Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
C5club extreme Fan


Berichten: 215
Lid geworden op: 26 sep 2017 17:46
Auto: C5 Tourer exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 360000
Kleur: rood
Ziehier de boosdoener
En overzicht tankje. Welk item nummer past hierbij of hoort in mijn 2008 C5 Tourer Exclusive, 2.0 HDI 100 Kw?
En overzicht tankje. Welk item nummer past hierbij of hoort in mijn 2008 C5 Tourer Exclusive, 2.0 HDI 100 Kw?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 609
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
@ McDuff:
Er is nog een andere manier, om de auto in de aller laagste stand te zetten.
Eerst de auto via de switch op de laagste stand zetten een wachten, dat hij niet verder zakt.
Dan heb je op de rechter veerpoot nippel zitten, hij ziet eruit als een ontluchting nippel op een remklauw. zet daar een slangetje op en draai hem LANGZAAM open.
Achter is veel lastiger, daar zit wel een nippel op het hydraulische blok midden onder de auto, maar de kans dat deze loskomt is heel klein, bovendien kom je niet onder de auto, als hij niet op een brug staat.
Maar goed, wat ik al eens eerder aangaf, als de auto op de normale manier dus via de schakelaar in de auto op de laagste stand laat zakken, dan moet je de LDS net onder tegen het zeefje aan zien aaien, als je op de voorzijde drukt.
Misschien is het ook verstandig om eens zelf een Lexia aan te schaffen, zo'n chinees ding kost rond de 60 Euro.
Groet,
Kees.
Er is nog een andere manier, om de auto in de aller laagste stand te zetten.
Eerst de auto via de switch op de laagste stand zetten een wachten, dat hij niet verder zakt.
Dan heb je op de rechter veerpoot nippel zitten, hij ziet eruit als een ontluchting nippel op een remklauw. zet daar een slangetje op en draai hem LANGZAAM open.
Achter is veel lastiger, daar zit wel een nippel op het hydraulische blok midden onder de auto, maar de kans dat deze loskomt is heel klein, bovendien kom je niet onder de auto, als hij niet op een brug staat.
Maar goed, wat ik al eens eerder aangaf, als de auto op de normale manier dus via de schakelaar in de auto op de laagste stand laat zakken, dan moet je de LDS net onder tegen het zeefje aan zien aaien, als je op de voorzijde drukt.
Misschien is het ook verstandig om eens zelf een Lexia aan te schaffen, zo'n chinees ding kost rond de 60 Euro.
Groet,
Kees.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 4956
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Vreemde beschadiging, lijkt wel uitgeschoten met iets scherps, zoals een schroevendraaier?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 4956
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ik bedenk mij opeens dat dit op het oud model tankje (4009 S4) zoals in mijn C5 lijkt, op de plek van de beschadiging zit een metalen clipje waar 2 dunne harde koelslangen (ontluchting) in vastzitten. Dat is geen fijne constructie, heb zelf vaak mee lopen vechten om dat clipje stevig in de rand gedrukt te krijgen, en inderdaad weleens met een schroevendraaier zitten rommelen.
Het nieuwe tankje wat ik kreeg zag er zo uit, waar je het slangetje in kunt klemmen, het metalen clipje is dan niet meer nodig.
Vreemd genoeg ziet 4009S4 er op de tekening ook zo uit, het nummer heb ik nooit gecontroleerd
Oud model tankje, het metalen clipje is niet zichtbaar op deze foto, ik denk dat ik het nog niet terug gemonteerd had na de riemwissel.
Het nieuwe tankje wat ik kreeg zag er zo uit, waar je het slangetje in kunt klemmen, het metalen clipje is dan niet meer nodig.
Vreemd genoeg ziet 4009S4 er op de tekening ook zo uit, het nummer heb ik nooit gecontroleerd
Oud model tankje, het metalen clipje is niet zichtbaar op deze foto, ik denk dat ik het nog niet terug gemonteerd had na de riemwissel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
C5club extreme Fan


Berichten: 215
Lid geworden op: 26 sep 2017 17:46
Auto: C5 Tourer exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 360000
Kleur: rood
Ik vond die scheur ook vreemd,ook omdat de olie eruit spoot door die scheu, waarbij (helaas) de rechterkant open ging en de fontein dus op de motor gericht werd. misschien een bijna-door kras die bij de nieuwe pomp (hogere druk?) en mijn gemanipuleer helemaal doorging. Vergeet niet dat ik met deze tank maar de oude pomp ruim 3000 km gereden heb, inclusief omhoog omlaag normaal manipulaties.
Bij de achterophanging waren die connector stangetjes nogal verroest-vuil. Wat stroef zitten daar, kan dat meehelpen met snelle manipulatie geeft drukverandering = boem?
Bij de achterophanging waren die connector stangetjes nogal verroest-vuil. Wat stroef zitten daar, kan dat meehelpen met snelle manipulatie geeft drukverandering = boem?
C5club extreme Fan


Berichten: 215
Lid geworden op: 26 sep 2017 17:46
Auto: C5 Tourer exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 360000
Kleur: rood
mag een type 2 tankje ook? Garage had er eentje, maar ik heb voorlopig toch maar nee gezegd. Slangetjes leken identiek behalve een extra pijpje datmoet worden afgedekt. Mijn bedenkingen waren ook ouderdom en aangekoekt bezinksel. Ik geloof dat dit ook als "je eigen vraag beantoorden" beschouwt kan worden.
C5club extreme Fan


Berichten: 215
Lid geworden op: 26 sep 2017 17:46
Auto: C5 Tourer exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 360000
Kleur: rood
Ter verduidelijking, die garage en de eigenaar die daar werkte zagen er op het eerste gezicht niet echt betrouwbaar uit, garage was een grote puinhoop met rondslingerende dingen.
Bedacht mij later dat mijn broer's hobby garage er ook zo uitzag, maar hij wist wel alles wat met motoren, en speciaal eend motoren kan en moest.
De garage waar ik nu was is van een Tsjechische lid van het C5 forum hier. Zijn eerste opmerking: dit is niet puur overdruk, dat tankje had onderliggende mechanische schade, waarbij overdruk het laatsje stap is geweest.
Ook dat bij veel C5's, hij begin met de C5 aan de lexia te hangen en dan vaak hydraulische olie moet aftappen omdat er teveel in zit. Weet dus wel waar hij het over heeft.
Bedacht mij later dat mijn broer's hobby garage er ook zo uitzag, maar hij wist wel alles wat met motoren, en speciaal eend motoren kan en moest.
De garage waar ik nu was is van een Tsjechische lid van het C5 forum hier. Zijn eerste opmerking: dit is niet puur overdruk, dat tankje had onderliggende mechanische schade, waarbij overdruk het laatsje stap is geweest.
Ook dat bij veel C5's, hij begin met de C5 aan de lexia te hangen en dan vaak hydraulische olie moet aftappen omdat er teveel in zit. Weet dus wel waar hij het over heeft.
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Ik denk dat er vaak te veel ingedaan wordt omdat:
a/ je bij het juiste niveau nauwelijks olie ziet.
b/ Bij de oudere LHM modellen het peil afgelezen moest worden in de hoogste stand.
a/ je bij het juiste niveau nauwelijks olie ziet.
b/ Bij de oudere LHM modellen het peil afgelezen moest worden in de hoogste stand.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Lang leve de LHM tank met niveaumetertje 
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Die werd trouwens ook vaak verkeerd afgelezen.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
V.I.P.


Berichten: 1036
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Zo,n ouder tankje kan je prima gebruiken hoor.
Ik rij er al jaren mee rond.
Goed passende parker/schroef in de slangaansluiting gedraaid.
Ik heb de parker pas verwijderd toen ik een andere pomp monteerde met slang aansluiting.
Slang ertussen en alles werkt.
Grüß
Ik rij er al jaren mee rond.
Goed passende parker/schroef in de slangaansluiting gedraaid.
Ik heb de parker pas verwijderd toen ik een andere pomp monteerde met slang aansluiting.
Slang ertussen en alles werkt.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.



