Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.

C5club extreme Die-Hard


Berichten: 752
Lid geworden op: 21 mei 2016 16:25
Auto: Citroen C5 Break 2.0i-16V Linge Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: EYTC - Gris Orageux
Locatie: 's-Hertogenbosch
Onder mijn C5 op de 16" wielen liggen Primacy 4, rijden werkelijk super!
Op de 15" set liggen nu nog vredestein sportrac 5 dat was drama.
Die gaan weg en wellicht dat ik daar Eurorepar Reliance Winter op ga leggen, overigens ben ik best benieuwd wat de ervaringen zijn.
Wordt nog lastig peilen aangezien ze nog niet zo lang op de markt zijn.
Op de 15" set liggen nu nog vredestein sportrac 5 dat was drama.
Die gaan weg en wellicht dat ik daar Eurorepar Reliance Winter op ga leggen, overigens ben ik best benieuwd wat de ervaringen zijn.
Wordt nog lastig peilen aangezien ze nog niet zo lang op de markt zijn.
Huidige auto's
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Beschikbaar voor verkoop)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Beschikbaar voor verkoop)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 sep 2017 11:30
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal
Locatie: Midden tussen Groningen en Leer.
Met de levensduur/profiel ben ik het absoluut eens.
Alleen als het profiel zolang meegaat maar er in de wang toch droogtescheurtjes ontstaan kun je ze ook wegdoen.
Heb hier nog M. Alpin banden liggen met voldoende profiel maar afgekeurd omdat ze uitdrogen.
Soms houden ze het te lang vol.
Ik vind de quatrac een goed alternatief, lekker rijden en doen het goed op de Franse drempels
Dat was vorig jaar met de Michelins eronder toch anders. Pfff. Die kwamen soms goed binnen.
Alleen als het profiel zolang meegaat maar er in de wang toch droogtescheurtjes ontstaan kun je ze ook wegdoen.
Heb hier nog M. Alpin banden liggen met voldoende profiel maar afgekeurd omdat ze uitdrogen.

Soms houden ze het te lang vol.

Ik vind de quatrac een goed alternatief, lekker rijden en doen het goed op de Franse drempels
Dat was vorig jaar met de Michelins eronder toch anders. Pfff. Die kwamen soms goed binnen.
zeg maar Rob .
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik heb de afgelopen 25 jaar érg veel gereden, en onder mijn daily driver werden banden per definitie niet ouder dan een jaar, anderhalf, max. Rustig rijden laat ik aan andere mensen over.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Voorbanden, 35k ongeveer. Soms wat langer, meer snelweg betekent langere levensduur in km's.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik rij ze dan wel op tot het canvas, zo ongeveer. Profiel is overrated 

Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
F1 rijdt ook op slicksc5jan schreef:.......Profiel is overrated


Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive



C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik heb diverse malen met een zware auto op spekgladde (niet oude) banden gereden en heb daarbij niet veel last gehad van bijvoorbeeld aquaplaning bij zware regenval.
Ik weet niet hoe de tests plaatsvinden, maar met een beetje stuurmanskunst en goed maar glad rubber heb ik met de C5 nog geen dramatische dingen meegemaakt.
Ik weet niet hoe de tests plaatsvinden, maar met een beetje stuurmanskunst en goed maar glad rubber heb ik met de C5 nog geen dramatische dingen meegemaakt.
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
maar volgens mij schiet je nu wel een beetje door Jan 



Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik schiet altijd door, ik hou niet van opgeven 
Maar serieus, met lichtere auto's met enigszins versleten maar nog apk waardige banden wel eens onbedoelde excursies gemaakt. Met de Outlander (zwaar, nooit veel grip, nooit veel minder met gladde banden) en met de C5's heb ik met niet meer road legal banden geen verlies van grip waargenomen, op hetzelfde traject met vergelijkbare omstandigheden. Terwijl degene die de banden verwisselde me voor gek verklaarde...

Maar serieus, met lichtere auto's met enigszins versleten maar nog apk waardige banden wel eens onbedoelde excursies gemaakt. Met de Outlander (zwaar, nooit veel grip, nooit veel minder met gladde banden) en met de C5's heb ik met niet meer road legal banden geen verlies van grip waargenomen, op hetzelfde traject met vergelijkbare omstandigheden. Terwijl degene die de banden verwisselde me voor gek verklaarde...
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Gekke vraag maar weet iemand de verschillen tussen de drie "Michelin" merken? Las ergens dat Kleber gepositioneerd werd met de eigenschap "veiligheid", maar zou dat de Michelins "minder" veilig maken?
Ik snap het idee achter verschillende merken binnen een concern maar kan met name het veiligheidsstuk niet echt plaatsen.
Ik snap het idee achter verschillende merken binnen een concern maar kan met name het veiligheidsstuk niet echt plaatsen.
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Waar heb je dat gelezen, en door wie wordt dat zó gepositioneerd?
Wat voor mij telt zijn vergelijkingen die gemaakt worden in testen door instituten zoals ADAC of bladen als AMS.
Daar kun je zien hoe ze presteren, bij remmen op een nat wegdek en qua aquaplaning. Maar ook of de band het de bestuurder makkelijk maakt om de auto te beheersen, neutraal sturend of nerveus.
Groet,
JW
Wat voor mij telt zijn vergelijkingen die gemaakt worden in testen door instituten zoals ADAC of bladen als AMS.
Daar kun je zien hoe ze presteren, bij remmen op een nat wegdek en qua aquaplaning. Maar ook of de band het de bestuurder makkelijk maakt om de auto te beheersen, neutraal sturend of nerveus.
Groet,
JW
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
http://www.bandenportaal.nl/2015/10/21/ ... w-leven-in" onclick="window.open(this.href);return false;
Testen zeggen mij in zoverre iets dat het een vergelijking op een bepaald moment is, het best mogelijke om een objectief oordeel op te kunnen baseren afhankelijk van hoe er getest wordt. Persoonlijk vind ik het een niet zo sterk als er door "mensen" wordt getest op bijvoorbeeld remafstand, een mens, echt goede coureurs daargelaten (maar die testen geen straatbanden doorgaans), zal nooit twee keer nagenoeg op hetzelfde punt met dezelfde kracht remmen. Daar mag iedereen zijn eigen mening over hebben maar testen hoort idealiter onder exact dezelfde omstandigheden gedaan te worden, een aantal keer herhaald en dan worden gemiddeld.
Alleen is het probleem dat er nooit met jouw auto in jouw situatie wordt getest dus kan dat resultaat altijd anders zijn dan wat er in de testverslagen staat. Doe je verder niets aan maar toch...
Als een concern verschillende submerken voert (zoals in dit geval) dan doen ze dat omdat ze verschillende doelgroepen willen bereiken. Waar het mij om gaat is de vraag of iemand wat meer kan vertellen over de keuzes die in dit geval gemaakt zijn.
Testen zeggen mij in zoverre iets dat het een vergelijking op een bepaald moment is, het best mogelijke om een objectief oordeel op te kunnen baseren afhankelijk van hoe er getest wordt. Persoonlijk vind ik het een niet zo sterk als er door "mensen" wordt getest op bijvoorbeeld remafstand, een mens, echt goede coureurs daargelaten (maar die testen geen straatbanden doorgaans), zal nooit twee keer nagenoeg op hetzelfde punt met dezelfde kracht remmen. Daar mag iedereen zijn eigen mening over hebben maar testen hoort idealiter onder exact dezelfde omstandigheden gedaan te worden, een aantal keer herhaald en dan worden gemiddeld.
Alleen is het probleem dat er nooit met jouw auto in jouw situatie wordt getest dus kan dat resultaat altijd anders zijn dan wat er in de testverslagen staat. Doe je verder niets aan maar toch...
Als een concern verschillende submerken voert (zoals in dit geval) dan doen ze dat omdat ze verschillende doelgroepen willen bereiken. Waar het mij om gaat is de vraag of iemand wat meer kan vertellen over de keuzes die in dit geval gemaakt zijn.
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...