Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Rookie


Berichten: 18
Lid geworden op: 25 mei 2016 18:59
Auto: 2.0HDiF
Opties: exclusive
Bouwjaar: 2005
kilometerstand: 416000
Kleur: grijs
Verder vanuit hier
Volgens het rdw is het roetfilter die onder de C5 zit niet voldoende om geen roet belasting te hoeven te betalen, daar zal ik het mee moeten doen.... en nee er is niet mee gerommeld.
Welke euronorm ? 3 of 4 ?
Volgens het rdw is het roetfilter die onder de C5 zit niet voldoende om geen roet belasting te hoeven te betalen, daar zal ik het mee moeten doen.... en nee er is niet mee gerommeld.
Welke euronorm ? 3 of 4 ?
Berichten: 4959
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ik dacht dat alle Ph2 diesels met goed werkend roetfilter, aan de voorwaarden voldoen om buiten de roettax te vallen.
Nu ik er in duik, valt de 2.0HDiF uit 2005 buiten de boot, dat is nog een euro-3 met hogere roetuitstoot, pas in 2006 is deze motor een euro-4 geworden met lagere roetuitstoot.
Lekker is dat dan als je zo een auto heb welke er net buiten valt, en zo gaat het pesten door, autorijden is straks alleen nog voor de elite en die hebben het al zo zwaar met hun gesubsidieerde e-leasebakken vol belastingvoordelen
Nu ik er in duik, valt de 2.0HDiF uit 2005 buiten de boot, dat is nog een euro-3 met hogere roetuitstoot, pas in 2006 is deze motor een euro-4 geworden met lagere roetuitstoot.
Lekker is dat dan als je zo een auto heb welke er net buiten valt, en zo gaat het pesten door, autorijden is straks alleen nog voor de elite en die hebben het al zo zwaar met hun gesubsidieerde e-leasebakken vol belastingvoordelen
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Hear hear!
Ik mag met mijn roetfilter en Euro 4 diesel ook al bepaalde Belse steden niet meer in zonder flink bij te lappen.
We zouden in maart naar Gent gaan voor de van Eyk tentoonstelling. Dus maar een dagpas gekocht a 27€
Toen kwam corona en mochten we helemaal niet meer. Geen restitutie en de tentoonstelling is ook al voortijdig afgebroken
Leuke stad, lekker eten, fijne sfeer maar mij zullen ze er niet meer treffen. Jammer!
Ik mag met mijn roetfilter en Euro 4 diesel ook al bepaalde Belse steden niet meer in zonder flink bij te lappen.
We zouden in maart naar Gent gaan voor de van Eyk tentoonstelling. Dus maar een dagpas gekocht a 27€
Toen kwam corona en mochten we helemaal niet meer. Geen restitutie en de tentoonstelling is ook al voortijdig afgebroken
Leuke stad, lekker eten, fijne sfeer maar mij zullen ze er niet meer treffen. Jammer!
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 4959
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Zo denk ik er ook over, genoeg andere steden waar je welkom ben om je euro's uit te geven 
C5club Rookie


Berichten: 18
Lid geworden op: 25 mei 2016 18:59
Auto: 2.0HDiF
Opties: exclusive
Bouwjaar: 2005
kilometerstand: 416000
Kleur: grijs
mijn diesel heeft een euro 4 motor, met roetfilter maar de uitstootwaarde eis volgens de rdw 0.6 en boven de 0.5 moet je dokken, dus daar klopt geen meter van heb ik het vermoeden, heb citroen nederland om testgegevens gevraagd, die verwezen me door naar de lokale dealer, die heb ik gemaild, ik wacht op antwoord.
heb nb wel een groene duitse sticker gekregen,
heb nb wel een groene duitse sticker gekregen,
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Ik denk dat de testgegevens van het eigen merk tegenwoordig niet meer geheel als referentie gelden 
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 4959
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Dan heb je een 2.0HDiF motor uit een late 2005 productie, die zou weleens schoner kunnen zijn als het een euro-4 is.
De waarden van 0,6 en 0,5 van de RDW passen bij een euro-3.
Op service.citroen kun je zien onder welke euro norm je C5 valt, post even de laatste 8 cijfers van het chassis nr., dan kijk ik het voor je na.
De waarden van 0,6 en 0,5 van de RDW passen bij een euro-3.
Op service.citroen kun je zien onder welke euro norm je C5 valt, post even de laatste 8 cijfers van het chassis nr., dan kijk ik het voor je na.
C5club Rookie


Berichten: 18
Lid geworden op: 25 mei 2016 18:59
Auto: 2.0HDiF
Opties: exclusive
Bouwjaar: 2005
kilometerstand: 416000
Kleur: grijs
waar staat dat nummer?
Berichten: 4959
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Op je auto papieren en onder de voorruit, linker onder hoek dacht ik, begint met VF7.....
Berichten: 4959
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Volgens het via PB ontvangen chassis nr., is de 2.2HDI van je een Euro-3, dan kom je helaas in aanmerking voor de roettax
Het orga nr. is 10343, dat is begin maart 2005.
De info op service.citroen geeft weer: TECHNISCHE EMISSIEREGELING AUTO DEPOLLUTION AUTO’S L4 EURO 3
Het orga nr. is 10343, dat is begin maart 2005.
De info op service.citroen geeft weer: TECHNISCHE EMISSIEREGELING AUTO DEPOLLUTION AUTO’S L4 EURO 3
C5club Rookie


Berichten: 18
Lid geworden op: 25 mei 2016 18:59
Auto: 2.0HDiF
Opties: exclusive
Bouwjaar: 2005
kilometerstand: 416000
Kleur: grijs
Het vreemde js dan op de website van de rdw staat bij motor een groene 4 !
en uitstoot emissieklasse 4 roetuitstoot 0.5
en uitstoot emissieklasse 4 roetuitstoot 0.5
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Betreft het nu een 2.0 of zoals Sohail aangeeft een 2.2 ?
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Rookie


Berichten: 18
Lid geworden op: 25 mei 2016 18:59
Auto: 2.0HDiF
Opties: exclusive
Bouwjaar: 2005
kilometerstand: 416000
Kleur: grijs
Berichten: 4959
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Volgens chassis nr. een 2.2HDI
De info op service.citroen geeft weer: TECHNISCHE EMISSIEREGELING AUTO DEPOLLUTION AUTO’S L4 EURO 3
Het orga nr. is 10343, dat is begin maart 2005.
Volgens mij zijn de verschillen tussen euro-3,4 en 5 diesels, voornamelijk NOX en CO2 uitstoot.
Ik herinner mij iets gelezen te hebben over een discussie in Belgie, dat Euro-4 diesels met roetfilter, bepaalde steden niet in mogen, terwijl ze net zoveel fijnstof uitstoten als een Euro-5 met roetfilter.
De info op service.citroen geeft weer: TECHNISCHE EMISSIEREGELING AUTO DEPOLLUTION AUTO’S L4 EURO 3
Het orga nr. is 10343, dat is begin maart 2005.
Volgens mij zijn de verschillen tussen euro-3,4 en 5 diesels, voornamelijk NOX en CO2 uitstoot.
Ik herinner mij iets gelezen te hebben over een discussie in Belgie, dat Euro-4 diesels met roetfilter, bepaalde steden niet in mogen, terwijl ze net zoveel fijnstof uitstoten als een Euro-5 met roetfilter.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Huh?jfj schreef:2.2 v6
De 2.2 is geen V6 hoor!
(Anders heb je echt een heeeeeel bijzondere


