Mijn Sub-dealer-Garage (heeele aardige betrouwbare mensen en zéker behulpzaam) was nog dicht, en dankzij de feestdagen heb ik zelf ook nog niet veel ondernomen.
Wat ik wél heb gedaan is veel kilometers gemaakt met mijn nieuwe-ouwe C5, en me dus ook heel erg geërgerd aan het gemis van mijn favoriete muziek, en het luidkeels oefenen met zingen wat ik normaal doe op m'n eigen geschreven herrie.
...er moet dus snel iets gebeuren, anders verlies ik óók nog 's mijn rijplezier..
Het is me nu duidelijk dat ik waarschijnlijk aan de "Yatour" of USB-box moet, wil ik dat rijplezier zoveelmogelijk behouden. En op het eerste gezicht lijkt daarvan de Yatour de meest prijsvriendelijke optie te zijn..
Maar om vooral definitief duidelijk voor mezelf te krijgen welke opties het allerbest (lees allerminst slecht) bij mij passen, heb ik nog een laatste vraag hierover...
In mijn vorige oudere C5 had ik de fabrieksradio vervangen door een aftermarket Pioneer met USB.
Daardoor raakte ik dan wel de stuurbediening kwijt, maar dat boeide me niet zo erg.. omdat ik dat toch al niet zo gewend was. En zoals ik al zei;.. ik heb lange armen..
Die Pioneer was een tof radiootje met een zeer goed geluid (op de normale C5 speakers), en ik kon er alles mee wat ik op muziekgebied wilde. Ik mis dat nu heel erg!!
Wat gebeurt er allemaal als ik de RD4 vervang door weer zo'n Pioneer?
..iemand ervaring mee?
De meesten van jullie zouden kiezen voor Yatour of USB-box voor het behoud van de bedieningsfuncties op de RD4. Maar wat raak ik precies allemaal kwijt als ik kies voor een aftermarket zonder al die knopjes?!
..kan ik dan bepaalde functies zowizo niet meer bedienen.. zoals Airco etc? ..of schieten die automatisch richting de stuurbediening ofzo? (ja weet ik..klinkt beetje vreemd)
..of raak ik dan zowizo de complete controle kwijt over de boordcomputer en alle afstelfuncties..??
Misschien klinkt bovenstaande een beetje vaag of onhandig.. komende van een volwassen C5 rijder, maar het is allemaal nog steeds nieuw voor mij.. en ik ben 't nog steeds 'n beetje aan het ontdekken/uitpuzzelen. ('n hoop gevloek en gemopper dus)
Dus concreet;
Kan ik de radio vervangen door een andere (tweedehandse) USB-radio?
..en wat zijn daarbij de consequenties voor de controle en bediening van de boordcomputer?
....of zijn die te ondervangen op de één of andere manier..?
Alvast bedankt voor jullie zeer gewaardeerde antwoorden!
grt. Theo