Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club Rookie


Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jul 2021 22:55
Auto: C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
kilometerstand: 95000
Kleur: donker blauw
Hallo,
ik ben toch van plan om een reparatie set aan te brengen op mijn C5 2004
waar zitten de adals waar moet ik zoeken ik heb een zee van tijd kan het rustig
aan doen de twee onderdelen kosten nog geen 100 € dan kan ik in deze tijd toch
een hoop besparen en kennis opdoen dacht ik zo al vast bedankt
vriendelijke groet Bloempie
ik ben toch van plan om een reparatie set aan te brengen op mijn C5 2004
waar zitten de adals waar moet ik zoeken ik heb een zee van tijd kan het rustig
aan doen de twee onderdelen kosten nog geen 100 € dan kan ik in deze tijd toch
een hoop besparen en kennis opdoen dacht ik zo al vast bedankt
vriendelijke groet Bloempie
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Sta me toe: zo te lezen heb je geen kaas gegeten van dit soort technieken.
Daarmee ontbreekt dan ook de nodige basiskennis om eraan te sleutelen.
Oftewel: begin er niet aan, en laat het doen door iemand die wél weet hoe het zit, en hoe het aangepakt moet worden.
Hopelijk kun je dan zien hoe dat gaat, en wat er allemaal bij komt kijken.
Groet,
JW
Daarmee ontbreekt dan ook de nodige basiskennis om eraan te sleutelen.
Oftewel: begin er niet aan, en laat het doen door iemand die wél weet hoe het zit, en hoe het aangepakt moet worden.
Hopelijk kun je dan zien hoe dat gaat, en wat er allemaal bij komt kijken.
Groet,
JW
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
je moet toch wat kennis ervoor hebben.

C5club Rookie


Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jul 2021 22:55
Auto: C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
kilometerstand: 95000
Kleur: donker blauw
JW
Dankjewel voor het reageren ergens heb je wel gelijk maar ik ben iemand die alles zelf
gaat doen of wil doen zit in mijn genen ben 86 jaar oud heb van af mijn dertigste Citroen gaan
rijden tot nu toe ik heb in de jaren heel wat onderdelen van de sloop gehaald en zelf gemonteerd. ben begonnen in diverse eenden
met een 2CV azam toen ZX ,AX verschillende bx xantia enz,enz, en nu rijden in een C5 2004 maar
ik zal je raad opvolgen en laat het maar doen door de Citroen dealer
Fijn avond nog Bloempie
Dankjewel voor het reageren ergens heb je wel gelijk maar ik ben iemand die alles zelf
gaat doen of wil doen zit in mijn genen ben 86 jaar oud heb van af mijn dertigste Citroen gaan
rijden tot nu toe ik heb in de jaren heel wat onderdelen van de sloop gehaald en zelf gemonteerd. ben begonnen in diverse eenden
met een 2CV azam toen ZX ,AX verschillende bx xantia enz,enz, en nu rijden in een C5 2004 maar
ik zal je raad opvolgen en laat het maar doen door de Citroen dealer
Fijn avond nog Bloempie
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dat is geen werk meer voor een 86 jarige
.

Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Zó denk ik daar ook over
Een draagarm is zwaar, en je moet in nogal wat ongemakkelijke houdingen en standen aan de gang om deze klus te klaren.
Ook al moge je dan nog relatief fit zijn op die leeftijd, deze klus is iets voor de jongeren onder ons
Groet,
JW

Een draagarm is zwaar, en je moet in nogal wat ongemakkelijke houdingen en standen aan de gang om deze klus te klaren.
Ook al moge je dan nog relatief fit zijn op die leeftijd, deze klus is iets voor de jongeren onder ons

Groet,
JW
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Zelfs ik durf dit niet alleen te doen, en ik zit op de helft van 86 jaar
Het is best wel een specialistisch klusje, kun je beter laten doen bij een Citroen specialist, bij mijn C5 heeft garagae GJO in Nieuw-Vennep dat gedaan, kan ik van harte aanraden

Het is best wel een specialistisch klusje, kun je beter laten doen bij een Citroen specialist, bij mijn C5 heeft garagae GJO in Nieuw-Vennep dat gedaan, kan ik van harte aanraden

Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Ik heb het een paar keer zelf gedaan (inmiddels 78), maar het is een rotklus.
Die draagarmen zijn van gietijzer, dus veel te zwaar om ze simpel "voor het gat" te tillen, zeker als je geen brug hebt.
Lekker laten doen.
Die draagarmen zijn van gietijzer, dus veel te zwaar om ze simpel "voor het gat" te tillen, zeker als je geen brug hebt.
Lekker laten doen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Dat gietijzer is effe andere koek dan het blik onder Japanse auto's 

Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Bij een CX daarentegen was het geen probleem. Lichtmetaal. Gezien de niet afgeveerde massa vind ik het vrij onbegrijpelijk dat ze dat niet gebruikt hebben ipv gietijzer.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
En bij de CX kon je er zelf nog iets mee, zoals een smeernippel er in tappen. Maar ik heb met mijn CX’en gelukkig nooit een draagarm hoeven vervangen. Ik heb het idee dat die toch wat beter waren… (of in elk geval wat minder belast werden)
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Bij een vorige C5 Break heb ik er ook smeernippels in gezet. Niet echt moeilijk.
Niet lang genoeg in gereden om daar lol van te hebben.
Inderdaad volledig onbegrijpelijk dat die dingen van gietijzer zijn.
De enige andere Citroen met ADAL ellende was naar mijn ervaring de BX. Maar die waren van aluminium.
Niet lang genoeg in gereden om daar lol van te hebben.
Inderdaad volledig onbegrijpelijk dat die dingen van gietijzer zijn.
De enige andere Citroen met ADAL ellende was naar mijn ervaring de BX. Maar die waren van aluminium.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Maar die waren van aluminium.
De lagers toch niet hoop ik.
De lagers toch niet hoop ik.

Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Volgens mij kun je er ook geen lol van hebben.JanSr schreef:Bij een vorige C5 Break heb ik er ook smeernippels in gezet. Niet echt moeilijk.
Niet lang genoeg in gereden om daar lol van te hebben.
Dat vet komt niet bij de lagers vanwege de bescherming #7, tenzij je de lagers zelf doorboort: Heb je dat toen gedaan?
Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Staat ergens op CIFO. https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/233458/" onclick="window.open(this.href);return false;
Die vetnippels komen uit tussen 2a en 3a, maar niet op de deling van die tekening.
Dus precies tussen lager en keerring.
Die vetnippels komen uit tussen 2a en 3a, maar niet op de deling van die tekening.
Dus precies tussen lager en keerring.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop