C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 534
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 405.000
Kleur: Grijs aluminium
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Woeps, blijkbaar ben ik wat al te enthousiast geweest en heb het verkeerde motortje losgemaakt. Ik heb zeg maar de achterste losgemaakt en heb nu begrepen dat ik de voorste moet hebben. :roll:

Morgen nog maar eens een poging wagen.
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 534
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 405.000
Kleur: Grijs aluminium
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
:cit2
Ik dacht dat het motortje wat ik gisteren los heb gemaakt een lastige klus was. Maar vergeleken met dat andere motortje was dat een fluitje van een cent of 2. Sjeessusss wat een vreselijk gedoe zeg, de schroefies er uit krijgen was lastig, maar ze er weer in krijgen is zo ongeveer het rotste klusje wat ik ooit aan een auto heb gedaan. Ik heb er tot nu toe 2 van de 3 in weten te krijgen, ben nu even een koffiepause aan het nemen om een beetje bij te komen.

Maar gelukkig is het allemaal wel de moeite waard, ik heb al kunnen constateren dat alles nu naar behoren werkt. :smt038 :smt038 :smt038 Ik krijg nu links en rechts warme of koude lucht en de luchtverdeler werkt ook weer zoals dat de bedoeling is.

Heb ook geboft, want de vorige eigenaar heeft geprobeerd het euvel van de warme lucht te verhelpen door het motortje te vervangen door een nieuwe met de langere as. Helaas voor hem (en voor mij) heeft hij het achterste motortje vervangen. :lol: Ik heb dat motortje nu gebruikt om het voorste motortje te vervangen, en dat motortje zit nu op de plaats van de achterste. Heb dus niet eens een nieuw motortje hoeven te kopen.

Ik vraag me af welk diploma de bedenker van het ontwerp, de plaatsing en de bevestiging van die 2 motortjes heeft (of had), veel meer dan een stukje wc-papier kan dat niet geweest zijn.

Ik heb overigens veel gehad aan deze tip van emiel, dat opstaande randje wegzagen maakt het een stuk makkelijker.

Maar goed, om mijn dame in perfecte staat en mezelf tevreden te houden is zelfs dit kleutenklussie dik de moeite waard, want :citrofiel :citrofiel :citrofiel .

:cit4
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Wat een goed verhaal. Tweede eigenaar die met het verkeerde motortje aan de gang gaat.
Fijn dat het aan het lukken is succes met de laatste loodjes!
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 534
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 405.000
Kleur: Grijs aluminium
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Ja, lachen wel eigenlijk, die vorige eigenaar heeft een kleuteklus geklaard, maar helaas voor hem nutteloos. Maar zo zie je maar weer dat Cruyff gelijk heb, elk nadeel heb zijn voordeel. :smt038

Ben net klaar, kdenk zomaar 2 uurtjes bezig te zijn geweest om het rottigste schroefje er weer in te krijgen, en zeker een half uur om um er uit te krijgen. Uiteindelijk een nieuwe truuk ontdekt, schroefje met een stukje plakband aan het doppie vast plakken.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Mooi zo! En nu weer lekker verder rijden! :smt023
Plaats reactie