Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Welk type? er zijn types waar de bedrading al klaarligt.
Verder heb je een afschakelrelais nodig en een paar zekeringen voor in het motorcompartiment
Er zijn wel goeie beschrijvingen te vinden op het forum trouwens, volgens mij heeft (ex?) forumlid Arubaantje er eentje geplaatst
Verder heb je een afschakelrelais nodig en een paar zekeringen voor in het motorcompartiment
Er zijn wel goeie beschrijvingen te vinden op het forum trouwens, volgens mij heeft (ex?) forumlid Arubaantje er eentje geplaatst
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
In mijn auto zit die bekabeling helaas niet.
Wat ik wel vond is een slechte soldeerverbinding. Morgen verder.
Wat ik wel vond is een slechte soldeerverbinding. Morgen verder.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Airbaglampje misschien? (die soldeerverbinding)
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Nee, heel stom: van die twee dikke draden bleek er één slecht gesoldeerd. Zelfs na 70 jaar solderen gaat er nog wel eens iets mis.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Inmiddels wel prik tussen de dikke draden. Maar geen reactie van de stoelbewegingen.
Toch nog maar even meten aan de oude auto.
Kan polariteit nog een rol spelen? Je zou zeggen van niet. alleen beweegt alles dan de verkeerde kant op.
Toch nog maar even meten aan de oude auto.
Kan polariteit nog een rol spelen? Je zou zeggen van niet. alleen beweegt alles dan de verkeerde kant op.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
er is een grote lamp aanhangen , voor te zien dat het geen lekspanning is .
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Dat ga ik morgen doen. Vandaag alles zitten doormeten.
Als era 12 V op staat en ik druk op de stoelbediening gebeurt er niets. Ook de 12V blijft keurig op 12V, gemeten aan de stekker van de stoel.
Met een schema van zo'n stoel kom ik er wel uit. Kan het zijn, dat er een relais in zit dat tegelijkertijd moet worden gevoed via een andere stekker?
Er zit namelijk nog een tweede stekker met ook constant 12V, maar met dunne draadjes.
Als era 12 V op staat en ik druk op de stoelbediening gebeurt er niets. Ook de 12V blijft keurig op 12V, gemeten aan de stekker van de stoel.
Met een schema van zo'n stoel kom ik er wel uit. Kan het zijn, dat er een relais in zit dat tegelijkertijd moet worden gevoed via een andere stekker?
Er zit namelijk nog een tweede stekker met ook constant 12V, maar met dunne draadjes.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Relais moet er sowieso tussen ja
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
@ JW: graag docu over de bekabeling van de stoelen.
Was vanmorgen bij GJO, die meldde dat de stoelstekker meer draadjes heeft, waarvan één schakeldraad, en een draad voor de verlichting van de knoppen. Die moeten dus amok aan de +.
Ga ik straks proberen, als het even droog is.
Was vanmorgen bij GJO, die meldde dat de stoelstekker meer draadjes heeft, waarvan één schakeldraad, en een draad voor de verlichting van de knoppen. Die moeten dus amok aan de +.
Ga ik straks proberen, als het even droog is.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
VF7RERFJF76678208
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
De auto is waarschijnlijk Duitse import.
Inmiddels heb ik de stoelbeweging op gang. De rest interesseert mij niet. Stoelverwarming lijkt mooi, maar is na een paar jaar gebruik meestal kapot.
Bovendien zit er een Lane Change installatie in de stoelen, die mag wat mij betreft uitstaan.
Wat ik wel zou willen weten is, hoe de stoelairbags moeten worden aangesloten of hoe het systeem kan worden "gefopt".
Het is geen APK punt, dus ernstig is het niet. Wel hinderlijk is de chronische melding en het Service lampje.
Ik lees hier en daar dat je een weerstandje op de airbag stekkers kan solderen. Hoeveel Ohm moeten die dingen zijn?
De stoelen van de Ph1 hebben andere stekkers dan de Ph2 stoelen.
Ik lees hier en daar dat je een weerstandje op de airbag stekkers kan solderen. Hoeveel Ohm moeten die dingen zijn?
Inmiddels heb ik de stoelbeweging op gang. De rest interesseert mij niet. Stoelverwarming lijkt mooi, maar is na een paar jaar gebruik meestal kapot.
Bovendien zit er een Lane Change installatie in de stoelen, die mag wat mij betreft uitstaan.
Wat ik wel zou willen weten is, hoe de stoelairbags moeten worden aangesloten of hoe het systeem kan worden "gefopt".
Het is geen APK punt, dus ernstig is het niet. Wel hinderlijk is de chronische melding en het Service lampje.
Ik lees hier en daar dat je een weerstandje op de airbag stekkers kan solderen. Hoeveel Ohm moeten die dingen zijn?
De stoelen van de Ph1 hebben andere stekkers dan de Ph2 stoelen.
Ik lees hier en daar dat je een weerstandje op de airbag stekkers kan solderen. Hoeveel Ohm moeten die dingen zijn?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
In jouw PH1 zitten die sensoren niet voor de AFIL/LDWS, die kun je dus sowieso niet activeren.
Maar waar het om gaat is hoe de bedrading daarvan in de stekkers zit, oftewel, welke moet je hebben dan wel negeren.
Je zij-plofzakken kun je gewoon blijven gebruiken. Die zijn compatibel, heb ik uit eerdere postings begrepen.
Maar ook daarvoor geldt: bedrading zit iets anders.
Dat zoek ik volgende week woensdag op.....
Groet,
JW
Maar waar het om gaat is hoe de bedrading daarvan in de stekkers zit, oftewel, welke moet je hebben dan wel negeren.
Je zij-plofzakken kun je gewoon blijven gebruiken. Die zijn compatibel, heb ik uit eerdere postings begrepen.
Maar ook daarvoor geldt: bedrading zit iets anders.
Dat zoek ik volgende week woensdag op.....
Groet,
JW




