Dat gaat er over dat als die electrische aansluiting open ligt, de auto geen weerstand ziet en je om dat op te lossen, er een weerstand tussen zet.c5jan schreef:En die melding is dus voor 20 cent op te lossen.
Voor mijn begrip, die aansluiting is er dus voor, om als de motor relatief koud is [en iemand toch lekker op het gas wil trappen] een verwarmingselement in de thermostaat op te warmen, die nog voordat de 105 graden is bereikt de radiateur vast bijschakelt? Klinkt m.i. als broodje aap. Is het toch geen temperatuur sensor (bijv. NTC of PTC) waarvan het motor Mgt. systeem het heel naar vindt als die weg is?
Herhaling van mijn vragen.
- Is er een officiële Citroen modificatie om naar een 89 graden thermostaat te gaan. Om welk probleem op te lossen?
- Klopt mijn voorlopig observatie (ik heb geen Lexa maar mijn garage wel) dat de motor olie en water temperatuur lager blijft. Is dat niet toch schadelijk?
Ga zo de weg op. Zal eerst koelvloeistof bijvullen. Moest niveau van garagist in de gaten houden. Neem bordje/karton mee om onderweg (als de temperatuur bereikt zou moeten zijn) te kijken of ik die dan hoger kan krijgen. Zal ook opletten of ik 'meldingen' zie (of rode lampjes waar garagist het over had). Vrijdag had ik die niet iig.