Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 feb 2011 18:40
Auto: c5 sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 67.000
Kleur: zwart
Locatie: almelo
Hallo allemaal mijn airco heeft de geest gegeven van mijn C5 uit 2011
Ik heb hem laten afvullen echter geen resultaat toen de computer er aan gehangen en daar
ook nog eea gecontroleerd er schijnt in de airco pomp een magneet te zitten deze zou niet werken.
deze is los te vervangen , daar zou minimaal 2 uur werk aan zitten en de kosten zouden 350,00 euro zijn ik vind dit nogal wat mijn vraag is kan het goedkoper en heeft iemand hier ervaring mee
om iets zelf te vervangen
alvast bedankt voor jullie reacties
Ik heb hem laten afvullen echter geen resultaat toen de computer er aan gehangen en daar
ook nog eea gecontroleerd er schijnt in de airco pomp een magneet te zitten deze zou niet werken.
deze is los te vervangen , daar zou minimaal 2 uur werk aan zitten en de kosten zouden 350,00 euro zijn ik vind dit nogal wat mijn vraag is kan het goedkoper en heeft iemand hier ervaring mee
om iets zelf te vervangen
alvast bedankt voor jullie reacties

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Er is vast wel iemand met toegang tot de factureertijden voor deze klus.
Maar eerlijk gezegd - ik had ooit hetzelfde met een ph1 airco. Daarvan bleek uiteindelijk alleen de gehele pomp te vervangen te zijn terwijl alleen de magneetkoppeling kapot was; dat was bij elkaar wel een paar keer zo duur.
Maar eerlijk gezegd - ik had ooit hetzelfde met een ph1 airco. Daarvan bleek uiteindelijk alleen de gehele pomp te vervangen te zijn terwijl alleen de magneetkoppeling kapot was; dat was bij elkaar wel een paar keer zo duur.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Bij de pomp van de PH3 is het vermoedelijk de elektroklep in de pomp zelf die niet (meer) werkt.
Die zorgt ervoor dat de stand van de tuimelschijf aangepast wordt aan de behoefte tot koeling.
Dat is dan heel wat anders dan de "aan/uit" van de magneetkoppeling die in de aandrijfpoelie zit.
Vraag dan ook aan schon: welke foutcode is gevonden bij het uitlezen?
En zijn beide stekkers op de compressor goed gecontroleerd op corrosie en goed contact?
De zwarte stekker is voor de bediening van die elektroklep, de gele voor de magneetkoppeling in de poelie.
Groet,
JW
Die zorgt ervoor dat de stand van de tuimelschijf aangepast wordt aan de behoefte tot koeling.
Dat is dan heel wat anders dan de "aan/uit" van de magneetkoppeling die in de aandrijfpoelie zit.
Vraag dan ook aan schon: welke foutcode is gevonden bij het uitlezen?
En zijn beide stekkers op de compressor goed gecontroleerd op corrosie en goed contact?
De zwarte stekker is voor de bediening van die elektroklep, de gele voor de magneetkoppeling in de poelie.
Groet,
JW
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 feb 2011 18:40
Auto: c5 sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 67.000
Kleur: zwart
Locatie: almelo
vanmorgen bij citroen dealer geweest deze gaf alleen aan dat magneet kapot was verder niet ik heb geen foutcode gehoord als ik airco inschakel hoor je hem normaal inschakelen dit geluid hoor ik niet meer ze hebben me wel verteld dat het onderdeel los te vervangen is
ook hoorde ik dat een airco pomp maar een levensduur van 2 ton heeft?? ook nog nooit van gehoord
ze hebben het losgehaald dus dan was de corrosie ook wel opgevallen toch
ook hoorde ik dat een airco pomp maar een levensduur van 2 ton heeft?? ook nog nooit van gehoord
ze hebben het losgehaald dus dan was de corrosie ook wel opgevallen toch

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Reparatie áán de pomp dus. Is er voor zoiets een beschreven factureertijd, want daar ging de vraag in zekere zin ook over?
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 feb 2011 18:40
Auto: c5 sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 67.000
Kleur: zwart
Locatie: almelo
dat klopt maar dat is natuurlijk moeilijk te bekijken omdat we niet precies weten wat ze doen
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als ik het goed versta is het spoel stuk.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
In de CitDoc's kan ik alleen de factureertijd vinden voor het wisselen van de compressor, incl. vullen van het circuit.c5jan schreef:Reparatie áán de pomp dus. Is er voor zoiets een beschreven factureertijd, want daar ging de vraag in zekere zin ook over?
Die varieert, afhankelijk van de motor, tussen 1,3 en 2,5 uur.
Groet,
JW
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Let in ieder geval op dat ze op de juiste manier diagnose stellen, en indien de compressor vervangen moet worden dat ze echt de jyuiste procedure volgen vooral wat betreft de olie. Dat gaat heel vaak mis. Dan is hij niet meteen weer stuk, maar pas over 1,5 jaar, en zit jij er mee.
(als ze het pomp noemen twijfel ik al aan de juiste kennis)
(als ze het pomp noemen twijfel ik al aan de juiste kennis)
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
klopt , ik ken er ook die voor een spoel dat stuk is , een hele compressor vervangen .
is dat onwetend of is dat kassa kassa.
is dat onwetend of is dat kassa kassa.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Tja, technisch bezien pompt het ding. Het gevolg is compressie. Het is maar hoe je er tegenaan kijkt.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ok, compressor is voor gas, pomp voor vloeistof. Aldus wiki
Lang leve de fietscompressor!
"loop naar de compressor!", hm, iets zegt me dat dat geen potentie heeft om staande uitdrukking te worden.
Lang leve de fietscompressor!

"loop naar de compressor!", hm, iets zegt me dat dat geen potentie heeft om staande uitdrukking te worden.
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 feb 2011 18:40
Auto: c5 sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 67.000
Kleur: zwart
Locatie: almelo
Ja dat denk ik ook dat ze bedoelen dit onderdeel is los verkrijgbaar voor 75 euro is er iemand die ditwilly4 schreef:als ik het goed versta is het spoel stuk.
Al eens vervangen heeft is het te doen voor een goede klusser?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
bij sommige compressoren is dat een gemakkelijke klus , bij andere is dat wel anders.
hoe het bij uwe compressor is weet ik niet.
maar heb je het spoel als is doorgemeten.
opgepast in sommige spoelen is er een diode aanwezig.
hoe het bij uwe compressor is weet ik niet.
maar heb je het spoel als is doorgemeten.
opgepast in sommige spoelen is er een diode aanwezig.
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Geheel off-topic maar etymologisch gezien: een pomp verplaatst vloeistof of gas, een compressor comprimeert vloeistof of gas. En in het laatste geval verandert daarbij veelal de aggregatietoestand van vloeibaar naar gasvormig en/of andersom.
In onze zo geliefde HP vering is er dus alleen sprake van 'pomp" ondanks dat gas en vloeistof samenwerken om tot het ultieme veergenot te komen
In onze zo geliefde HP vering is er dus alleen sprake van 'pomp" ondanks dat gas en vloeistof samenwerken om tot het ultieme veergenot te komen

Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline