Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Fan

Auto: C5 2.0 16V Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 159300
Kleur: Grijs
KPH: Achter
Hallo allen,
Sinds kort heb ik problemen met mijn C5. De auto start goed en loopt op een stabiel toerental. Wanneer ik gas geef houd de motor in en dreigt af te slaan. Als ik het gaspedaal loslaat komen de toeren weer terug. Dit geeft problemen met wegrijden. Wanneer de motor warm is heb ik nog wel een beetje problemen, maar ik kan wel wegrijden. Bougies, filters etc heb ik vervangen. Het uitlezen met de Lexia geeft alleen een storing aan de luchtpomp. Voor de rest niets aangetroffen. Getracht een en ander te bekijken en wat opviel is de lambdasondes niet uit te lezen zijn. Ik krijg geen signaal in mVolt. Zou hier het probleem in kunnen zitten. Ik neem aan dat er zowel voor de katalysator als daarna een uitslag moet zijn. Komt dit vaker voor dat beide sondes niets weergeven of zijn deze beveiligd met een zekering. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groeten.
Ton.
Sinds kort heb ik problemen met mijn C5. De auto start goed en loopt op een stabiel toerental. Wanneer ik gas geef houd de motor in en dreigt af te slaan. Als ik het gaspedaal loslaat komen de toeren weer terug. Dit geeft problemen met wegrijden. Wanneer de motor warm is heb ik nog wel een beetje problemen, maar ik kan wel wegrijden. Bougies, filters etc heb ik vervangen. Het uitlezen met de Lexia geeft alleen een storing aan de luchtpomp. Voor de rest niets aangetroffen. Getracht een en ander te bekijken en wat opviel is de lambdasondes niet uit te lezen zijn. Ik krijg geen signaal in mVolt. Zou hier het probleem in kunnen zitten. Ik neem aan dat er zowel voor de katalysator als daarna een uitslag moet zijn. Komt dit vaker voor dat beide sondes niets weergeven of zijn deze beveiligd met een zekering. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groeten.
Ton.
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
map sensor is die nog schoon . en kijk ook eens naar de gasklep.
Auto: Citroën C5 Ph2 Berline 2,0 24V
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 88000
Kleur: grijs-blauw
Misschien de motormanagement software laten updaten.
Bij mijn vorige C5 2.0 24V had ik ook problemen bij wegrijden.
Na de update was het probleem opgelost ¡
Bij mijn vorige C5 2.0 24V had ik ook problemen bij wegrijden.
Na de update was het probleem opgelost ¡
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
6 kleppen per cilinder?
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Tikfoutje denk ik, hij bedoeld zeer waarschijnlijk C5 3.0 24V 
Of zijn toetsenbord is defect en geeft een 2 ipv een 3, bij mij blijft de punt weleens hangen en dan krijg ik.....
@toku, de lambda sondes horen een signaal in mVolt te geven, ik weet niet precies hoeveel.
Als ze kapot zijn, dan zou je op zijn minst een emissie storing krijgen.

Of zijn toetsenbord is defect en geeft een 2 ipv een 3, bij mij blijft de punt weleens hangen en dan krijg ik.....
@toku, de lambda sondes horen een signaal in mVolt te geven, ik weet niet precies hoeveel.
Als ze kapot zijn, dan zou je op zijn minst een emissie storing krijgen.
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Voorste sonde pendelt tussen de 0.1 en 0.9 en de achterste heeft een constante waarde, want heeft controleerde werking van de katalysator. Kun je overigens makkelijk via EOBD uitlezen.
Citroen 2cv6 spécial 1986