Hallo,
Zoals aangegeven, de airco springt niet meer aan. De bekende klik na het induwen van de airco knop blijft uit.
Sinds de herfst is de airco niet echt meer gebruikt. Hooguit voor het ontwasemen van de voorruit en dat werkte tot voor kort nog snel en goed.
Het eerste waar aan gedacht werd is de hoeveelheid gas in het systeem. Nou dat was, zoals ik dacht vanwege het goede ontwasemen, prima.
Verder is er nog niets onderzocht. Gewoon omdat ik er te weinig verstand van heb en geen idee heb waar ik moet beginnen met zoeken.
Morgen moet ik, voor mijn doen, nog een flinke trip maken. Dan kan ik nog even wat experimenteren met temperatuur, voorruit ontwasemen en aan en uit schakelen, maar ik verwacht er niet veel van.
Is met deze summiere klachtomschrijving wat te zeggen? Ik kan me voorstellen dat er meer info nodig zal zijn, maar welke?
mvg
Rob
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 137
Lid geworden op: 13 apr 2016 14:19
Auto: C5 III Exclusive 1.6 THP 156 Pk
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 215000
Kleur: donker blauw
Locatie: Zuid-Limburg, Hoensbroek
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Het zegt niet zoveel, behalve dat de airco waarschijnlijk niet meer werkt. Uitlezen is de kortste klap naar een diagnose.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik zou toch is de meters er is aanhangen.
Berichten: 4949
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Of een airco specialist opzoeken, dan weet je snel genoeg of het systeem leeg is en/of lek, een lekke condensor komt erg vaak voor bij een C5.
Uitlezen geeft niet altijd een foutmelding, bij diesels kun je in het scherm waar je de drukken kunt uitlezen, zien of de lage druk beveiliging actief is, dan zit er te weinig gas. Bij de EW benzine motoren kan dit niet voor zover ik het weet, mogelijk bij de THP wel.
Uitlezen geeft niet altijd een foutmelding, bij diesels kun je in het scherm waar je de drukken kunt uitlezen, zien of de lage druk beveiliging actief is, dan zit er te weinig gas. Bij de EW benzine motoren kan dit niet voor zover ik het weet, mogelijk bij de THP wel.
Berichten: 137
Lid geworden op: 13 apr 2016 14:19
Auto: C5 III Exclusive 1.6 THP 156 Pk
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 215000
Kleur: donker blauw
Locatie: Zuid-Limburg, Hoensbroek
Hallo mensen,
De vulling is NIET het probleem. Die is 100% in orde. 550g gas.
De rest, een specialist er naar laten kijken, is inderdaad iets waar ik nu moet doen. Morgen maar direct een afspraak maken.
Bedankt.
Mvg
Rob
De vulling is NIET het probleem. Die is 100% in orde. 550g gas.
De rest, een specialist er naar laten kijken, is inderdaad iets waar ik nu moet doen. Morgen maar direct een afspraak maken.
Bedankt.
Mvg
Rob

