Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Ook dat gaat niet lukken denk ik.
Volgens mij kan je slechts een heel klein stukje ontharden.als dat gaat.
Met kans op beschadigen van het omliggende metaal,waardoor de nwe pen niet meer goed past.
Ik denk dat alles uitbouwen de makkelijkste oplossing is, dan heb je meer werkruimte en kan je b.v een pers gebruiken of harder slaan met een (nog) grotere hamer.
Grüß
Volgens mij kan je slechts een heel klein stukje ontharden.als dat gaat.
Met kans op beschadigen van het omliggende metaal,waardoor de nwe pen niet meer goed past.
Ik denk dat alles uitbouwen de makkelijkste oplossing is, dan heb je meer werkruimte en kan je b.v een pers gebruiken of harder slaan met een (nog) grotere hamer.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 1236
Lid geworden op: 16 aug 2014 13:59
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Locatie: De Stad Klundert
Kan je niet met een grote moordenaar de ring draaien zodat de borgpen in drie delen breekt? Hierna de ring uit het gat lucht beitelen en de drie korte stukjes met de doorslag eruit meppen.
Heb geen idee of het lukt, maar nooit geschoten is altijd mis.
Heb geen idee of het lukt, maar nooit geschoten is altijd mis.
Groet, Jan 
20 april 2019 afscheid genomen van de C5.

20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Vond het ook een rotconstructie maar heb schijnbaar altijd veel geluk gehad,...maar daar heeft TS niks aan.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
mocht het zijn ik heb nog adals liggen.

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Enkele berichten terug heb je hem iets door kunnen slaan.
kan je hem dan ook weer niet terug slaan en inspuiten met kruip olie?
En zo heen en weer en heen en weer en heen en weer enz. tot hij eindelijk de moed opgeeft.
Grüß
kan je hem dan ook weer niet terug slaan en inspuiten met kruip olie?
En zo heen en weer en heen en weer en heen en weer enz. tot hij eindelijk de moed opgeeft.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Adals zijn de lagers...…..Hij heeft waarschijnlijk meer aan een draagarm als het echt niet wil lukken.
Zeg maar André
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ja , draagarmen dan.
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 sep 2017 11:30
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal
Locatie: Midden tussen Groningen en Leer.
Fijn dat jullie meedenken in oplossingen.
De ring is al afgebroken nadat ik hem met een griptang en op de tang richting het midden hamerde. Resultaat was een rechte staaf zonder ring.
Daarna getracht met de griptang en waterpomptang het draad te draaien in de hoop dat er beweging in zou komen of zoals goudfrank aangeeft tussen de draagarm en stift misschien zou breken.
Helaas braak het 4 mm buiten de draagarm af.
Kan van het midden uit helemaal geen slag maken zonder de remleiding te raken.
Met een moordenaar zou ik het "lager"ring vermoorden. Moet ik dat ook nog vervangen.
Nu heb ik twee nieuwe rubbers hier liggen.
Eén oude van de linkerzijde in de lengte doorgeknipt op de persnaad. Lijm gekocht (Bison Polymax extreme) dit zou volgens Hornbach moeten werken en Bison Max repair extreme voor rubber (volgens bison advies scherm). Maximale sterke worden na 4 uur bereikt. Het zit nu drie kwartier op elkaar.
Als één van deze lijmen het uithouden op de oude proef-lekzak. Dus draaien, in elkaar duwen torsen en uit elkaar trekken dan ga ik denk ik voor dat alternatief morgen.
Doorstaat de oude doorgeknipte hoes de beproeving dan kan ik de nieuwe ook in de lengte doorknippen.
of ja of ......
Vroeger ook wel eens een hoes voor een homokineet zo laten vervangen door een garage. En dat hield verrekte lang stand.
Andere optie dacht ik, is nog de veer-bol losdraaien en de aansluitnippel losdraaien van de veerpoot. De veerpoot naar voren schuiven en uit de ophanging trekken waar die in vast is gedraaid met die 2 torx-bouten. Dan kan de hoes ook van de drijfstang worden gehaald.
Maar dat doe ik dan na de apk want als het lijmen vandaag niet werk zet ik de andere zijde in elkaar met een nieuwe lekzak en plak ik de hoes rechts provisorisch dicht op advies van de keurmeester met ducktape en binnenfietsband (stofdicht).
De ring is al afgebroken nadat ik hem met een griptang en op de tang richting het midden hamerde. Resultaat was een rechte staaf zonder ring.
Daarna getracht met de griptang en waterpomptang het draad te draaien in de hoop dat er beweging in zou komen of zoals goudfrank aangeeft tussen de draagarm en stift misschien zou breken.
Helaas braak het 4 mm buiten de draagarm af.
Kan van het midden uit helemaal geen slag maken zonder de remleiding te raken.
Met een moordenaar zou ik het "lager"ring vermoorden. Moet ik dat ook nog vervangen.
Nu heb ik twee nieuwe rubbers hier liggen.
Eén oude van de linkerzijde in de lengte doorgeknipt op de persnaad. Lijm gekocht (Bison Polymax extreme) dit zou volgens Hornbach moeten werken en Bison Max repair extreme voor rubber (volgens bison advies scherm). Maximale sterke worden na 4 uur bereikt. Het zit nu drie kwartier op elkaar.

Als één van deze lijmen het uithouden op de oude proef-lekzak. Dus draaien, in elkaar duwen torsen en uit elkaar trekken dan ga ik denk ik voor dat alternatief morgen.
Doorstaat de oude doorgeknipte hoes de beproeving dan kan ik de nieuwe ook in de lengte doorknippen.


Vroeger ook wel eens een hoes voor een homokineet zo laten vervangen door een garage. En dat hield verrekte lang stand.
Andere optie dacht ik, is nog de veer-bol losdraaien en de aansluitnippel losdraaien van de veerpoot. De veerpoot naar voren schuiven en uit de ophanging trekken waar die in vast is gedraaid met die 2 torx-bouten. Dan kan de hoes ook van de drijfstang worden gehaald.
Maar dat doe ik dan na de apk want als het lijmen vandaag niet werk zet ik de andere zijde in elkaar met een nieuwe lekzak en plak ik de hoes rechts provisorisch dicht op advies van de keurmeester met ducktape en binnenfietsband (stofdicht).
zeg maar Rob .
Berichten: 1236
Lid geworden op: 16 aug 2014 13:59
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Locatie: De Stad Klundert
Ik zou toch die moordaanslag plegen. Denk dat dat ding eerder erg schrikt dan omkomt cq niet meer te gebruiken is. 

Groet, Jan 
20 april 2019 afscheid genomen van de C5.

20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 sep 2017 11:30
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal
Locatie: Midden tussen Groningen en Leer.
Nouww, ik heb op die andere zijde de griptang erom heen gezet. Dacht toen nog dat het een massiever geheel was met de conische stift in de draagarm.
Maar dat is minder dik staal dan ik dacht en eruit ziet.
Het ring-lagertje is nu een beetje ovaal geworden en met veel ruwe kantjes. Wel al weg geveild ivm de hoes. Maar toch.
Met die moordenaars kun je inderdaad veel meer kracht zetten dan met een griptang of waterpomptang.
Het idee is goed als je het toch allemaal gaat vervangen.
Maar ik wil eigenlijk alleen de hoes vervangen.
Maar dat is minder dik staal dan ik dacht en eruit ziet.
Het ring-lagertje is nu een beetje ovaal geworden en met veel ruwe kantjes. Wel al weg geveild ivm de hoes. Maar toch.
Met die moordenaars kun je inderdaad veel meer kracht zetten dan met een griptang of waterpomptang.
Het idee is goed als je het toch allemaal gaat vervangen.
Maar ik wil eigenlijk alleen de hoes vervangen.
zeg maar Rob .
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
kun je lassen.
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 sep 2017 11:30
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal
Locatie: Midden tussen Groningen en Leer.
Ja, heb ik vroeger wel gedaan.
zeg maar Rob .
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dan kun je een blokje metaal van ongeveer 1cm eerst doorboren en dan erop lassen om de boor te geleiden.
je hebt langs elke kant maar een paar mm te boren.
je hebt langs elke kant maar een paar mm te boren.
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 sep 2017 11:30
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal
Locatie: Midden tussen Groningen en Leer.
Ja dat is inderdaad ook een nog een optie. Bedankt.
Ik houd het in mijn achterhoofd.
Dat lijmen lijkt op dit moment best wel eens een uitkomst te kunnen worden.
De harmonica hoes kan ik al lichtjes indrukken zonder dat de naad los laat.
Ik houd het in mijn achterhoofd.
Dat lijmen lijkt op dit moment best wel eens een uitkomst te kunnen worden.
De harmonica hoes kan ik al lichtjes indrukken zonder dat de naad los laat.
zeg maar Rob .
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 sep 2017 11:30
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal
Locatie: Midden tussen Groningen en Leer.
Bij deze een foto van de testcase met PolyMax Extreme.
Het lijkt te werken, doorstaat druk en trek en zelfs knijpen op de naad blijft intact.
Het lijkt te werken, doorstaat druk en trek en zelfs knijpen op de naad blijft intact.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
zeg maar Rob .