Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
C5club extreme Fan


Berichten: 106
Lid geworden op: 19 jun 2008 12:45
Auto: Citroen C5 Break 2.0 VTR
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 260800
Kleur: Blauw
Wie weet er een oplossing?
Helaas lijkt het 'game over' voor mijn trouwe C5 diesel uit 2006, met 403000 op de teller. De auto rijdt uitstekend, en veel grote problemen heb ik nooit gehad. De airco is nu helaas kapot. Na een diagnose door een expert blijkt er het volgende aan de hand te zijn :
1: de condensor is lek. Bijvullen heeft dus geen zin.
2: Ventiel LD is lek
3: de compressor is intern kapot
Het kostenplaatje zal boven de 1000 euro zijn. Weet er iemand wellicht nog een oplossing ? De kosten zijn voor mij te duur t.o.v. de waarde en levensverwachting van mijn auto. Het zal echter moeilijk worden om nog een phase 2 diesel station te vinden, en een phase 3 is niet breed genoeg van achter...
Helaas lijkt het 'game over' voor mijn trouwe C5 diesel uit 2006, met 403000 op de teller. De auto rijdt uitstekend, en veel grote problemen heb ik nooit gehad. De airco is nu helaas kapot. Na een diagnose door een expert blijkt er het volgende aan de hand te zijn :
1: de condensor is lek. Bijvullen heeft dus geen zin.
2: Ventiel LD is lek
3: de compressor is intern kapot
Het kostenplaatje zal boven de 1000 euro zijn. Weet er iemand wellicht nog een oplossing ? De kosten zijn voor mij te duur t.o.v. de waarde en levensverwachting van mijn auto. Het zal echter moeilijk worden om nog een phase 2 diesel station te vinden, en een phase 3 is niet breed genoeg van achter...
C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Dacht dat ik laatst las dat de compressor gereviseerd kan worden? Als dat lukt moet je toch voor 6-700 euro klaar kunnen zijn. Anders zonder airco of 2e hypotheek 
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Hoe is vastgesteld dat niet alleen de condensor, maar ook de compressor kapot is?
Als een condensor lek raakt, en op die manier het koudemiddel verdwijnt, wordt de compressor beschermd tegen "drooglopen" door het systeem en wordt de koppeling gedeactiveerd.
Groet,
JW
Als een condensor lek raakt, en op die manier het koudemiddel verdwijnt, wordt de compressor beschermd tegen "drooglopen" door het systeem en wordt de koppeling gedeactiveerd.
Groet,
JW
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
En die ventielen kun je vervangen
Greetz Iceman
Greetz Iceman
Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Alles tegelijk stuk is wel erg toevallig.
Onderdelenlijn heeft niks?
Voor een airco revisie kan je geen andere auto vinden...
Onderdelenlijn heeft niks?
Voor een airco revisie kan je geen andere auto vinden...
C5club extreme Fan


Berichten: 106
Lid geworden op: 19 jun 2008 12:45
Auto: Citroen C5 Break 2.0 VTR
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 260800
Kleur: Blauw
Dank voor de antwoorden. Ik zal dit voorleggen aan de airco specialist, en kom hier op terug...
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
3: de compressor is intern kapot
dat vraag ik me af hoe hij dat kan zien , of heeft hij een glazen bol.
dat vraag ik me af hoe hij dat kan zien , of heeft hij een glazen bol.
C5club Rookie


Berichten: 48
Lid geworden op: 04 nov 2010 15:11
Auto: c5 2.0 16v exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 170.000
Kleur: rood
Condensor €50
Pomp €180
Vullen €80
€310 en 3 uur sleutelen, ook ventiel aandraaien, is tie weer ijskoud.
Zijn goedkope delen, maar heb niet het ideeën dat je nog jaren met deze auto gaat rijden.
Pomp €180
Vullen €80
€310 en 3 uur sleutelen, ook ventiel aandraaien, is tie weer ijskoud.
Zijn goedkope delen, maar heb niet het ideeën dat je nog jaren met deze auto gaat rijden.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Dat zijn prijzen van tweede hands onderdelen neem ik aan?
Citroen 2cv6 spécial 1986
C5club Rookie


Berichten: 48
Lid geworden op: 04 nov 2010 15:11
Auto: c5 2.0 16v exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 170.000
Kleur: rood
Nieuw maar onbekende merken
C5club extreme Fan


Berichten: 106
Lid geworden op: 19 jun 2008 12:45
Auto: Citroen C5 Break 2.0 VTR
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 260800
Kleur: Blauw
Ik heb vorige week een aanbod van de airco-specialist gehad van een 2e hands compressor incl. montage voor 500 excl. Hierbij zou hij de rest ook maken. Helaas gaat het niet door, omdat hét net niet de juiste bleek te zijn....
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club extreme Fan


Berichten: 106
Lid geworden op: 19 jun 2008 12:45
Auto: Citroen C5 Break 2.0 VTR
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 260800
Kleur: Blauw
Daar geeft hij geen duidelijk antwoord op, mijn vaste garage vond dat ook al vreemd. De man doet al 30 jaar alleen in airco's. Ik ga wel voor een second opinion naar een ander. Nog een aanbeveling?
C5club extreme Fan


Berichten: 143
Lid geworden op: 14 feb 2019 23:46
Auto: c5 break athena
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10299
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 226000
Kleur: noir obsidien
Locatie: skw
de genoemde prijzen zijn nieuwprijzen, en kun je zelf een beetje sleutelen dan verdien je al snel 300 euro aan werkloon, de pomp is redelijk goed berijkbaar om zelf aan te werken, de radiateur is wat lastiger, bumper moet er af, is de voorste van het pakket radiateurs, maar met een vriend er bij en vooral rustig kijken voor je wat losneemt en niets forceren kom je een heel eind.
en ach dat de airco het niet doet, is maar een paar dagen per jaar echt nodig (zoals deze dagen) Ik heb hem ook kapot, en ik ga komende winter er pas aan sleutelen.
hoe onplezirig ook, probeer de auto uit de zon te zetten, en ramen open werkte vroeger voor het aircotijdperk ook.......
de voorgestelde 1000 voor reparatie is wel erg duur!
en ach dat de airco het niet doet, is maar een paar dagen per jaar echt nodig (zoals deze dagen) Ik heb hem ook kapot, en ik ga komende winter er pas aan sleutelen.
hoe onplezirig ook, probeer de auto uit de zon te zetten, en ramen open werkte vroeger voor het aircotijdperk ook.......
de voorgestelde 1000 voor reparatie is wel erg duur!
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Helaas is bij dit soort auto's de beluchting gebaseerd op een werkende airco. Beter zorg je gewoon dat ie het doet.

