C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Hoi,

Ik word helemaal gek (ahum) van dat opbergvakje in mijn portier. Dat ding blijft iedere keer open klappen als ik het portier dicht doe.

Zelfs als hij leeg is.

Heeft iemand dit probleem als eens opgelost?

Tanx

Joost
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder

Bericht door Menno »

Is hij niet losgeschoten vanachter het palletje vandaan ??? , zit namelijk niet al te strak !

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 mei 2006 22:24
Locatie: Huizen
C5club Newbie
C5club Newbie

Bericht door Kaaskop »

CmyC5 schreef:Heb ik toen ook meegemaakt omdat il liet mijn digicam (die is 'n kleine zware oekel :lol: )

Sindsdien, na het verstoppen met losse zakdoejes etc...en de cockpit extra hermetisch ging sluiten...was de druk verminderd van binnen in!!!

Yup..dat heeft te maken met 'n forse druk verlies elders binnen je ruimte en naar elk dicht slaan van de portier, ging de druk opzoeken (in werkelijkheid, opgezogen en uitgepompt naar 'n gatje..) en daar is de boosdoener in feit...

Waarschijnlijk.....zijn je rubbers wat slap geworden...dat is ook goed mogelijk.

'n nieuwe rubber voor meermalen gebruik????....hahaa...geintje joh... :lol: :lol:


:twisted: groet zonder druk verlies... CmyC5. :wink:

Al een inburgeringscursus gedaan? U bent onbegrijpelijk! Over welke druk en waar heeft u het? Als u in het Nederlands wil posten, dan is daar wel een beetje Nederlands voor nodig.


Groeten,


Kaaskop
Hedonist tot de kist....
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Bericht door R1200C »

Ik weet al wat het is. Er zitten twee metalen strips langs het vakje. Althans die horen er te zitten. Bij het vakje in mijn portier mist er eentje en daardoor valt dat ding iedere keer open...

Iemand een sloop C5 waar ik zo'n strippie vanaf kan halen? 8)
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 mei 2006 22:24
Locatie: Huizen
C5club Newbie
C5club Newbie

Bericht door Kaaskop »

CmyC5 schreef:Bedankt Kaaskop...en sorry hoor dat je zo reageerd...ik neem je heus niet kwalijk hier maar als je ietsje los kan draaien met die ventielschroef ...zal het voor jou zeker aangenaam worden...

Jij begrijpt wel voldoende maar als je je Doctorandus wilt laten bewijzen...maak daar niet te druk over aub. 8) Daar heb ik geeen interessse over je taal beheersing. Ik doe liever jam op de kaas met mijn boterham.

De druk bedoel ik hiermee bevind juist in de cabine ruimte...weet je, waar de voorstoelen en achter zit banken zijn? Juist....daar in die ruimte met alle ramen omhoog, goed afgesloten en alle deuren dicht en de allerlaatste gaat zo dicht sluiten...daar is een bepaalde druk onstaan .... maar dat had jij ook moeten weten....waar die druk vandaar zit....

Maak niet te druk over joh...ik ben te oud om lesjes te volgen en daar heb ik ook geen zin in terwijl jij nog moest blijven arbeiden om je brood te voorzien....merk je de verschil nou??? 8) :wink:

Welterusten en zorg dat je niet te laat zijn op je werk hoor....! CmyC5. :wink:

Duidelijk rijp voor een inrichting.


Groeten,


Kaaskop
Hedonist tot de kist....
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor
Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor

Bericht door Oldenhage »

die stripjes zijn los te bestellen. Meestal is het palstic van het bakje defect en laten de nieuwe stripjes ook snel los. Oplossing is een (heel) klein schroefje er in draaien.
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor
Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor

Bericht door Oldenhage »

CmyC5 schreef:Bedankt Kaaskop...en sorry hoor dat je zo reageerd...ik neem je heus niet kwalijk hier maar als je ietsje los kan draaien met die ventielschroef ...zal het voor jou zeker aangenaam worden...

Jij begrijpt wel voldoende maar als je je Doctorandus wilt laten bewijzen...maak daar niet te druk over aub. 8) Daar heb ik geeen interessse over je taal beheersing. Ik doe liever jam op de kaas met mijn boterham.

De druk bedoel ik hiermee bevind juist in de cabine ruimte...weet je, waar de voorstoelen en achter zit banken zijn? Juist....daar in die ruimte met alle ramen omhoog, goed afgesloten en alle deuren dicht en de allerlaatste gaat zo dicht sluiten...daar is een bepaalde druk onstaan .... maar dat had jij ook moeten weten....waar die druk vandaar zit....

Maak niet te druk over joh...ik ben te oud om lesjes te volgen en daar heb ik ook geen zin in terwijl jij nog moest blijven arbeiden om je brood te voorzien....merk je de verschil nou??? 8) :wink:

Welterusten en zorg dat je niet te laat zijn op je werk hoor....! CmyC5. :wink:
In Nederland noemen ze die "druk" massa traagheid...
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 mei 2006 22:24
Locatie: Huizen
C5club Newbie
C5club Newbie

Bericht door Kaaskop »

Oldenhage schreef:
CmyC5 schreef:Bedankt Kaaskop...en sorry hoor dat je zo reageerd...ik neem je heus niet kwalijk hier maar als je ietsje los kan draaien met die ventielschroef ...zal het voor jou zeker aangenaam worden...

Jij begrijpt wel voldoende maar als je je Doctorandus wilt laten bewijzen...maak daar niet te druk over aub. 8) Daar heb ik geeen interessse over je taal beheersing. Ik doe liever jam op de kaas met mijn boterham.

De druk bedoel ik hiermee bevind juist in de cabine ruimte...weet je, waar de voorstoelen en achter zit banken zijn? Juist....daar in die ruimte met alle ramen omhoog, goed afgesloten en alle deuren dicht en de allerlaatste gaat zo dicht sluiten...daar is een bepaalde druk onstaan .... maar dat had jij ook moeten weten....waar die druk vandaar zit....

Maak niet te druk over joh...ik ben te oud om lesjes te volgen en daar heb ik ook geen zin in terwijl jij nog moest blijven arbeiden om je brood te voorzien....merk je de verschil nou??? 8) :wink:

Welterusten en zorg dat je niet te laat zijn op je werk hoor....! CmyC5. :wink:
In Nederland noemen ze die "druk" massa traagheid...
Nee, bij nader inzien denk ik dat hij het woord vacuüm niet kent (of herinnert). Wat zich in de passagiersruimte van een auto niet voordoet: een drukcabine is dan ook niet nodig. Volgens hem gaat het vakje open door luchtdrukverschillen of zo. Niet door mechanische krachten, vermoed ik.

Probleem van de vraagsteller overigens opgelost, met dank aan Oldenhage: slotje dus, of een off topic draadje.

Groeten,


Kaaskop
Hedonist tot de kist....
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Roman »

Oldenhage schreef:die stripjes zijn los te bestellen. Meestal is het palstic van het bakje defect en laten de nieuwe stripjes ook snel los. Oplossing is een (heel) klein schroefje er in draaien.
bij mij is dit ook altijd al ergernis nr 1 geweest.
de dealer heeft een nieuw deurpaneel besteld met nieuw bakje. :wink:
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Bericht door R1200C »

En heeft dat geholpen?

Ik heb namelijk de bakjes omgewisseld en zelfs een bakje met twee strips blijft open vallen...
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Roman »

R1200C schreef:En heeft dat geholpen?

Ik heb namelijk de bakjes omgewisseld en zelfs een bakje met twee strips blijft open vallen...
heb het panel nog niet.ik laat je wel wat weten zodra het erop zit.
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Bericht door R1200C »

Graag, ben wel benieuwd!
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
mrmike
mrmike

Bericht door mrmike »

Ben naar mijn net nieuwe dealer gegaan en kreeg zo'n stripje aan de zijkant voor niks. Reservesleutel moet ik wel betalen :lol:
O ja, bakje blijft nu netjes dicht. Kan niet zwaar spul in, dan vliegt ie wel weer open.
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Bericht door R1200C »

Bij mij gaan ze al open zonder dat er iets in zit. Maar ik zal eens op stripjes jacht gaan :lol:
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1c5
1c5

Bericht door 1c5 »

mijn bakje ging ook steeds open, maar na het plaatsen van een nieuw haakje van een paar euro (het bakje zelf was niet stuk) is het opgelost.
Plaats reactie