
C5club Newbie


Berichten: 9
Lid geworden op: 29 apr 2021 13:05
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: Leer, schuifdak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 3346
Kleur: Donker Grijs
Locatie: In de buurt van 030
Dit gebeurde eind november. Auto zowel elektrisch als benzine niet meer te starten starten. Assistance gebeld, ANWB gekomen, probleem niet opgelost, auto per berging naar garage gebracht. Auto heeft updates gekregen die nog open stonden.
Auto vrijdags opgehaald met de mededeling dat alles weer in orde was. Zaterdags opgeladen en gereden, volgende dag je raad het al weer het zelfde probleem. Auto staat inmiddels al 5weken in de garage en men weet nog steeds niet wat het probleem is. Ondertussen schijnt er wat besteld te zijn. Communicatie tussen werkplaats en Citroën Nederland is heel erg traag.
Wil ondertussen een e-mail naar Citroën Nederland sturen maar nergens een e-mailadres te vinden. Ook geen adres waar ze gevestigd zijn.
Intussen hulp gevraagd via rechtsbijstand.
Auto vrijdags opgehaald met de mededeling dat alles weer in orde was. Zaterdags opgeladen en gereden, volgende dag je raad het al weer het zelfde probleem. Auto staat inmiddels al 5weken in de garage en men weet nog steeds niet wat het probleem is. Ondertussen schijnt er wat besteld te zijn. Communicatie tussen werkplaats en Citroën Nederland is heel erg traag.
Wil ondertussen een e-mail naar Citroën Nederland sturen maar nergens een e-mailadres te vinden. Ook geen adres waar ze gevestigd zijn.
Intussen hulp gevraagd via rechtsbijstand.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Er is een TSB: WEERGAVE VAN DE MELDING "STORING ELEKTRISCHAANDRIJFSYSTEEM" EN BRANDEN VAN HET DIAGNOSELAMPJE -BIJ AANWEZIGHEID VAN DE STORINGSCODE P0A08 48 waarin een aantal mogelijke oorzaken beschreven staan.
Die lader geeft vaker problemen, met name de 7,4 kW uitvoering hiervan. Op het Franse Planète zijn daar diverse verhalen over te vinden.
Heb jij die, of heb jij de 3,7 kW lader?
Desgewenst kan ik je dat document sturen.
Geef dan even je mailadres via een PB.
En zet er de laatste 8 cijfers/letters van je VIN bij, dan kan ik beter zien wat er bij jou in zit.
Groet,
JW
Eén daarvan is dat de 12V #1 accu z'n werk niet doet. Dat kan komen omdat hij niet bijgeladen wordt vanuit die lader. Dan kun je ook de benzinemotor niet meer starten, omdat je bij het wegrijden altijd even op elektra rijdt. Dat wordt dan vergrendeld.1. HERKOMST
Geïntegreerde lader met gelijkspanningsomvormer.
Die lader geeft vaker problemen, met name de 7,4 kW uitvoering hiervan. Op het Franse Planète zijn daar diverse verhalen over te vinden.
Heb jij die, of heb jij de 3,7 kW lader?
Desgewenst kan ik je dat document sturen.
Geef dan even je mailadres via een PB.
En zet er de laatste 8 cijfers/letters van je VIN bij, dan kan ik beter zien wat er bij jou in zit.
Groet,
JW

C5club Newbie


Berichten: 9
Lid geworden op: 29 apr 2021 13:05
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: Leer, schuifdak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 3346
Kleur: Donker Grijs
Locatie: In de buurt van 030
Inmiddels de auto na 2 maanden weer terug. Nu een week geprobeerd en rijd weer als vanouds.
Na vele pogingen eindelijk het probleem gevonden. Beide accu’s vervangen, zekeringenkast binnen (bcu?) vervangen.
Ook dat was het probleem niet. Er bleek achter de accu waar de kabelboom naar binnen gaat een kabel gebroken en gecorrodeerd te zijn. Kabel gerepareerd.
Na vele pogingen eindelijk het probleem gevonden. Beide accu’s vervangen, zekeringenkast binnen (bcu?) vervangen.
Ook dat was het probleem niet. Er bleek achter de accu waar de kabelboom naar binnen gaat een kabel gebroken en gecorrodeerd te zijn. Kabel gerepareerd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Rookie


Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jun 2021 14:02
Auto: C5 Aircross Hybride business plus
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 46000
Kleur: Zwart
Gebeurde bij mij ook. Na een week de wagen weer terugBlacky schreef:Inmiddels de auto na 2 maanden weer terug. Nu een week geprobeerd en rijd weer als vanouds.
Na vele pogingen eindelijk het probleem gevonden. Beide accu’s vervangen, zekeringenkast binnen (bcu?) vervangen.
Ook dat was het probleem niet. Er bleek achter de accu waar de kabelboom naar binnen gaat een kabel gebroken en gecorrodeerd te zijn. Kabel gerepareerd.