Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jun 2018 13:28
Auto: C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 197000
Kleur: Zilvergrijs
Wij hebben sinds 3 jaar een C5 van 2005, de auto beviel ons prima en gaf geen klap verkeerd.
Onlangs wilde hij niet starten, met het omdraaien van de sleutel geen enkele reactie, zelfs geen klikje.
Omdat dit ons enigste vervoermiddel is en ik slecht ter been ben de dealer maar gebeld. Die stuurde ivm de drukte iemand die wel eens voor hun bijspringt met een Lexia. De man heeft geprobeerd hem hier ter plekke aan de gang te krijgen, toen dat niet lukte heeft hij hem meegenomen naar de werkplaats en kwam later tot de conclusie dat de BSI defect moest zijn, kosten ongeveer 1000 euro's.
Omdat we toch wel gek met de auto zijn hebben we maar besloten tot reparatie over te gaan.
Van de week hoorde ik dat de BSI niet meer te leveren was en de dealer gaat nu een andere oplossing te bedenken.
Ik heb ondertussen wel met Bart Ebben gebeld en die had hem ook niet.
Dus goede raad is duur, wat te doen in deze situatie.
Heeft een van jullie soms goede raad/advies /oplossingen?
Bij voorbaat dank voor het meedenken.
Onlangs wilde hij niet starten, met het omdraaien van de sleutel geen enkele reactie, zelfs geen klikje.
Omdat dit ons enigste vervoermiddel is en ik slecht ter been ben de dealer maar gebeld. Die stuurde ivm de drukte iemand die wel eens voor hun bijspringt met een Lexia. De man heeft geprobeerd hem hier ter plekke aan de gang te krijgen, toen dat niet lukte heeft hij hem meegenomen naar de werkplaats en kwam later tot de conclusie dat de BSI defect moest zijn, kosten ongeveer 1000 euro's.
Omdat we toch wel gek met de auto zijn hebben we maar besloten tot reparatie over te gaan.
Van de week hoorde ik dat de BSI niet meer te leveren was en de dealer gaat nu een andere oplossing te bedenken.
Ik heb ondertussen wel met Bart Ebben gebeld en die had hem ook niet.
Dus goede raad is duur, wat te doen in deze situatie.
Heeft een van jullie soms goede raad/advies /oplossingen?
Bij voorbaat dank voor het meedenken.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Je kan hem laten repareren ( bsi )
https://kms-apeldoorn.nl/reparaties/cit ... i-valeo-C5" onclick="window.open(this.href);return false;
https://kms-apeldoorn.nl/reparaties/cit ... i-valeo-C5" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Hmmmm ik lees nu op hun site dat ze deze niet meer aannemen/repareren 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat was altijd een goed adres.
Maar helaas, deze BSI's herstellen ze niet meer.
Dat komt tevoorschijn als je doorklikt:
Ik zal straks eens naar het schema kijken.
Daarbij zijn de laatste 8 cijfers van de VIN zeer behulpzaam, dus svp, geef die even.
Groet,
JW
Maar helaas, deze BSI's herstellen ze niet meer.
Dat komt tevoorschijn als je doorklikt:
Overigens verbaast het mij dat de startmotor niet wil rondgaan, ik dacht dat het activeren daarvan buiten de BSI om gaat.Foutomschrijving / klachtomschrijving:
Bsi heeft storing en functioneert niet goed.
Helaas herstellen wij deze niet meer.
Ik zal straks eens naar het schema kijken.
Daarbij zijn de laatste 8 cijfers van de VIN zeer behulpzaam, dus svp, geef die even.
Groet,
JW

C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jun 2018 13:28
Auto: C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 197000
Kleur: Zilvergrijs
Het VIN no is, 76632414
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ACTRONICS daar kun je ook even navragen.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
https://www.reparlab.com/nl/equipement/bsi/?vehicule=C5" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Via de VIN zie ik dat dit een C5 PH2 is met EW10A motor en AL4 bak.
Voor alle zekerheid dan: als een contact in de bakschakelaar niet goed staat, kun je niet starten in P of N. Die vergrendeling loopt niet via de BSI, maar via de BSM.
Is dat voor 100% uitgesloten?
Dit is het bijbehorende schema: Daarop is te zien dat het starten inderdaad ook via de BSI loopt, daar kan de fout dus zitten.
Ik ga nog kijken of er een TSB is over dit probleem, gekoppeld aan deze auto.
Groet,
JW
Voor alle zekerheid dan: als een contact in de bakschakelaar niet goed staat, kun je niet starten in P of N. Die vergrendeling loopt niet via de BSI, maar via de BSM.
Is dat voor 100% uitgesloten?
Dit is het bijbehorende schema: Daarop is te zien dat het starten inderdaad ook via de BSI loopt, daar kan de fout dus zitten.
Ik ga nog kijken of er een TSB is over dit probleem, gekoppeld aan deze auto.
Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ik vind inderdaad een paar TSB's over het probleem: niet meer kunnen starten.
Daarbij een paar vragen:
-- de accu was niet het probleem? Oftewel, die is zeker in orde? Dat is gecheckt?
-- heb je er een trekhaak onder? Dan zou water in de stekkerdoor sluiting kunnen veroorzaken, waardoor er een zekering F13 doorbrandt in de BSI en je niet meer kunt starten.
Verder is er een bekend probleem met zekering F8 in de BSM, dat is hier al eens eerder langsgekomen.
Ik zal de betreffende TSB's als PDF's opslaan en ze desgewenst toesturen.
Groet,
JW
Daarbij een paar vragen:
-- de accu was niet het probleem? Oftewel, die is zeker in orde? Dat is gecheckt?
-- heb je er een trekhaak onder? Dan zou water in de stekkerdoor sluiting kunnen veroorzaken, waardoor er een zekering F13 doorbrandt in de BSI en je niet meer kunt starten.
Verder is er een bekend probleem met zekering F8 in de BSM, dat is hier al eens eerder langsgekomen.
Ik zal de betreffende TSB's als PDF's opslaan en ze desgewenst toesturen.
Groet,
JW

C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jun 2018 13:28
Auto: C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 197000
Kleur: Zilvergrijs
Ik zal jullie bevindingen doorgeven aan de dealer.
Accu is trouwens in orde, pas 2 jaar oud en wordt gemonitord door een USB stopcontact met voltmeter voor opladen en dashcam, staat doorgaan ver boven de 14 volt.
Trekhaak is niet aanwezig.
Lijkt me raadzaam om zekering F8 en 13 te checken.
Bedankt voor jullie tips.
Groeten Theo
Accu is trouwens in orde, pas 2 jaar oud en wordt gemonitord door een USB stopcontact met voltmeter voor opladen en dashcam, staat doorgaan ver boven de 14 volt.
Trekhaak is niet aanwezig.
Lijkt me raadzaam om zekering F8 en 13 te checken.
Bedankt voor jullie tips.
Groeten Theo
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jun 2018 13:28
Auto: C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 197000
Kleur: Zilvergrijs
PB gedaan wil ze graag hebben.
groet Theo
groet Theo

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Sloper zoeken, onderdelenlijn, en dan ook de sleuteltransponder en ecu meenemen, zoiets was toch de truuk?
Starten loopt absoluut via de bsi, toen mijn firmware pleiten was deed het contactslot helemaal niets meer.
Starten loopt absoluut via de bsi, toen mijn firmware pleiten was deed het contactslot helemaal niets meer.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ja dat is de truuk, echter is het mogelijk dat er daarna nog nodig is om instellingen te veranderen in de BSI, denk aan opties, bandenmaat, etc.c5jan schreef:Sloper zoeken, onderdelenlijn, en dan ook de sleuteltransponder en ecu meenemen, zoiets was toch de truuk?
Er zijn ook mogelijkheden om een gebruikte BSI te voorzien van info uit je defecte BSI, helaas heb ik mij daar nog niet in verdiept
