Koning Bolo schreef:Bedankt voor je toelichting JW!
Ik ervaar niet zozeer het links/rechts gedein maar meer een starre voorkant hoe herder je over een drempel gaat hoe beter maar dat komt de ophanging niet ten goede en aan de achterkant in de C6 ook stugger dan mijn C5 v6. Ondertussen al wel 3000 km gemaakt

maar zal 't er eens over hebben met Rene !
Als ik dat zo lees zou ik denken dat er iets niet klopt bij de AMVAR/CSS regeling.
Die zorgt ervoor dat de demping varieert, afhankelijk van de omstandigheden, dat is uitvoerig beschreven in het CitDoc
D4EACBP0 Werkingsprincipe : Actief veersysteem met variabele demping
Als die demping niet goed werkt, kan de auto veel te stug worden onder omstandigheden waarin hij eigenlijk zou moeten zweven.
Dat is wel te checken met diagbox, te lezen in het document
D4EAE0P0 Handelingen in de werkplaats : Actief veersysteem met variabele demping
5.1. Computer van de vering met variabele demping
Het is mogelijk om de volgende storingen uit te lezen met het diagnosegereedschap :
Accuspanning (te lage accuspanning)
Accuspanning (te hoge accuspanning)
Op afstand bediend weksignaal (CO)
Accuspanning bij draaiende motor (te lage accuspanning)
Accuspanning bij draaiende motor (te hoge accuspanning)
Elektronische eenheid
Signaal van de uitslagsensor linksvoor (CO of CC-)
Signaal van de uitslagsensor linksvoor (CC+)
Signaal van de uitslagsensor linksvoor (inconsistente waarde)
Signaal van de uitslagsensor rechtsvoor (CO of CC-)
Signaal van de uitslagsensor rechtsvoor (CC+)
Signaal van de uitslagsensor rechtsvoor (inconsistente waarde)
Signaal van de uitslagsensor rechtsachter (CO of CC-)
Signaal van de uitslagsensor rechtsachter (CC+)
Signaal van de uitslagsensor rechtsachter (inconsistente waarde)
Signaal van de uitslagsensor linksachter (CO of CC-)
Signaal van de uitslagsensor linksachter (CC+)
Signaal van de uitslagsensor linksachter (inconsistente waarde)
Signaal van de statischedruksensor voor (CO of CC-)
Signaal van de statischedruksensor voor (CC+)
Signaal van de statischedruksensor voor (inconsistente waarde)
Signaal van de statischedruksensor achter (CO of CC-)
Signaal van de statischedruksensor achter (CC+)
Signaal van de statischedruksensor achter (inconsistente waarde)
Gemiddelde uitslag van de vooras (inconsistente waarde)
Gemiddelde uitslag van de achteras (inconsistente waarde)
Elektroklep van de variabele schokdemping linksvoor (CO of CC-)
Elektroklep van de variabele schokdemping linksvoor (CC+)
Elektroklep van de variabele schokdemping rechtsvoor (CO of CC-)
Elektroklep van de variabele schokdemping rechtsvoor (CC+)
Elektroklep van de variabele schokdemping rechtsachter (CO of CC-)
Elektroklep van de variabele schokdemping rechtsachter (CC+)
Elektroklep van de variabele schokdemping linksachter (CO of CC-)
Elektroklep van de variabele schokdemping linksachter (CC+)
Elektroklep van de variabele stuurbekrachtiging (CO of CC-)
Elektroklep van de variabele stuurbekrachtiging (CC+)
Verbinding met de koplamphoogteverstelling (CO of CC-)
Verbinding met de koplamphoogteverstelling (CC+)
Elektronische eenheid reageert niet
Geen communicatie op het CAN-netwerk Intersysteem
Communicatie met de elektronische eenheid injectie/inspuiting (geen communicatie)
Communicatie met de elektronische eenheid injectie/inspuiting (ontvangen waarde onjuist)
Communicatie met BSI1 (geen communicatie)
Communicatie met BSI1 (ontvangen waarde onjuist)
Communicatie met elektronische eenheid van de vering (geen communicatie)
Communicatie met de elektronische eenheid ESP (geen communicatie)
Communicatie met de elektronische eenheid ESP (ontvangen waarde onjuist)
Communicatie met de stuurhoekverdraaiingsensor (geen communicatie)
Communicatie met de stuurhoekverdraaiingsensor (ontvangen waarde onjuist)
Communicatie met de beweegbare spoiler (ontvangen waarde onjuist)
Versnelling in lengterichting (ontvangen waarde onjuist)
Tele-weksignaal (RCD) : Storing volledig actieve fase
Tele-weksignaal (RCD) : Geen samenhang tussen volledig actieve fase en elektrisch signaal
Tele-weksignaal (RCD) : Storing gedeeltelijk actieve fase
OPMERKING : CO: open stroomkring ; CC-: massakortsluiting ; CC+: kortsluiting 12V-circuit.
In dat document staat nog heel veel meer, onder andere hoe je functies kunt testen.
Desgewenst stuur ik je die doc's, geef dan even je mailadres via een PB, en zet er de laatste 8 cijfers bij van de VIN van je C6.
Groet,
JW