Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
klopt dan betaal ik liever wat meer
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Weet niet wat het budget is, maar een type 3 is ook niet echt duur meer ....
https://www.autoqburg.nl/occasions/citroen/C5/3126071" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.autoqburg.nl/occasions/citroen/C5/3126071" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Verbruiken die dingen echt zoveel...
Is LPG dan niet gewoon heel veel goedkoper?
Is LPG dan niet gewoon heel veel goedkoper?
C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
klopt c5jan
maar ik ben al langer aan het kijken voor een op lpg maar allemaal hebben ze een km stand van minimaal 300.000 en om er een te kopen en dan nog eens 2000 euro uit te gaan geven voor een goede lpg installatie zie ik ook niet zitten
gr mart
maar ik ben al langer aan het kijken voor een op lpg maar allemaal hebben ze een km stand van minimaal 300.000 en om er een te kopen en dan nog eens 2000 euro uit te gaan geven voor een goede lpg installatie zie ik ook niet zitten
gr mart
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Diesel rijdt heerlijk, veel minder rauw dan LPG. Diesel heeft ook relatief minder onderhoud nodig dan LPG. En diesel is minder storingsgevoelig dan LPG
Althans; dat is mijn ervaring als kilometervreter die zowel LPG als diesel heeft gereden.
Op dit moment een dikke diesel 2.7 hdif v6 en qua verbruik een redelijk nette 1:15 gemiddeld. Ik rij daarmee echter wel vooral buiten de NL 100km/u snelwegen (BE 120 en FR 130 en 110) {feitelijk rij ik in BE ook gewoon 130 en soms 140 hoor maar dat weet niemand
)
Ik zou alleen al om het gemak, comfort en onderhoud vriendelijke karakter van de hdi niets anders willen MAAR!! Ik merk wel dat diesel echt steeds duurder wordt en dat daarmee de balans met benzine/zuiniger rijden/dure wegenbelasting/onderhoudskosten toch wel wat in negatieve zin doorslaat naar meer kosten voor de dieselrijders. Tel daarbij op de kosten voor vignetten en of tijdelijke dispensatie om bepaalde steden te bezoeken en je betaalt al snel een hoop meer dan benzine en LPG rijders!!
Ok, de aanschaf is momenteel erg gunstig in prijs, zeker als je in Duitsland of Frankrijk een diesel met lage km stand weet te scoren maar hou rekening met het feit dat je de komende jaren alleen maar meer gaat betalen voor lekker dieselen. Al was het alleen maar om de vette leasebakken op elektra te spekken
Althans; dat is mijn ervaring als kilometervreter die zowel LPG als diesel heeft gereden.
Op dit moment een dikke diesel 2.7 hdif v6 en qua verbruik een redelijk nette 1:15 gemiddeld. Ik rij daarmee echter wel vooral buiten de NL 100km/u snelwegen (BE 120 en FR 130 en 110) {feitelijk rij ik in BE ook gewoon 130 en soms 140 hoor maar dat weet niemand
Ik zou alleen al om het gemak, comfort en onderhoud vriendelijke karakter van de hdi niets anders willen MAAR!! Ik merk wel dat diesel echt steeds duurder wordt en dat daarmee de balans met benzine/zuiniger rijden/dure wegenbelasting/onderhoudskosten toch wel wat in negatieve zin doorslaat naar meer kosten voor de dieselrijders. Tel daarbij op de kosten voor vignetten en of tijdelijke dispensatie om bepaalde steden te bezoeken en je betaalt al snel een hoop meer dan benzine en LPG rijders!!
Ok, de aanschaf is momenteel erg gunstig in prijs, zeker als je in Duitsland of Frankrijk een diesel met lage km stand weet te scoren maar hou rekening met het feit dat je de komende jaren alleen maar meer gaat betalen voor lekker dieselen. Al was het alleen maar om de vette leasebakken op elektra te spekken
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Neem dan eens contact op met bijvoorbeeld garage René in Breezand. Hij bouwt voor plm 1000 eur een installatie in.
Heeft er al heel wat geleverd voor zover ik weet.
Ik heb overigens geen noemenswaardige kosten gehad aan mijn LPG installatie, de afgelopen bijna 190000 km.
Dat was met mijn diesels wel anders.
Heeft er al heel wat geleverd voor zover ik weet.
Ik heb overigens geen noemenswaardige kosten gehad aan mijn LPG installatie, de afgelopen bijna 190000 km.
Dat was met mijn diesels wel anders.
C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
alvast bedankt voor alle uitleg voorlopig kan ik nog met de auto vooruit maar moet een probleem alvast verhelpen namelijk de startmotor zodra de auto warm is loopt die moeilijker rond en vooral na een paar keer starten en geeft ook fout aan met de lexia wat startmotor gerelateerd is
heb de startmotor al in huis nu alleen nog inbouwen
gr mart
heb de startmotor al in huis nu alleen nog inbouwen
gr mart
C5club Bikkel


Berichten: 260
Lid geworden op: 28 mei 2007 20:02
Auto: Opel Corsa E, Citroen Berlingo HDi
Opties: Elegance
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Orange
Locatie: Duiven
Ik heb veel km’s met de 2.0 HDiF gereden. Ook veel collega’s met zowel de 1.6 als de 2.0. Iedereen die veel snelweg reed had weinig tot geen ongepland onderhoud. We hadden 1 iemand die na verhuizing veel korte stukken (10km enkele reis) ging rijden en daar gingen roetfilter en egr moeilijk doen.
Zelf ben ik 1.5 jaar geleden ook dichterbij huis gaan werken. Ook nu minder lange afstanden en al 2x met roetfilter problemen bij de garage geweest.
Na de switch naar benzine geen problemen meer.
Zelf ben ik 1.5 jaar geleden ook dichterbij huis gaan werken. Ook nu minder lange afstanden en al 2x met roetfilter problemen bij de garage geweest.
Na de switch naar benzine geen problemen meer.
C5club Die-Hard


Berichten: 525
Lid geworden op: 05 mei 2012 18:58
Auto: C5
Opties: difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09664CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 226000
Kleur: Gris Iceland
Locatie: Nieuwe Pekela
Ik heb zelf de 2.0 16v hdif gehad met de 6 traps automaat van 2006.
Verbruik was ongeveer 1 op 12.
Het grote nadeel vond ik wel dat de combinatie van diesel en automaat meer reactie tijd nodig heeft dan een vergelijkbare benzine automaat model.
Zeker in het begin moest ik daar erg aan wennen, beetje gas geven, gebeurt niets, beetje meer gas geven en je vliegt ineens vooruit.
Qua onderhoudskosten en wb zou je eens moeten kijken of het al euro-4 is, dat scheelt weer wat in de wegenbelasting.
Daarnaast kun je met een diesel wat meer kosten krijgen aan bijvoorbeeld, turbo, intercooler, injectoren, roetfilter, egr etc.
Verbruik was ongeveer 1 op 12.
Het grote nadeel vond ik wel dat de combinatie van diesel en automaat meer reactie tijd nodig heeft dan een vergelijkbare benzine automaat model.
Zeker in het begin moest ik daar erg aan wennen, beetje gas geven, gebeurt niets, beetje meer gas geven en je vliegt ineens vooruit.
Qua onderhoudskosten en wb zou je eens moeten kijken of het al euro-4 is, dat scheelt weer wat in de wegenbelasting.
Daarnaast kun je met een diesel wat meer kosten krijgen aan bijvoorbeeld, turbo, intercooler, injectoren, roetfilter, egr etc.
C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
zoals simmetje al aangaf denk ik toch dat diesel voor mij niet gaat werken teveel korte stukken gelukkig kan ik nog afwachten tot er een op lpg langs komt en mocht dat niet lukken dan een jongere kopen en lpg in laten bouwen vind het alleen jammer van de automaat dat de benzine versies alleen de AL4 hebben en de diesel een heerlijke 6 bak heeft en minder toeren maakt
gr mart
gr mart
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
die heb ik tot nu toe nog niet voorbij zien komen jammer genoeg
gr mart
gr mart
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Je kan mijn V6 kopen. Maar die heeft wel een handbak!
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
C5club Die-Hard


Berichten: 525
Lid geworden op: 05 mei 2012 18:58
Auto: C5
Opties: difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09664CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 226000
Kleur: Gris Iceland
Locatie: Nieuwe Pekela
Zou het echt zoveel verschil maken tussen de 4 en 6 bak?martslaats schreef:zoals simmetje al aangaf denk ik toch dat diesel voor mij niet gaat werken teveel korte stukken gelukkig kan ik nog afwachten tot er een op lpg langs komt en mocht dat niet lukken dan een jongere kopen en lpg in laten bouwen vind het alleen jammer van de automaat dat de benzine versies alleen de AL4 hebben en de diesel een heerlijke 6 bak heeft en minder toeren maakt
gr mart
De 6 bak heeft er niet gewoon 2 extra versnellingen bij lijkt me.
En als je voor 1000 euro een lpg inbouw hebt zoals hier eerder genoemd dan lijkt me dat een veel betere optie inderdaad.
C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
ik heb op verschillende plaatsen informatie ingewonnen maar lpg inbouwen kost rond de 1200 maar dan heb je geen G3 en geen ringtank(onderbouw) dus in mijn geval als zzp-er weer lastig daarvoor kies ik ook voor de break ivm laden en G3 zou ik binnen twee jaar eruit hebben met het belasting verschil
gr mart
gr mart




