C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2019 12:27
Auto: Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
kilometerstand: 214000
Kleur: Blauw
C5club Newbie
C5club Newbie
cd wisselaar activeren

Bericht door Ocer1235 »

Sinds kort ben ik in bezit van een C5 2003 PH1, ik mis alleen wat muziek in de auto.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen op een Yatour-box om mijn telefoon te verbinden met een aux kabeltje.

Het enige nadeel is dat de cd wisselaar van de RD3 radio geactiveerd moet worden met een Lexia.

Er zijn een paar posts in de afgelopen jaren waar mensen hun Lexia uitlenen, maar ik weet niet of ze deze service nog steeds aanbieden.

Mijn vraag is of er iemand in de regio Rotterdam mij kan helpen met de activatie van de cd wisselaar?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1235
Lid geworden op: 16 aug 2014 13:59
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
Welkom bij de club. :smt023
een PB naar clublid C5HDI110 zal je een aanbod om je wisselaar te activeren kunnen opleveren. Succes. :citrofiel
Groet, Jan Afbeelding
20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2019 12:27
Auto: Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
kilometerstand: 214000
Kleur: Blauw
C5club Newbie
C5club Newbie
cd wisselaar activeren

Bericht door Ocer1235 »

Bedankt voor de tip goudfrank! ik zal er achterna gaan, en er hopelijk wat van maken.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5031
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
En PB terug, kleine moeite om effe de Lexia aan te sluiten en te activeren :D
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3347
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Denk er aan dat als er nooit een wisselaar in heeft gezeten, hij ook in het MFD aangemeld moet worden.....
Zeg maar André
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Kun je uitleggen wat je met MFD bedoelt? Het multifunctioneel display?

Weet je misschien ook het antwoord op de vraag waarom ik bepaalde opties niet in het display kan selecteren terwijl daarvoor wel alles aan lijkt te staan?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1235
Lid geworden op: 16 aug 2014 13:59
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
Dat multifunctioneel display klopt. Het overige kan je misschien ook wel elders op de site vinden c5jan.
't Is daar Carnaval hoor. :smt190
Groet, Jan Afbeelding
20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5031
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Bedankt voor de info Andre, dat zou ik vergeten zijn, ooit bij mijn eigen C5 mee lopen klooien :D

Jan, heb je een NL display ?
Als het een display is waar je geen NL kunt instellen, dan is het eentje van AliExpress, daar is niets mis mee, alleen staan alle opties standaard aan, er gebeurd alleen niets als je ze selecteert.
Of kun je een voorbeeld geven van wat je precies probeert te selecteren ?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Ja, de zwarte break, origineel.
Welke opties precies heb ik even niet scherp, er waren er die jij wel in het menu had maar ik niet, ondanks dat alles aan stond.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5031
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Vreemd, binnenkort maar eens naar kijken als je bij de beunclub ben.
Werd de vorige laat volgens mij, en daarom niet goed meer naar gekeken.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3347
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Zie je de opties ook helemaal niet?

Er zijn een aantal zaken die zowel in de BSI als in het MFD aangezet dienen te zijn.
(idd multifunctioneel display)



c5jan schreef:Kun je uitleggen wat je met MFD bedoelt? Het multifunctioneel display?

Weet je misschien ook het antwoord op de vraag waarom ik bepaalde opties niet in het display kan selecteren terwijl daarvoor wel alles aan lijkt te staan?
Zeg maar André
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5031
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Jan, dat is het beruchte menu in het begin, iets met "initialiseren" :D
Daar kun je de software voor bijvoorbeeld een fabrieks carkit (KML), wisselaar, etc inladen voor het display.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mar 2019 21:34
Auto: Berline 2.0 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 168000
Kleur: Grijs
C5club Rookie
C5club Rookie
Zo'n Yatour lijkt mij ook wel interessant eerlijk gezegd en bij de chinezen ook nog niet al te duur. Echter het activeren van de wisselaar vormt dan wel nog een obstakel. Wellicht is er iemand in de regio zuid-Limburg waar ik dan een beroep mag doen?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Ik heb een imitatie yatour; de geluidskwaliteit daarvan is niet best.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5031
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Afgezien van de geluidskwaliteit, zijn de imitatie Yatours, niet altijd stabiel in gebruik.
Bij te snel bladeren naar een volgende CD of nr, wil deze nog weleens traag reageren om vervolgens door te schieten.
Geluidskwaliteit van de imitatie Yatour die ik heb is in orde, de geluidsversterking is hoger, maar nog steeds niet wat het moet zijn.
Ik heb nog een originele Yatour liggen, het voornemen is om daar een voorversterker in de kabel op te nemen, ergens op een forum heb ik schema's gezien.
Plaats reactie