Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 sep 2016 16:10
Auto: C5 V6 3.0 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 275000
Kleur: Blauw
Geachte leden,
De BSI computer van mijn 3.0 V6 phase I is stuk.
Heeft iemand een idee waar ik deze kan laten reviseren??
Een andere optie is de auto te verkopen????
Ik heb geen idee.....
De BSI computer van mijn 3.0 V6 phase I is stuk.
Heeft iemand een idee waar ik deze kan laten reviseren??
Een andere optie is de auto te verkopen????
Ik heb geen idee.....
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
https://www.actronics.nl/?gclid=CjwKCAj ... BUQAvD_BwE" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 sep 2016 16:10
Auto: C5 V6 3.0 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 275000
Kleur: Blauw
ThanX!!!

C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jun 2018 13:28
Auto: C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 197000
Kleur: Zilvergrijs
Vorig jaar had ik hetzelfde, op laten halen door de merkdealer. De kosten waren € 1250,-- Een week later ging de startmotor kapot en die moest ook vervangen worden € 350,-- puur toevallig meneer.
Later kwamen er nog bijkomende kosten, het ophangpunt van het voorspatbord/bumper bleek gemold met het ophalen en moet gelijmd worden, en de bodemplaat bleek los te hangen.
De volgende keer ga ik maar naar een dorpsgarage in plaats van de merkdealer, want dit beviel slecht.
Later kwamen er nog bijkomende kosten, het ophangpunt van het voorspatbord/bumper bleek gemold met het ophalen en moet gelijmd worden, en de bodemplaat bleek los te hangen.
De volgende keer ga ik maar naar een dorpsgarage in plaats van de merkdealer, want dit beviel slecht.
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 sep 2016 16:10
Auto: C5 V6 3.0 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 275000
Kleur: Blauw
Tja,
ik ben zeker 20 jaar naar de merkdealer van Citroen geweest, voor tig euro van alles laten repareren. Tegenwoordig ga ik naar een garage hier in het dorp Almere Haven, prima jongens. Ze hebben al een BSI bij Bart Ebben besteld en die gaat er volgende week in. Daarna als het vakantiegeld binnen is moeten alle motorpakkingen vervangen worden omdat ze olie lekt op de uitlaat, nou dan weet je het wel, stinken en roken als een olieboot... Die kosten vallen reuze mee, zo een 1700,-. Bij de merkdealer 3000,- het stapelt wel lekker op zo iedere X. Daar gaat het vakantiegeld! Maar ik wil der toch niet kwijt, gek he???
ik ben zeker 20 jaar naar de merkdealer van Citroen geweest, voor tig euro van alles laten repareren. Tegenwoordig ga ik naar een garage hier in het dorp Almere Haven, prima jongens. Ze hebben al een BSI bij Bart Ebben besteld en die gaat er volgende week in. Daarna als het vakantiegeld binnen is moeten alle motorpakkingen vervangen worden omdat ze olie lekt op de uitlaat, nou dan weet je het wel, stinken en roken als een olieboot... Die kosten vallen reuze mee, zo een 1700,-. Bij de merkdealer 3000,- het stapelt wel lekker op zo iedere X. Daar gaat het vakantiegeld! Maar ik wil der toch niet kwijt, gek he???
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Nee da’s helemaal niet gek! (Ik neem aan dat je met “d’r” de C5 bedoelde
)
Zo’n v6 is gewoon een heerlijke wagen. En alles wat je er nu in investeert geeft weer een tijdje rijplezier. En ja de V6 is nu eenmaal wat duurder in onderhoud.

Zo’n v6 is gewoon een heerlijke wagen. En alles wat je er nu in investeert geeft weer een tijdje rijplezier. En ja de V6 is nu eenmaal wat duurder in onderhoud.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
Hier hetzelfde, maar na 4 maal Leaklock erin over een periode van 6 maand enkel nog een te verwaarlozen lekkage, geen plassen meer rond de bobines en motor volledig droog! Gewoon bij Brezan gehaald. Mijn V6 heeft er nu 300.000 km opzitten ondertussen.Jonkj21 schreef:Tja,
stinken en roken als een olieboot... Die kosten vallen reuze mee, zo een 1700,-.
vr gr C5-er
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 sep 2016 16:10
Auto: C5 V6 3.0 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 275000
Kleur: Blauw
Die Leaklock, gooi je die gewoon in de motor? Je schrijft 4X, is dat 4X een liter ofzo??
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
Op deze site vind je de uitleg: htt:ps//www.auto-service.be/olie-additieven/additieven/voor-olie/leaklock-150ml
2de flesje na 500 km in gedaan.
Droog alles op, gebruik ook spuitbus met remreiniger. Kijk hoe het evolueert en voeg dan verder bij naargelang de lekkage. Ook bij olieverversing terug best een flesje toevoegen om te onderhouden.
Als alles betert kan je er aan denken ook de achterste rij bobines droog te leggen want daar blijven ze wel geur veroorzaken die lekkages.
Succes en geduld!
2de flesje na 500 km in gedaan.
Droog alles op, gebruik ook spuitbus met remreiniger. Kijk hoe het evolueert en voeg dan verder bij naargelang de lekkage. Ook bij olieverversing terug best een flesje toevoegen om te onderhouden.
Als alles betert kan je er aan denken ook de achterste rij bobines droog te leggen want daar blijven ze wel geur veroorzaken die lekkages.
Succes en geduld!
vr gr C5-er
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 sep 2016 16:10
Auto: C5 V6 3.0 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 275000
Kleur: Blauw
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 sep 2016 16:10
Auto: C5 V6 3.0 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 275000
Kleur: Blauw
Heren,
FF een update betreffende de "nieuwe" BSI van Bart Ebben.
Na montage waren en slechts twee dingen die het niet deden, tw: Cruise Control en de boordcomputer.
Deze worden in de loop van deze maand weer ingeleerd.
Dank eenieder voor de opmerkingen....
FF een update betreffende de "nieuwe" BSI van Bart Ebben.
Na montage waren en slechts twee dingen die het niet deden, tw: Cruise Control en de boordcomputer.
Deze worden in de loop van deze maand weer ingeleerd.
Dank eenieder voor de opmerkingen....