Onze C5 Ph1 2 liter van 2004 heeft ergens een elektrisch probleem. Deze week weer eens de kachelweerstand vervangen, maar na drie! dagen gaf deze ook de geest. Bij het vervangen heb ik de staat van de stekker en de draden erheen goed bekeken, niets bijzonders te zien, geen bobbeltjes in de dikke draden, alles netjes.
Gelukkig had ik de weerstand bij Oldenhage gekocht, kreeg een nieuwe , met de boodschap dat als die ook weer sneuvelde , de aanjager moet worden vervangen.
Zonder aanjager geen APK..
Heeft iemand het ding al eens (laten) vervangen. Volgens Amazon.de is een aanjager niet echt kostbaar, misschien 100 Euro, maar de montage bezorgt me wat onrustige gedachten. Moet er veel losgemaakt, dashboard eruit, dat soort narigheid?
Is het eventueel zelf te doen?
Wie weet meer
Dirck
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2008 15:08
Auto: break 2,0 exclusive
Opties: veel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10042
Productienummer: 10336
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 146000
Kleur: KPUD ( Bleu ??)
KPH: Achter
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
het is te doen zonder het dashboard eruit te halen.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Inderdaad, dat kan gedaan worden langs de bestuurderskant van de dash.
Het is beschreven in het CitDoc C5HG2RP0 Verwijderen - aanbrengen : aanjager AUTOMATISCHE AIRCO OF EENVOUDIGE AIRCO, desgewenst stuur ik je dat toe.
Geef dan even je mailadres via een PB, en zet daar de laatste 8 cijfers van je VIN bij.
Groet,
JW
Het is beschreven in het CitDoc C5HG2RP0 Verwijderen - aanbrengen : aanjager AUTOMATISCHE AIRCO OF EENVOUDIGE AIRCO, desgewenst stuur ik je dat toe.
Geef dan even je mailadres via een PB, en zet daar de laatste 8 cijfers van je VIN bij.
Groet,
JW
C5club Newbie


Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:21
Auto: c5 break 2l
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 270000
Kleur: grijs
Na verhelpen van lekkages in airco systeem en het vervangen van de condensor doet de aanjager helemaal niks meer.
De aircoleidingen worden wel koud en warm (resp. de dikke en de dunne0
Heb de kachelmodule met de groene stekkers verwisseld met een nieuwe module. geen resultaat.
De boordcomputer geeft als foutmelding dat de motor van de aanjager kaduuk is.
Vraag 1 kan ik dat testen?
Vraag 2 als ie echt kaduuk is dan zou ik graag document CitDoc C5 HG2RPO toegemaild krijgen.
Mailadres is pjvdhorst@hotmail,.com
alvast bedankt!
De aircoleidingen worden wel koud en warm (resp. de dikke en de dunne0
Heb de kachelmodule met de groene stekkers verwisseld met een nieuwe module. geen resultaat.
De boordcomputer geeft als foutmelding dat de motor van de aanjager kaduuk is.
Vraag 1 kan ik dat testen?
Vraag 2 als ie echt kaduuk is dan zou ik graag document CitDoc C5 HG2RPO toegemaild krijgen.
Mailadres is pjvdhorst@hotmail,.com
alvast bedankt!
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
je moet is kijken of de stekker niet ingebrand is.


