Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

C5club Fan


Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2012 15:38
Auto: C5 Berline 2.0 16v ligne prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 211000
Kleur: lichtblauw
Inmiddels heeft mijn C5 de 300.000 km stand gepasseerd en moet die eind januari weer op voor de apk en een beurt.
Inmiddels doet de arico het niet meer.
Blaast die soms hete lucht wat ophoudt als de temperatuur op 16 wordt gezet.
Geeft die een uitlaatsgasstoring na het starten, volgens de lexia een sensor of katalysator.
Dus ik verwacht een beurt van zo'n 1000 euro om deze probleempjes op te lossen. De auto is met 18 jaar net volwassen geworden.
Als alternatief denk ik aan een andere C5 een type 2, ook weer met lpg.
Mijn wensen
2 of 3 liter op lpg
berline uitvoering, dus niet met de kleine kofferbakdeksel.
handbak of 6 versnellingsautomaat.
Wat zou zoiets moeten kosten? iemand een idee? Op gaspedaal.nl vond ik https://www.autowereld.nl/citroen/C5/2- ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false; maar 5500 euro lijkt me wat veel voor een 12 jaar oud exemplaar.
Inmiddels doet de arico het niet meer.
Blaast die soms hete lucht wat ophoudt als de temperatuur op 16 wordt gezet.
Geeft die een uitlaatsgasstoring na het starten, volgens de lexia een sensor of katalysator.
Dus ik verwacht een beurt van zo'n 1000 euro om deze probleempjes op te lossen. De auto is met 18 jaar net volwassen geworden.
Als alternatief denk ik aan een andere C5 een type 2, ook weer met lpg.
Mijn wensen
2 of 3 liter op lpg
berline uitvoering, dus niet met de kleine kofferbakdeksel.
handbak of 6 versnellingsautomaat.
Wat zou zoiets moeten kosten? iemand een idee? Op gaspedaal.nl vond ik https://www.autowereld.nl/citroen/C5/2- ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false; maar 5500 euro lijkt me wat veel voor een 12 jaar oud exemplaar.
ex C5 grijs 2003 gerecycled na 320000 km op 16 jan 2025
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 mei 2013 00:45
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 297000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC
Locatie: Beverwijk
Contacteer:
Tja welkom in de gekke tijd voor 2e hands automobielen.. de prijzen zijn rond uit absurd.. en dan moet je d'r nog immer van alles aan verspijkeren. Als het olie verbruik niet te gek is of merkbaar oploopt dan zou ik investeren in de huidige kar.. weet je in elk geval wat t wel doet
enne de airco eens laten vullen ?
Zweef...

Zweef...
C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Zou het ook wel weten, voor 1000 euro koop je niet veel. Heb hier eventueel nog een leuke Xantia aut met cruise control in de aanbieding 

Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Zeg Ccinq, vertel eens iets meer over die Xantia. Misschien voa pb om dit topic niet te vervuilen 
Misschien ben ik wel geïnteresseerd…..

Misschien ben ik wel geïnteresseerd…..
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Dat zijn afwegingen, €1000,- aan reparaties is veel geld, maar voor dit geld ga je geen andere C5 aantreffen. Dus als de auto verder goed in orde is waarom niet doorrijden?
Citroen 2cv6 spécial 1986

C5club Die-Hard


Berichten: 534
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 405.000
Kleur: Grijs aluminium
Ik zou het ook wel weten hoor, opknappen en al genietend doorkachelen met je karretje. Je weet dan in elk geval hoe het er voor staat. Moet je met een tweedehansie nog maar afwachten.
En bovendien, wie weet kom je er met een koopje vanaf, als het enkel eens sensortje is kun je die zelf vervangen toch, en met een beetje mazzel de airco een keer vullen helpt je ook van dat probleem af. Je hebt ook nog kans dat het probleem van de airco zit in het motortje wat de stand van de kleppen in je kachelunit regelt. Is ook niet duur maar wel lastig edoch niet onmogelijk om zelf te doen, mij is het ook gelukt. Voor nog geen 100 euris heb je trouwe vriendin weer helemaal in orde als het een bietje mee zit.
En bovendien, wie weet kom je er met een koopje vanaf, als het enkel eens sensortje is kun je die zelf vervangen toch, en met een beetje mazzel de airco een keer vullen helpt je ook van dat probleem af. Je hebt ook nog kans dat het probleem van de airco zit in het motortje wat de stand van de kleppen in je kachelunit regelt. Is ook niet duur maar wel lastig edoch niet onmogelijk om zelf te doen, mij is het ook gelukt. Voor nog geen 100 euris heb je trouwe vriendin weer helemaal in orde als het een bietje mee zit.
