Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
als laatste optie zou je ook nog kunnen proberen om de draagarm uit te bouwen.
op zich is dat goed te doen, alleen kan het dan zijn dat je er achter komt dat het lager aan vervanging toe is.
Verder is het een kwestie van de remklauw losmaken met 2x dop 16
de stabilisator stang losmaken met 4x torx 55
Abs sensor en remleiding uit de klemmen klikken
voor de veiligheid zou je kunnen kijken of de abs sensor loskomt(heel vaak niet)
Draagarm bout losdraaien en eruit trekken, de draagarm kan er nu onderuit kgekanteld worden
Als de abs sensor niet loskomt, heb je zelfs nu toch genoeg ruimte om te werken.
op zich is dat goed te doen, alleen kan het dan zijn dat je er achter komt dat het lager aan vervanging toe is.
Verder is het een kwestie van de remklauw losmaken met 2x dop 16
de stabilisator stang losmaken met 4x torx 55
Abs sensor en remleiding uit de klemmen klikken
voor de veiligheid zou je kunnen kijken of de abs sensor loskomt(heel vaak niet)
Draagarm bout losdraaien en eruit trekken, de draagarm kan er nu onderuit kgekanteld worden
Als de abs sensor niet loskomt, heb je zelfs nu toch genoeg ruimte om te werken.
Zeg maar André
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 sep 2017 11:30
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal
Locatie: Midden tussen Groningen en Leer.
Bedankt Andre,
Ik denk dat ik dat uiteindelijk ook ga doen.
Gister twee nieuwe hoezen binnengekregen.
Besteld als origineel bij een automaterialen zaak hier in de buurt. Kleine 4 euro goedkoper dan bij Ebben.
Kom ik vandaag erachter dat het helemaal geen origineel spul is.
De originele hoezen zijn perfect te verlijmen. Echt super sterk te krijgen met Bizon Max Repair Extreme. Poly Max Extreme werkt ook goed alleen blijf je daarmee zien dat het verlijmd is.
Nu, de nieuwe hoezen blijken van ander materiaal te zijn gemaakt want de lijmen willen niet echt hechten. Goed balen.
Het merk MC (Metalcaucho) 06185 in een blauwe plastic zak. (kosten op het net een kleine 6 €.
Origineel te krijgen via bijv. de volgende link
https://www.der-ersatzteile-profi.de/ar ... r-a1136941" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Reden dat ik dit vermeld is dat als andere C5 rijders hier voor komen te staan, weten waar ze aan toe zijn.
Het doorknippen in de lengte werkt goed en scheelt een hoop ellende en frustratie.
De verbinding is met het originele merk en materiaal zeer sterk.
Ik heb een oude hoes eerst op beide naden doorgeknipt en met beide lijmen getest.
Natuurlijk is het mooier als het drijfstangetje eronder uit kan en de hoes zoals het hoort te monteren maar als het niet lukt is dit een optie.
Zie foto hieronder. De eerdere foto is met Bison Poly Max Extreme.
Ik denk dat ik dat uiteindelijk ook ga doen.
Gister twee nieuwe hoezen binnengekregen.
Besteld als origineel bij een automaterialen zaak hier in de buurt. Kleine 4 euro goedkoper dan bij Ebben.
Kom ik vandaag erachter dat het helemaal geen origineel spul is.
De originele hoezen zijn perfect te verlijmen. Echt super sterk te krijgen met Bizon Max Repair Extreme. Poly Max Extreme werkt ook goed alleen blijf je daarmee zien dat het verlijmd is.
Nu, de nieuwe hoezen blijken van ander materiaal te zijn gemaakt want de lijmen willen niet echt hechten. Goed balen.
Het merk MC (Metalcaucho) 06185 in een blauwe plastic zak. (kosten op het net een kleine 6 €.
Origineel te krijgen via bijv. de volgende link
https://www.der-ersatzteile-profi.de/ar ... r-a1136941" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Reden dat ik dit vermeld is dat als andere C5 rijders hier voor komen te staan, weten waar ze aan toe zijn.
Het doorknippen in de lengte werkt goed en scheelt een hoop ellende en frustratie.
De verbinding is met het originele merk en materiaal zeer sterk.
Ik heb een oude hoes eerst op beide naden doorgeknipt en met beide lijmen getest.
Natuurlijk is het mooier als het drijfstangetje eronder uit kan en de hoes zoals het hoort te monteren maar als het niet lukt is dit een optie.
Zie foto hieronder. De eerdere foto is met Bison Poly Max Extreme.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
zeg maar Rob .
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dan zou ik toch ook maar naar de lagers zien.
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 sep 2017 11:30
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal
Locatie: Midden tussen Groningen en Leer.
Dit is de imitatie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
zeg maar Rob .
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 sep 2017 11:30
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal
Locatie: Midden tussen Groningen en Leer.
Wonderen bestaan toch nog.
Na een nacht drogen heeft de Poly Max toch een zeer sterke hechting kunnen creëren met op en rond de snede van de hoes.
Vanochtend al een originele hoes besteld bij de citroen dealer in stad.
Daarna toch maar eens onder de auto kruipen en kijken hoe het eruit zag.
Het smalle tuitje wilde goed oprekken en uiteindelijk om het lager-ringetje weten te krijgen zonder scheurvorming in de naad.
De gehele naad nog eens gecontroleerd en nog een extra laagje eroverheen gelegd en daarna om de veerpoot gemonteerd.
Originele klem erom en klaar.
Na een nacht drogen heeft de Poly Max toch een zeer sterke hechting kunnen creëren met op en rond de snede van de hoes.
Vanochtend al een originele hoes besteld bij de citroen dealer in stad.
Daarna toch maar eens onder de auto kruipen en kijken hoe het eruit zag.
Het smalle tuitje wilde goed oprekken en uiteindelijk om het lager-ringetje weten te krijgen zonder scheurvorming in de naad.
De gehele naad nog eens gecontroleerd en nog een extra laagje eroverheen gelegd en daarna om de veerpoot gemonteerd.
Originele klem erom en klaar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
zeg maar Rob .

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Is dat de imitatie hoes?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Bij montage van de hoes hoort er iets van 25 cc LDS in gedaan te worden, bedoeld voor smering van de zuiger en de scharnierkogel. Dat moet je doen via de aansluiting van de ontluchtingsleiding.
Heb je dat gedaan?
En kon je dat scharnierpunt nog een beetje "roestvrij" krijgen?
Groet,
JW
Heb je dat gedaan?
En kon je dat scharnierpunt nog een beetje "roestvrij" krijgen?
Groet,
JW
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 sep 2017 11:30
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal
Locatie: Midden tussen Groningen en Leer.
Ja dat is inderdaad de imitatie.c5jan schreef:Is dat de imitatie hoes?
Origineel net opgehaald. (blijft als reserve achter de hand) koste slechts 14€.
@ JW-C5 Navraag bij twee garages of daar 25 cl LDS olie in moet werd verontwaardigd gereageerd.
Ik heb het knie-gewricht met kopervet ingesmeerd en het vet ook in het lagerhuisje gedrukt.
De drijfstangen zijn met RustyGo behandeld. Goede ervaringen mee.
Bedankt allemaal voor het meedenken in oplossingen.

Mijn oplossing staat hier boven beschreven. De tijd zal het nu moeten bewijzen.
Als het mis gaat geef ik een update.
zeg maar Rob .
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Merkwaardig dat men zó reageerde op die vraag/opmerking over de 25 cc LDS in de stofzak
Dat staat letterlijk zó in het CitDoc C5 II - B3BG3PP0 - Verwijderen - aanbrengen : Achterste veercilinder:
Waren dat officiële Cit-dealers?
Groet,
JW

Dat staat letterlijk zó in het CitDoc C5 II - B3BG3PP0 - Verwijderen - aanbrengen : Achterste veercilinder:
Die "opening 5" is de aansluiting van de ontluchtingsslang.3. Aanbrengen
Giet 25 cm3 LDS via de opening ( 5) in de hoes.
Waren dat officiële Cit-dealers?
Groet,
JW
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 sep 2017 11:30
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal
Locatie: Midden tussen Groningen en Leer.
Ja, de één is een grote dealer van alleen citroën in stad en de andere hier was tot vorig jaar dealer van het merk en doet nu nog onderhoud naast Kia dealerschap.
Echt vreemd dat er zo gereageerd werd, helemaal als het in de citdoc staat vermeld.
Ik heb wel een ph1 hè.
Zie dat er " CitDoc C5 II " staat. Is dat niet alleen voor de ph2?
Ik vond het alleen best veel 25cc en dacht dat willen ik even navragen alvorens ik het erin spuit.
De monteur zei dat de zuiger altijd wat doorzweet op de rubbers en zorgt voor een beschermende omgeving.
Trouwens hoe kun je aan die citdocs komen? Inloggen bij citroën service pagina lukt mij niet.
Echt vreemd dat er zo gereageerd werd, helemaal als het in de citdoc staat vermeld.
Ik heb wel een ph1 hè.
Zie dat er " CitDoc C5 II " staat. Is dat niet alleen voor de ph2?
Ik vond het alleen best veel 25cc en dacht dat willen ik even navragen alvorens ik het erin spuit.
De monteur zei dat de zuiger altijd wat doorzweet op de rubbers en zorgt voor een beschermende omgeving.


Trouwens hoe kun je aan die citdocs komen? Inloggen bij citroën service pagina lukt mij niet.
zeg maar Rob .
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
geld ook voor ph1. De ph1 en ph2 zijn wat dat betreft hetzelfde.
vet kan verharden aangezien het niet warm of belast wordt. daarom moet het geheel "nat" blijven.
vet kan verharden aangezien het niet warm of belast wordt. daarom moet het geheel "nat" blijven.
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 sep 2017 11:30
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal
Locatie: Midden tussen Groningen en Leer.
Ah dat is de reden, ga het in orde maken.
De hoes heeft de eerste dag doorstaan.
Alle standen, drempels en kuilen. Geen lekkage.
De hoes heeft de eerste dag doorstaan.
Alle standen, drempels en kuilen. Geen lekkage.
zeg maar Rob .
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 sep 2017 11:30
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal
Locatie: Midden tussen Groningen en Leer.
Nu bijna 6000 km verder en de hoes zit er nog steeds goed onder.
Heeft het zeer zwaar te verduren gehad tijdens de vakantie (5000 km). Veel op onverharde 4x4 en/of tractor paden gereden.
.
Perfecte auto om van de gebaande wegen te treden en dan maar hopen dat je geen tegenligger tegenkomt.
Heeft het zeer zwaar te verduren gehad tijdens de vakantie (5000 km). Veel op onverharde 4x4 en/of tractor paden gereden.

Perfecte auto om van de gebaande wegen te treden en dan maar hopen dat je geen tegenligger tegenkomt.

zeg maar Rob .