Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Eindelijk een initialisatie met draaiende fan voor elkaar gekregen.
Na het opwarmen van de motor kan de koelvloeistof niet worden gekoeld door de radiator.
Op de Lexia kan je keurig zien wanneer de fan wordt ingeschakeld.
Klem er af en rijden maar.
Benieuwd of het gaat helpen.
Na het opwarmen van de motor kan de koelvloeistof niet worden gekoeld door de radiator.
Op de Lexia kan je keurig zien wanneer de fan wordt ingeschakeld.
Klem er af en rijden maar.
Benieuwd of het gaat helpen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Ik zal voor je duimen!
Maar uit je verhaal tot nu toe krijg ik de indruk dat het de andere keren dat je initialiseerde ook effect had, maar helaas tijdelijk. Klopt dat?
Maar uit je verhaal tot nu toe krijg ik de indruk dat het de andere keren dat je initialiseerde ook effect had, maar helaas tijdelijk. Klopt dat?
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Ik wou dat ik dat wist. Een hele tijd zonder gedonder gereden.
De enige reden die kikken bedenken voor het recente probleem is die kapotte accu.
De C5 (en C6) heeft nu eenmaal een allergie voor een zwakke accu.
De enige reden die kikken bedenken voor het recente probleem is die kapotte accu.
De C5 (en C6) heeft nu eenmaal een allergie voor een zwakke accu.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Maar met een verse accu zou dát probleem opgelost moeten zijn toch?
Ik pas ook een lege accu gehad in mijn C5 III (zelfde motor als een C6 2.7) Na opladen en terugplaatsen + wissen alle storingen waren de problemen blijvend weg.
Ik pas ook een lege accu gehad in mijn C5 III (zelfde motor als een C6 2.7) Na opladen en terugplaatsen + wissen alle storingen waren de problemen blijvend weg.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Met HDI's heb ik nooit problemen gehad.
Met deze 2.0 16v wel. Als ik wist wat het was had ik het allang opgelost of het kreng weggedaan.
Slechts zo nu en dan rijden we langer dan drie kwartier. Daarvoor treedt het zelden op.
Met deze 2.0 16v wel. Als ik wist wat het was had ik het allang opgelost of het kreng weggedaan.
Slechts zo nu en dan rijden we langer dan drie kwartier. Daarvoor treedt het zelden op.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Een paar lange ritten gemaakt > dan 45 min.
Bij dit weer begint het gedonder na 30 min, als het warmer is al na 20 min.
Na een tijd stilstaan is het een tijd weg.
Daarom begin ik te geloven, dat het in de printplaat van de ECU zit. Die warmt langzaam op en koelt ook langzaam af.
Misschien ergens een barst of een rotte soldeerverbinding.
Ik heb een tijdje geleden een andere ECU gescoord. Die er gisteren even in gezet, maar zoals te verwachten was is de eerste melding dat de elektronische diefstalbeveiliging niet werkt. Daar heb ik zo dus niets aan.
C5HD110 en Matthijs309 hebben gemeld, dat je zo'n ECU kan kopiëren en in een andere inlezen. Dat zou een poging waard zijn. Omdat beide heren niet binnen een half uur te bereiken zijn zie ik op tegen die riten.
Zou het een optie zijn om die twee ECU's op te sturen en weer terug te sturen na de ingreep?
Benieuwd.
Bij dit weer begint het gedonder na 30 min, als het warmer is al na 20 min.
Na een tijd stilstaan is het een tijd weg.
Daarom begin ik te geloven, dat het in de printplaat van de ECU zit. Die warmt langzaam op en koelt ook langzaam af.
Misschien ergens een barst of een rotte soldeerverbinding.
Ik heb een tijdje geleden een andere ECU gescoord. Die er gisteren even in gezet, maar zoals te verwachten was is de eerste melding dat de elektronische diefstalbeveiliging niet werkt. Daar heb ik zo dus niets aan.
C5HD110 en Matthijs309 hebben gemeld, dat je zo'n ECU kan kopiëren en in een andere inlezen. Dat zou een poging waard zijn. Omdat beide heren niet binnen een half uur te bereiken zijn zie ik op tegen die riten.
Zou het een optie zijn om die twee ECU's op te sturen en weer terug te sturen na de ingreep?
Benieuwd.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 185
Lid geworden op: 03 mar 2012 12:59
Auto: Break 2.0-16V Ligne Prestige
Opties: Geen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 250.000+
Kleur: Blauw
Locatie: De Westereen
Contacteer:
JanSr, ik kan de print van jouw ECU wel na-solderen. Kleine moeite voor mij; reparaties aan printplaten is mijn dagelijks werk. Neem maar even contact op, dan kan je 'm aan mij opsturen en na het na-solderen stuur ik 'm terug.
2001 - Citroën C5 Break 2.0-16V
2004 - Chrysler PT Cruiser 2.4 GT Turbo
2007 - Mitsubishi Colt CZ3 1.5Di-D
2004 - Chrysler PT Cruiser 2.4 GT Turbo
2007 - Mitsubishi Colt CZ3 1.5Di-D
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Dat is ook een optie.
Even een pb met adres?
Even een pb met adres?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ik zie dat je twee draadjes hebt lopen over dezelfde auto met hetzelfde probleem. Ik reageerde al even in het andere draadje.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Dit is het oorspronkelijke draakje, dat is op mijn verzoek gesloten:
viewtopic.php?f=5&t=22525&start=315" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb je bericht wel ergens gelezen op mijn iPhone en er ook op geantwoord. Beide berichten kan ik niet meer vinden.
viewtopic.php?f=5&t=22525&start=315" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb je bericht wel ergens gelezen op mijn iPhone en er ook op geantwoord. Beide berichten kan ik niet meer vinden.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Ik heb het weer gevonden:
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
@BJG: uiteraard is het wetenschappelijk verdedigbaar om te beginnen met een degelijke analyse. Dat is voor velen niet te betalen. Op dit forum dank zij BJG gratis. Grote kans dat het langer duurt dan de botte oplossingsmethode.
Aantrekkelijk is namelijk de "wegenwachtmethode": gebruik maken van uiterst praktische praktijkoplossingen van zeer ervaren sleutelaars, zoals je die ook bij GJO vindt.
Zo ben ik nog steeds de wegenwacht dankbaar, die mij een spuitbus remmenreiniger meegaf om met mijn XM V6 thuis te komen van de Zeeburgertunnel. Ik stond daar stil, hij vroeg wat er gebeurd was. "alsof iemand het contact afzette" zei ik.
"Bijna altijd de eindtrap van de ontsteking bij deze auto's." Met de remmenreiniger koelde hij het dingetje af en de auto startte meteen. Na vier keer spuiten was ik thuis.
Geen enkele "degelijke" analyse heeft bij mijn auto tot een oplossing geleid. Tal van suggesties zijn gedaan. teveel onderdelen zijn vervangen zonder enig resultaat. Permutaties van alle bougies en alle verstuivers helpen niet.
Aanvankelijk gaf de storingsmelding kortsluiting op verstuiver 2, nu op verstuiver 1. Van kortsluiting is geen sprake draadboom doorgemeten.
Zoals gezegd, mijn verdenking geldt de ECU. Pas na 30 min. treedt de storing op. Na even afkoelen weer weg.
@BJG is er een diagnose denkbaar die dit probleem onthult?
Bericht Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
@BJG: uiteraard is het wetenschappelijk verdedigbaar om te beginnen met een degelijke analyse. Dat is voor velen niet te betalen. Op dit forum dank zij BJG gratis. Grote kans dat het langer duurt dan de botte oplossingsmethode.
Aantrekkelijk is namelijk de "wegenwachtmethode": gebruik maken van uiterst praktische praktijkoplossingen van zeer ervaren sleutelaars, zoals je die ook bij GJO vindt.
Zo ben ik nog steeds de wegenwacht dankbaar, die mij een spuitbus remmenreiniger meegaf om met mijn XM V6 thuis te komen van de Zeeburgertunnel. Ik stond daar stil, hij vroeg wat er gebeurd was. "alsof iemand het contact afzette" zei ik.
"Bijna altijd de eindtrap van de ontsteking bij deze auto's." Met de remmenreiniger koelde hij het dingetje af en de auto startte meteen. Na vier keer spuiten was ik thuis.
Geen enkele "degelijke" analyse heeft bij mijn auto tot een oplossing geleid. Tal van suggesties zijn gedaan. teveel onderdelen zijn vervangen zonder enig resultaat. Permutaties van alle bougies en alle verstuivers helpen niet.
Aanvankelijk gaf de storingsmelding kortsluiting op verstuiver 2, nu op verstuiver 1. Van kortsluiting is geen sprake draadboom doorgemeten.
Zoals gezegd, mijn verdenking geldt de ECU. Pas na 30 min. treedt de storing op. Na even afkoelen weer weg.
@BJG is er een diagnose denkbaar die dit probleem onthult?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Om te beginnen ik snap echt dat het vervelend is en dat je het graag wilt hebben opgelost.
Met alle respect wil ik toch nog eens mijn kijk op de zaak geven. Je zult merken dat ik een andere insteek kies dan jij.
Wegenwachtmethode
Er is niets mis met de methode die de wegenwacht hanteerde, gezien het symptoom was de ontsteking verdacht. Controle van de module met de remreiniger is een beproefd middel om te bewijzen dat de module oververhit is.
Inderdaad een indertijd veel voorkomend probleem dat ik vaak ook op deze manier bewees. In feite is bovenstaande dan ook gewoon het nemen van een aantal diagnose stappen, waarbij je dan begint bij het meest aannemelijke. Dus dit valt wat mij betreft onder de categorie analyse.
Degelijke analyse
Wat betreft jouw geval geef jij aan dat degelijke analyse geen oplossing gaf. Daar ben ik het niet mee eens, ook dat heb ik al herhaaldelijk in dit draadje aangegeven.
De degelijke analyse is slechts voor een deel uitgevoerd en niet echt systematisch, daarom ben ik van mening dat het niet de kwalificatie degelijk verdient. Dit komt (echt met alle respect) ook door keuzes en/of afspraken die je zelf maakt.
En wat ik denk is dat een degelijke analyse inderdaad het probleem kan blootleggen, daarvoor zijn een paar logische stappen nodig en (helaas) wachten tot de storing optreedt. Nu is dat na 30 minuten proefrijden, dus op zich nog te overzien. En dan als eerste beginnen bij wat de motorregeling zelf aangeeft: het circuit injectoren.
En voor de duidelijkheid, de fout kortsluiting betekent niet kortsluiting maar 0V op de aanstuurdraad, dat kan kortsluiting zijn, maar ook onderbreking of een voedingsprobleem.
Wat is nodig:
1. systeemkennis en logica begrip
2. de juiste tools
3. tijd (= geld)
Hoeveel stappen er nodig zijn? ik weet het niet, kan 2 zijn kan ook 20 zijn.
Met alle respect wil ik toch nog eens mijn kijk op de zaak geven. Je zult merken dat ik een andere insteek kies dan jij.
Wegenwachtmethode
Er is niets mis met de methode die de wegenwacht hanteerde, gezien het symptoom was de ontsteking verdacht. Controle van de module met de remreiniger is een beproefd middel om te bewijzen dat de module oververhit is.
Inderdaad een indertijd veel voorkomend probleem dat ik vaak ook op deze manier bewees. In feite is bovenstaande dan ook gewoon het nemen van een aantal diagnose stappen, waarbij je dan begint bij het meest aannemelijke. Dus dit valt wat mij betreft onder de categorie analyse.
Degelijke analyse
Wat betreft jouw geval geef jij aan dat degelijke analyse geen oplossing gaf. Daar ben ik het niet mee eens, ook dat heb ik al herhaaldelijk in dit draadje aangegeven.
De degelijke analyse is slechts voor een deel uitgevoerd en niet echt systematisch, daarom ben ik van mening dat het niet de kwalificatie degelijk verdient. Dit komt (echt met alle respect) ook door keuzes en/of afspraken die je zelf maakt.
En wat ik denk is dat een degelijke analyse inderdaad het probleem kan blootleggen, daarvoor zijn een paar logische stappen nodig en (helaas) wachten tot de storing optreedt. Nu is dat na 30 minuten proefrijden, dus op zich nog te overzien. En dan als eerste beginnen bij wat de motorregeling zelf aangeeft: het circuit injectoren.
En voor de duidelijkheid, de fout kortsluiting betekent niet kortsluiting maar 0V op de aanstuurdraad, dat kan kortsluiting zijn, maar ook onderbreking of een voedingsprobleem.
Wat is nodig:
1. systeemkennis en logica begrip
2. de juiste tools
3. tijd (= geld)
Hoeveel stappen er nodig zijn? ik weet het niet, kan 2 zijn kan ook 20 zijn.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Erg benieuwd wat jij denkt te vinden als de storing optreedt.
En ook, met welke middelen dat dan zou moeten.
Het begint altijd met dezelfde storing. Meestal loopt de motor dan op 3 poten, soms als het erger is op twee. Dat vind je dan niet terug in de storingsmelding.
En ook, met welke middelen dat dan zou moeten.
Het begint altijd met dezelfde storing. Meestal loopt de motor dan op 3 poten, soms als het erger is op twee. Dat vind je dan niet terug in de storingsmelding.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 185
Lid geworden op: 03 mar 2012 12:59
Auto: Break 2.0-16V Ligne Prestige
Opties: Geen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 250.000+
Kleur: Blauw
Locatie: De Westereen
Contacteer:
Ik heb geen antwoord op mijn PM gekregen, JanSr
2001 - Citroën C5 Break 2.0-16V
2004 - Chrysler PT Cruiser 2.4 GT Turbo
2007 - Mitsubishi Colt CZ3 1.5Di-D
2004 - Chrysler PT Cruiser 2.4 GT Turbo
2007 - Mitsubishi Colt CZ3 1.5Di-D
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
@Bart_Banaan: verstuurd
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop




