Daags daarna de auto weer gestart en ook een foutmelding "motorstoring laat dit verhelpen".
Uiteraard was het op een zondag... Gelukkig hebben we een Total tankstation hier in de buurt en omdat Citroën daar vriendjes mee is vertrouw ik hun spullen wel. Aldaar een tank Adblue gekocht en die voorzichtig en zonder geknoei het hopeloos onhandige tankje onder het reservewiel in kunnen schenken. Wie verzint dit? Omdat het tankje nog lang niet vol was een tweede tank gekocht. Uiteindelijk ging er 14 liter in. Na twee keer starten was de UREA melding weg. Bij het starten nog wel de melding "motorstoring". Helaas de dag daarna de melding weer terug: U kunt nog 1100km en een voortdurend knipperend UREA lampje. De dag daarop weer alleen melding "motorstoring" en een continu brandend UREA lampje. De dag daarna weer alle toeters en bellen en ondertussen mocht ik nog 900km. Omdat de auto deze maand voor de APK moet, deze afspraak 2 weken naar voren gehaald en de auto afgelopen vrijdag bij de garage afgeleverd (Heezen in Elst gld.). De auto kwam prima door de APK maar ze hebben het UREA probleem nog niet op kunnen lossen. De eerste 80km. kunnen rijden zonder UREA melding en daarna begon de 1100km melding weer. Dit weekend een stukje gereden en weer alleen een continu brandend UREA lampje. Opeens was de 1100km melding er echter weer. Vandaag ook weer. Ondertussen heb ik de nodige (horror) verhalen over Adblue gelezen. Ik heb een flesje Admax besteld en zodra dat binnen is, ga ik dat toevoegen. Hopelijk werkt dat niet alleen preventief maar doet het ook wat bij een reeds gevulde tank en bij bestaande Adblue problemen. Ik heb het idee dat de pomp stuk is want ik mis een geluidje bij het wegzetten. Echter ik wil die Admax toch proberen. Morgen garage bellen over hoe nu verder. Bedankt voor het lezen.