temperatuurregeling een poosje op de laagste stand en daarna maximaal in te stellen tijdens het rijden werd het meermaals opgelost voor langere tijd. Komt dus neer op het spelen met de instellingen. Géén logische verklaring, maar werkte wel. Hierbij in jaren geen enkel onderdeel van de kachel/verwarming vervangen.
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Lang verhaal kort:
Bij de ph1 ligt het vaak aan een rot gedraaide verbinding tussen de as v/d servomotor en de regelklep. Remedie: Servo met langere as. Of de oude vastlijmen/kitten in de klep.
En bij een ph2 is het vaak een gescheurde kachel klep intern. Dan ben je de Sjaak. Dan moet eigenlijk het hele dashboard eruit. OF de beun methode is het zagen van een stel toegangsgaten in de de tunnel.

Succes!
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 jan 2020 13:56
Auto: C5 Break 2.2HDIF exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
kilometerstand: 443.000
Kleur: grenache
C5club Fan
C5club Fan
:cit2
Ik heb met mijn C5 break exclusive 2.2HDIf 2006 sinds kort het probleem, dat uitsluitend uit het rechter ventilatiesysteem hete lucht komt, wat niet meer te reguleren valt. Ik kan het rechtersysteem wel dicht zetten. Links geen bijzonderheden. Volgens mijn garage is het vermoedelijk een klep, die vast zit of stuk is, dat is nog niet duidelijk.Wat wel duidelijk is, dat het vrijwel zeker een dure klus gaat worden, vermoedelijk meer dan € 1000,- :o Ik begrijp uit dit draadje dat er waarschijnlijk meer citrofielen zijn, die dit hebben meegemaakt. Mijn vraag is : 1. Was hun ervaring ook zo duur? 2. Zijn er C5 bezitters, die ervaring hebben met het zelf verhelpen van dit probleem? Is dat haalbaar voor een niet garagist? Volgens de garage is het een tijdrovende zaak en voornamelijk arbeidsloon. Als gepensioneerde heb ik tijd genoeg, maar het moet wel haalbaar zijn.
Graag jullie reactie.Onder dankzegging en groeten.
Spikkel :cit4
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Als je het netjes wil oplossen moet het gehele dashboard eruit, dat is een tijdrovende klus , vandaar de dure operatie …..

Als je handig bent is dat natuurlijk ook zelf te doen.

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 jan 2020 13:56
Auto: C5 Break 2.2HDIF exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
kilometerstand: 443.000
Kleur: grenache
C5club Fan
C5club Fan
Dat zelf uitbouwen van het dashboard c.q..het benaderen van het kachelprobleem hebben mensen daar ervaring mee en zo ja bestaat er een beschrijving c q . handleiding voor deze actie?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
https://www.youtube.com/watch?v=fkbNjXx ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=swXZjM1lrz8" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=swXZjM1lrz8" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/results?search_ ... verwarming" onclick="window.open(this.href);return false;
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 jun 2021 18:33
Auto: C5 Break I Exclusive
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Kleur: Bruin
Ondertussen ben ik eerst op vakantie geweest en nu weer het probleem opgepakt (ook omdat het te warm is in de auto)

Ben er achter gekomen dat het probleem is: De oplossing bij het eerste model C5 is een kachel klep motor met verlengde as monteren zodat hij de klep weer kan aandrijven.

Nu vraag ik mij af waar deze kachel klep motor zit (is daar een filmpje van of een foto) en is er een onderdeelnummer bekend, zodat ik deze kan kopen op het net

Dank weer
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Op het volgende plaatje zie je links van de linkse sensor 2 iets ronds. Dat is de servomotor die de klep bedient volgens mij.
In ieder geval moet je aan die kant van het geheel zijn.
http://www.catcar.info/citroen/?lang=en ... I9PQ%3D%3D" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 jun 2021 18:33
Auto: C5 Break I Exclusive
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Kleur: Bruin
C5.gif
Dank voor het snelle antwoord Jantje

Nu las ik ergens dat ik het onderdeel stel element 6447TK nodig hebt, deze hoort op de plaats van onderdeel 6447HH te zitten, schijnt voor de PH1 dat 6447HH een gemodificeerde type is en niet gaat werken
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Informeer eens bij het magazijn van een citroen dealer? Voor de C4 hebben ze een reparatiekitje. Dat bestaat uit een nieuwe verbinding voor de klep die de richting stuurt en 2 units waardoor de kleppen die de temperatuur regelen een nieuwe verbinding krijgen. Die laatste 2 heb ik hier nog liggen. Ik weet niet of het ook op een C5 werkt, maar misschien is er ook zo'n kit voor de C5?
Kostte 3 tientjes.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Plaats reactie