Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mar 2017 13:51
Auto: C5 Tourer 1.8 16v Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 134000
Kleur: donkerblauw metallic
Dag allemaal,
Sinds enkele weken heb ik alleen nog maar koude aircolucht aan de passagierskant. Ik heb de verschillende draadjes hier over het probleem bij de PH1 en PH2 al van voor naar achter gelezen, maar heb tot nu toe niemand gezien/gehoord over hetzelfde probleem bij de PH3.
Heb op Italiaanse en Spaanse sites wel tekeningen gevonden van het PH3 kachelhuis, maar daar staat verder geen detailinfo in over waar de mengkleppen zich bevinden en hoe die te vervangen zijn.
Ik ben benieuwd of voor het vervangen van de mengkleppen bij de PH3 ook het gehele dashboard verwijderd moet worden en of dit daadwerkelijk hetzelfde probleem is als bij de veel besproken PH1 en PH2... Iemand een idee? Dank alvast!
Sinds enkele weken heb ik alleen nog maar koude aircolucht aan de passagierskant. Ik heb de verschillende draadjes hier over het probleem bij de PH1 en PH2 al van voor naar achter gelezen, maar heb tot nu toe niemand gezien/gehoord over hetzelfde probleem bij de PH3.
Heb op Italiaanse en Spaanse sites wel tekeningen gevonden van het PH3 kachelhuis, maar daar staat verder geen detailinfo in over waar de mengkleppen zich bevinden en hoe die te vervangen zijn.
Ik ben benieuwd of voor het vervangen van de mengkleppen bij de PH3 ook het gehele dashboard verwijderd moet worden en of dit daadwerkelijk hetzelfde probleem is als bij de veel besproken PH1 en PH2... Iemand een idee? Dank alvast!
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ook bij de C5-3 komt het mengklep verhaal zoals bij de 1 en 2 helaas voor ....
Of daar ook het dashboard voor uit moet weet ik niet.
Of daar ook het dashboard voor uit moet weet ik niet.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mar 2017 13:51
Auto: C5 Tourer 1.8 16v Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 134000
Kleur: donkerblauw metallic
Aj, jammer om te horen. Ik hoop dat nog iemand een paar screenshotjes heeft van hoe je het dashboard van de PH3 (handgeschakeld) verwijdert...? Dit is een klus die ik zelf dan wel ter hand neem, gezien de ervaringen van anderen.
C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mar 2017 13:51
Auto: C5 Tourer 1.8 16v Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 134000
Kleur: donkerblauw metallic
Ben zelf maar gaan kijken of ik bij de mengmotor kon komen. Gelukkig is dat bij de PH3 een klein klusje, in tegenstelling tot de horrorverhalen die ik over de PH2 heb gelezen!
1) Kapje bij de pedalen losklikken (2 grote schroeven aan de bovenkant 90 graden verdraaien met de hand en vervolgens kun je het ding naar boven lostrekken)
2) Torx-schroefje losmaken van zijpaneel middenconsole
3) Je ziet het mengmotortje zo zitten. Even nog een stukje buis voor de voetventilatie losdraaien.
4) Mengmotortje zit met slechts 2 torxschroeven vast.
Ik heb deze gedemonteerd en alles zag er als nieuw uit. Zie foto's:
Foto 1: https://goo.gl/photos/hjx5dbqKZC9MWBnW8
Foto 2: https://goo.gl/photos/eRZYaSLspPHJinH29
Daarna A/C op low gezet en het motortje ging draaien. Toen A/C op 28 graden gezet, en het motortje draaide netjes de andere kant op. Asje van de klep kon ik netjes met de hand draaien en die zat dus ook niet vast.
Buitentemperatuurmeter geeft goede waarden aan. Pollenfilter eruit getrokken ook. Was een beetje vies, maar niet vol met blaadjes, stof etc.
Ik ga nu maar weer een afspraak met de garage maken, want het probleem ligt dus echt ergens anders.
1) Kapje bij de pedalen losklikken (2 grote schroeven aan de bovenkant 90 graden verdraaien met de hand en vervolgens kun je het ding naar boven lostrekken)
2) Torx-schroefje losmaken van zijpaneel middenconsole
3) Je ziet het mengmotortje zo zitten. Even nog een stukje buis voor de voetventilatie losdraaien.
4) Mengmotortje zit met slechts 2 torxschroeven vast.
Ik heb deze gedemonteerd en alles zag er als nieuw uit. Zie foto's:
Foto 1: https://goo.gl/photos/hjx5dbqKZC9MWBnW8
Foto 2: https://goo.gl/photos/eRZYaSLspPHJinH29
Daarna A/C op low gezet en het motortje ging draaien. Toen A/C op 28 graden gezet, en het motortje draaide netjes de andere kant op. Asje van de klep kon ik netjes met de hand draaien en die zat dus ook niet vast.
Buitentemperatuurmeter geeft goede waarden aan. Pollenfilter eruit getrokken ook. Was een beetje vies, maar niet vol met blaadjes, stof etc.
Ik ga nu maar weer een afspraak met de garage maken, want het probleem ligt dus echt ergens anders.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Vreemd zeg!
Maar wel mooi dat het niet zo'n rotklus is ...
Benieuwd naar wat het nu wel is !
Maar wel mooi dat het niet zo'n rotklus is ...
Benieuwd naar wat het nu wel is !
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Hallo Karimero,
Ik zou graag de bijgaande genoemde foto's willen bekijken maar de link verwijst naar een lege pagina. Zijn de foto's nog beschikbaar en zo ja, zou je ze willen mailen? Mijn verwarming blijft koud
bedankt! groet
Ik zou graag de bijgaande genoemde foto's willen bekijken maar de link verwijst naar een lege pagina. Zijn de foto's nog beschikbaar en zo ja, zou je ze willen mailen? Mijn verwarming blijft koud
bedankt! groet
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Koelvloeistofpeil al gecheckt?
ah, inderdaad, goed om op te letten of iemand nog recent online was.
Het koelvloeistofpeil is in orde, de leiding door het schutbord richting kachel wordt warm zat (niet aan te raken zo warm) en er blijft alleen koude lucht blazen.
Heb aan de linker zijde van het kachelhuis twee motortjes/servo's gevonden en de bovenste is voorzien van een uitwendig tandwiel dat reageert op de temperatuur draaiknoppen. Dat tandwiel is ook met de hand te verdraaien. Het lijkt te werken, maar het heeft maar heel weinig effect op de temperatuur van de uitgeblazen lucht. Kan het bij de ph II ook voorkomen dat het asje van de mengklep breekt?
Het koelvloeistofpeil is in orde, de leiding door het schutbord richting kachel wordt warm zat (niet aan te raken zo warm) en er blijft alleen koude lucht blazen.
Heb aan de linker zijde van het kachelhuis twee motortjes/servo's gevonden en de bovenste is voorzien van een uitwendig tandwiel dat reageert op de temperatuur draaiknoppen. Dat tandwiel is ook met de hand te verdraaien. Het lijkt te werken, maar het heeft maar heel weinig effect op de temperatuur van de uitgeblazen lucht. Kan het bij de ph II ook voorkomen dat het asje van de mengklep breekt?


