Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 apr 2016 12:59
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 217000
Locatie: Dordrecht
Helaas heb ik ook last van 'blanco' fannetjes op het display en de aanjager geeft geen leven.
Naar aanleiding van wat er al geschreven is begonnen met het zoeken naar de oplossing:
- Zekering 18 in het vooronder: check
- Prik op de kleine stekker van de kachelmodule: check
- Is er sprake van rotte stekkers? Ja, vervangen (nieuw, met andere kleurtjes, maar dat boeit niet): check
- Kachelmodule vervangen (nieuw): check
- Draait de fanmotor wel op een soort van bypass? Geen idee....daar heb ik graag advies
van jullie: wat sluit ik waar aan, maw hoe doe ik dit het beste zonder variabelen op het pad naar de
aanjager tegen te komen?
Naar aanleiding van wat er al geschreven is begonnen met het zoeken naar de oplossing:
- Zekering 18 in het vooronder: check
- Prik op de kleine stekker van de kachelmodule: check
- Is er sprake van rotte stekkers? Ja, vervangen (nieuw, met andere kleurtjes, maar dat boeit niet): check
- Kachelmodule vervangen (nieuw): check
- Draait de fanmotor wel op een soort van bypass? Geen idee....daar heb ik graag advies
van jullie: wat sluit ik waar aan, maw hoe doe ik dit het beste zonder variabelen op het pad naar de
aanjager tegen te komen?
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ge kunt spanning zetten op de dikke draden en dan moet de motor draaien.
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 apr 2016 12:59
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 217000
Locatie: Dordrecht
Op de dikke draden van de grote groene stekker willy4?
Aks de toevoer direct vabaf de accu komt, dan hoeft het contact niiet aan. Right?
Aks de toevoer direct vabaf de accu komt, dan hoeft het contact niiet aan. Right?
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als ik het nog goed voorheb , is het de kleine groene stekker.
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 apr 2016 12:59
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 217000
Locatie: Dordrecht
Op die kleine meet ik al spanning. Gaat het daar niet goed dan?
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Heb je spanning op de dikke draden van de grote stekker als de motor loopt
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 apr 2016 12:59
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 217000
Locatie: Dordrecht
Op de grote stekker meet ik geen spanning Willy4.
Is er ergens een soort van schema hoe de boel zou moeten lopen dat je weet?
Is er ergens een soort van schema hoe de boel zou moeten lopen dat je weet?
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
heb je al naar de zekeringen gezien.
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 apr 2016 12:59
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 217000
Locatie: Dordrecht
Ja. Zekering 18 onder de motorkap. Zijn er meer die het fan draaien beïnvloeden ?
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
heb al aan het stuur de zekeringen al nagezien , waarschijnlijk is het een zekering van 30A.
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 apr 2016 12:59
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 217000
Locatie: Dordrecht
Onder het stuur alle 30A zekeringen nagezien en waren in orde.
Kan ik bij kabels van de fanmotor als ik de radio er uithaal?
En hoe moeilijk is het uithalen van die motor? Bij de Xantia was dat een eitje....
Kan ik bij kabels van de fanmotor als ik de radio er uithaal?
En hoe moeilijk is het uithalen van die motor? Bij de Xantia was dat een eitje....
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
heb je al is op de kleine groene stekker spanning opgezet.
een eitje is het niet , ik heb is de draden moeten doorknippen omdat de vergrendeling van de stekker stuk was.
een eitje is het niet , ik heb is de draden moeten doorknippen omdat de vergrendeling van de stekker stuk was.
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 apr 2016 12:59
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 217000
Locatie: Dordrecht
Daar staat al spanning op, op die kleine. Gaat dat dan goed als ik direct vanaf de accu bijvoorbeeld er spanning op zet (+ aan + uiteraard). Ik heb geen werkende multimeter om de waarde van de huidige spanning op de kleine stekker af te lezen.
Ik heb van JW de werkinstructie voor het demonteren van de aanjaagmotor ontvangen en dat het geen eitje is, was ik al bang voor.
Ik heb van JW de werkinstructie voor het demonteren van de aanjaagmotor ontvangen en dat het geen eitje is, was ik al bang voor.
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 apr 2016 12:59
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 217000
Locatie: Dordrecht
Even voor mijn beeldvorming:
De voeding van de kachelventilator loopt via de kachelmodule.
Stroom komt binnen via de kleine stekker op die module en verlaat deze weer via de grote stekker. In die grote stekker zitten naast 2 dikke kabels, ook nog 2 dunnere kabeltjes. De dikke voorzien de stroom richting kachelventilator en de twee kleine regelen de snelheid, de hoeveelheid spanning, daar van.
Als ik de module bypass door de dikke stroomdraden aan elkaar te knopen, zou de vetilatie op volle kracht moeten gaan draaien.
Klopt dit/wat klopt er niet?
De voeding van de kachelventilator loopt via de kachelmodule.
Stroom komt binnen via de kleine stekker op die module en verlaat deze weer via de grote stekker. In die grote stekker zitten naast 2 dikke kabels, ook nog 2 dunnere kabeltjes. De dikke voorzien de stroom richting kachelventilator en de twee kleine regelen de snelheid, de hoeveelheid spanning, daar van.
Als ik de module bypass door de dikke stroomdraden aan elkaar te knopen, zou de vetilatie op volle kracht moeten gaan draaien.
Klopt dit/wat klopt er niet?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Van een PH1 heb ik dit schema van de A/C met links <> rechts gescheiden regeling:
Daarin is 8050 de motor, met een tweepolige zwarte stekker
De moduul is 8045, daar zitten een 6-polige en een 2-polige op. Op pin 2 daarvan zit massa en een draad naar de BSI, pin 1 krijgt z'n voeding vanuit de BSM
De stuurunit is 8025, dáár komt de aansturing op pin 5 en 6 van de 6-polige stekker vandaan.
Groet,
JW
De moduul is 8045, daar zitten een 6-polige en een 2-polige op. Op pin 2 daarvan zit massa en een draad naar de BSI, pin 1 krijgt z'n voeding vanuit de BSM
De stuurunit is 8025, dáár komt de aansturing op pin 5 en 6 van de 6-polige stekker vandaan.
Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.



