Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.

C5club Rookie


Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2019 15:26
Auto: C5 Sedan
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 152000
Kleur: Zwart
Locatie: Roermond
Goedemiddag,Ik heb sinds gisteren bij het starten van de auto dat ik minimaal een paar minuten moet wachten voordat ik hem in de versnelling kan zetten. Ik heb dat voorheen wel eens heel even bij een koude motor gehad, maar nu heb ik dat ook als hij al warm is.
Heeft iemand hier al eens problemen mee gehad en wat was de oplossing:-)
Alvast bedankt!
grt
Heeft iemand hier al eens problemen mee gehad en wat was de oplossing:-)
Alvast bedankt!
grt

C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
Denk de beruchte klepjes
gr mart
gr mart
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Of de remband.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
Remband zou je toch ook met overschakelen merken of niet.
gr mart
gr mart

C5club Rookie


Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2019 15:26
Auto: C5 Sedan
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 152000
Kleur: Zwart
Locatie: Roermond
Wat bedoel je met de beruchte klepjes Mart?
De AL4 remband probleem, software update ook een optie wat ik zo snel lees?
De AL4 remband probleem, software update ook een optie wat ik zo snel lees?

C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
in de bak zitten 2 solenoidkleppen deze gaan meestal na 200.000 km kapot,maar dan moet je op een gegeven moment een foutmelding(noodloop) krijgen.
Dit is een bekend euvel van de AL4 bakken,daar is al veel over geschreven.
gr mart
Dit is een bekend euvel van de AL4 bakken,daar is al veel over geschreven.
gr mart

C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
Maar waarom moet je wachten met in de versnelling te zetten?
gr mart
gr mart

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Ik ben blij dat iedereen die antwoord heeft gegeven geld als water heeft!!!
Ik zou beginnen met het systeem dat de pook vrij geeft.
Remlichtschakelaar/ relais/ plastic palletje.
Dit is tientjes werk en kan je zelf doen.
Maar ik ben een arme rat.
Grüß
Ik zou beginnen met het systeem dat de pook vrij geeft.
Remlichtschakelaar/ relais/ plastic palletje.
Dit is tientjes werk en kan je zelf doen.
Maar ik ben een arme rat.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Ik ken dan maar 1 arme rat die in een 3 liter V6 biturbo rijdt
. Ik zou ook denken aan de remschakelaar ("contacteur stop").

Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen

C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
Oke hij bedoeld dat de auto de versnelling niet vrij geeft,nu snappen we het.
gr mart
gr mart

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Gewoon goed lezen!!!!
Hij schrijft het gewoon. En geen verdere problemen na het in de gangwissel zetten beschreven.
Vindt trouwens dat er in fora en andere digitale meuk zeer slecht gelezen wordt.
Laat staan terug gelezen van waar het eigenlijk overgaat.
Grüß
Hij schrijft het gewoon. En geen verdere problemen na het in de gangwissel zetten beschreven.
Vindt trouwens dat er in fora en andere digitale meuk zeer slecht gelezen wordt.
Laat staan terug gelezen van waar het eigenlijk overgaat.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Diagnose via een forum is sowieso soms wat lastig , ongeacht wat iemand schrijft en vervolgens een ander uit opmaakt ( leest ) … 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Rookie


Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2019 15:26
Auto: C5 Sedan
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 152000
Kleur: Zwart
Locatie: Roermond
Hoi Mart,Maar waarom moet je wachten met in de versnelling te zetten?
gr mart
Verlate reactie:-)
Als ik hem start dan moet ik een paar minuten wachten tot ik hem in de drive kan zetten.
Ik kan hem dan helemaal niet verplaatsen, ik had wel eens heel ff bij het koud starten dat ik
na 2 keer in de drive kon zetten maar nu is hij aan het bokken.
Hij gaat maandag naar de citroen specialist in Echt.
Alvast bedankt voor het meedenken allemaal
grt.Sascha

C5club Rookie


Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2019 15:26
Auto: C5 Sedan
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 152000
Kleur: Zwart
Locatie: Roermond
Als ik hem in de neutraal laat staan dan heeft hij geen probleem.
Alleen als ik in de P zet,dan heeft hij een tijdelijk probleem.
Wat zou dat kunnen zijn, ik moet morgen naar de garage.
grt.Sascha
Alleen als ik in de P zet,dan heeft hij een tijdelijk probleem.
Wat zou dat kunnen zijn, ik moet morgen naar de garage.
grt.Sascha
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Als het onafhankelijk is van draaiende of stilstaande motor dan zijn er denk ik twee opties (e.a. zoals eerder hierboven ook al gesuggereerd is)
1- het “palletje” wat de schakelpook geleidt is afgebroken.
2- de remschakelaar onder de rem geeft de pook niet vrij.
1 is te controleren door de schakelunit even te demonteren, geen grote klus. Bij een ph1 of 2 weet ik precies hoe dat zit met dat palletje maar bij een ph 3 niet. Ik weet wel dat het bij een ph 3 niet heel lastig is om de boel te demonteren
2 is makkelijk zelf te controleren: zodra je het rempedaal intrapt moet je ter hoogte van de schakelunit een klik horen. Als je niet of iets later hoort zit het probleem waarschijnlijk in het rempedaal, meer specifiek de schakelaar van het rempedaal.
Beide geen hele grote ingreep.
Als het probleem zich voordoet bij het rijden, en dan bedoel ik dat de auto bij warme motor tijdens stilstand maar moeilijk wil overschakelen, dan zit het probleem waarschijnlijk in de automaatbak zelf. Dan is spoelen, seloniodklepjes vervangen of de remband afstellen wellicht een oplossing afhankelijk van de diagnose van een specialist.
Succes morgen!
1- het “palletje” wat de schakelpook geleidt is afgebroken.
2- de remschakelaar onder de rem geeft de pook niet vrij.
1 is te controleren door de schakelunit even te demonteren, geen grote klus. Bij een ph1 of 2 weet ik precies hoe dat zit met dat palletje maar bij een ph 3 niet. Ik weet wel dat het bij een ph 3 niet heel lastig is om de boel te demonteren
2 is makkelijk zelf te controleren: zodra je het rempedaal intrapt moet je ter hoogte van de schakelunit een klik horen. Als je niet of iets later hoort zit het probleem waarschijnlijk in het rempedaal, meer specifiek de schakelaar van het rempedaal.
Beide geen hele grote ingreep.
Als het probleem zich voordoet bij het rijden, en dan bedoel ik dat de auto bij warme motor tijdens stilstand maar moeilijk wil overschakelen, dan zit het probleem waarschijnlijk in de automaatbak zelf. Dan is spoelen, seloniodklepjes vervangen of de remband afstellen wellicht een oplossing afhankelijk van de diagnose van een specialist.
Succes morgen!
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline