Succes bij de zoektocht
Groet,
JW

In combinatie met de AL4 maakt de EW10A van de C5 PH2 in de 4e versnelling net zoveel toeren als met de vijfbak die er aan gekoppeld wordt.Ccinq schreef:Tja, ik vind de AL4 in onze 2.0i 16V Xantia geen probleem, behalve wanneer je hard gaat rijden (> 120-130), maakt dan toch wel veel toeren......
Klopt zag hem al voorbijkomen, gok alleen dat dit boven mijn budget gaat uitkomen.d-super schreef:Johan Oldenhage heeft net een knappe phase 2 binnen zag ik op Facebook
Even een update, gisteren hebben we hier vlakbij een een C5 P1 met AL4 gereden en de ervaring is compleet anders dan in de P307, het rijdt gewoon goed en comfortable, net niet zo vlot als zelf schakelen maar gewoon prima. Niets zo veranderlijk als ik dus, want ik heb op dit moment een rode C5 break 2.0 met automaat op het oog (mijn droom kleur voor een C5JW-C5 schreef:Mag ik je hier dan toch nog even meegeven dat, ook bij de PH2, een AL4 geen verkeerde keuze hoeft te zijn?
Ik heb zo'n 10 jaar met een Xantia Break gereden, die voorzien was van de AL4 in combinatie met de 2 liter motor. Dat is me goed bevallen, ik zou die keuze onmiddellijk opnieuw maken.
De PH2 Break is niet veel zwaarder dan die Xantia Break, de PH3 Tourer is dat wél.
Dus waar je bij de Tourer je twijfels/bezwaren zou kunnen hebben, geldt dat wat mij betreft niet voor de PH2 Break.
Als je dan ook tegen een 2 liter Break aanloopt met een AL4, zou mijn advies zijn: ga er gewoon even mee rijden en ervaar dan zelf hoe dat is.
Rijdt en schakelt die goed...…![]()
Groet,
JW